Gå til innhold

Webasto - Diagnose/Feilsøking/Spørsmål - Samletråd


Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det går å styre webasto fra app på F1x? Hva er det som i såfall kreves?

Blitt fortalt at dette ikke er tilgjengelig i Norge og at man må registrere seg via connecteddrive.de for å det til å virke.

Noen som har efraring fra dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min funker som bare det fra app. ConnectedDrive og RemoteServices må være i utstyrslista tror jeg.  

Lagde bruker på BMW connectedservices, og koblet tlf til bilen via en veiviser i appen.  Bilen får blant annet en kode fra BMW som må tastes inn på telefon osv. 

Må være koblet til via kabel første gangen. 

@MGunders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjapt svar.

Når kom remote services og Connected drive? Har ikke sett det på de tidlige utgavene av F1x (2011-12)

Har sett på en som skal ha mulighet for å styre webastoen fra app i følge selger. Han brukte ikke funksjonen lenger og avslutta abonnementet. Bilen er bruktimport og var da registrert gjennom Connecteddrive.de. Da han skulle registrere dette over til norsk fikk han beskjed om at da ville mulighet for å styre webastoen bli borte. Selger påstår at det er å tegne nytt abonnement hos Connecteddrive.de så skal dette funke.

Bilen har ikke Connected drive eller remote services i utstyrsliste etter hva jeg kan se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 21.10.2017 at 20.16, Kalleklovn skrev:

Tja, ikke tenkt på det. Tror jeg bare har satt meg inn i bilen mens den går egentlig. @Otis

Jeg tror jeg må sitere dere begge, @Kalleklovn og @Otis. I min F31 med webasto dugger det når den går, den er nylig installert, den blåser også bare opp fra dysene i frontruta og ikke på de vanlige dysene. Er det vanlig? Jeg har også noe dugg når jeg kjører den, men ikke mer enn at den gir seg når jeg skrur den av, setter meg inn og kjører avgårde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok vanlig at den blåser rett opp og litt ned på føttene. Ingenting rett frem eller på sidene.

Men jeg stusser over dugg. Mulig det kommer av kort tid i drift med webasto og stor temperatur forskjell på kald og varmt bare? Så etter 30 min driftstid er problemet borte for dæ er kupé helt varm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

Det er nok vanlig at den blåser rett opp og litt ned på føttene. Ingenting rett frem eller på sidene.

Men jeg stusser over dugg. Mulig det kommer av kort tid i drift med webasto og stor temperatur forskjell på kald og varmt bare? Så etter 30 min driftstid er problemet borte for dæ er kupé helt varm?

Nja, i morges var den på i 20 min. Men det gir seg jo fort.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, fupsaker skrev:

Jeg tror jeg må sitere dere begge, @Kalleklovn og @Otis. I min F31 med webasto dugger det når den går, den er nylig installert, den blåser også bare opp fra dysene i frontruta og ikke på de vanlige dysene. Er det vanlig? Jeg har også noe dugg når jeg kjører den, men ikke mer enn at den gir seg når jeg skrur den av, setter meg inn og kjører avgårde. 

Hmm. En til med dugg. Tror rett og slett jeg skal teste å kjøre den litt lengre. @Otis og @fupsaker. Skal sjekke hvor min blåser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dere AC hele tiden? Denne vil jo (hvertfall på eldre biler) sansyneligvis samle litt fukt når bilen stoppes, å om du da starter vifta med webasto så vil jo fukta komme ut..

Merker det for eksempel om sommeren når jeg starter igjen etter et par timer, så kan det av og til (spes om kvelden) komme litt dugg først, men det går fort bort.. :)

Jeg har også merket meg at flere biler i nabolaget her dugger på rutene inkludert våres..
Spørs om det er noe med utetemp og sol osv utover kvelden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 23.10.2017 at 15.16, Kalleklovn skrev:

Hmm. En til med dugg. Tror rett og slett jeg skal teste å kjøre den litt lengre. @Otis og @fupsaker. Skal sjekke hvor min blåser. 

@Otis @fupsaker

dugg er mer eller mindre borte. Hjelper om den kjøres lengre, og at man lufter litt ut av bilen når den står i garasjen. Rett og slett mulig at den er for tett. 

Min blåser også mer ned på føttene og opp på frontruta. Ikke mye i dysene midt i bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

jeg har  litt problemer med webastoen på min e39.   2002 mod 525dat 

 

bilen har timer fra webasto og fjernkontroll, mulig dette er ettermontert.

webastoen starter både fra timer og fjernkontroll, men det kommer ikke noe varme i apparatet. 

 

starter jeg bilen derimot og så starter webasto så blir den raskere varm. (mener jeg iallefall)    det ser ikke ut til at den starter automatisk når man starter bilen.  skal den det? 

 

kan det være en vannpumpe eller noe som gjør at den ikke får varme inn cupén når jeg kjører kun webasto?

(villet ikke webasto slått seg av om den ikke klarer å kvitte seg med varmen?)

 

kan dette diagnoseres forresten? 

Endret av space-ace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...