Gå til innhold

Webasto - Diagnose/Feilsøking/Spørsmål - Samletråd


Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

  • 4 months later...

Hei. Jeg har prøvd å starte webastoen idag (12 grader ute)

 Kupevifta starter og går og det blinker rødt i viftesymbolet med jevne mellomrom som det gjør når webastoen går. Jeg kan også starte den i idrive og det samme skjer. Luften som kommer i varmeapparatet er ikke varmere enn utetemp(motoren er seff avslått). Alt går som om webastoen var igang,men den er ikke igang.

Finner ingen feilkoder med GS bildeler sin kodeleser.

 Er det for varmt ute til at den skal starte? Den fungerte tidligere i vår når d var 2 plussgrader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, sondre skrev:

Hvor lenge går den før den stopper? 

Hører du at Webasto går utenfor bilen?

Vifta inni bilen går like lenge som webastoen vanligvis går. Blinker også likt i det røde viftelyset. Men hører ikke webastoen utenfor. Den har ikke denne opptenning tikkingen eller noe slags lyd som når den er på. Ikke eksos eller noe livstegn. Har prøvd å ta ut sikringen ved oppstart. Fins det noen annen prosedyre på nett for å reset? Har lest en plass at den ikke starter over 4 grader,men det er jeg usikker på om stemmer. 

Endret av k.p
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei.

Jeg har akkurat montert en ny/brukt webasto enhet i min 2002 e39 525d da den gamle ikke virket og begynte å kødde med k bus systemet. Nå når jeg har montert den nye webastoen så startet den å ryke hvit røyk som lukter diesel med det samme jeg koblet i ledningene, men vannpumpe, dieselpumpe og vifte starter ikke, brennkammeret blir så varmt at jeg ikke kan holde på det, men det kan umulig være flamme inni der siden webastoen ikke får diesel.

Jeg har prøvd å dra ut sikring 47 mens webasto går, men ingen endring forutenom at webasto slutter å varme.

webastoen står å varmer så lenge sikkringen er koblet i og trekker derfor strøm hele tiden.

Noen som har peiling på hva som kan være feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
På 17.12.2015 den 15.52, Otis skrev:

Mitt innlegg gjelder vannpumpe som står på webasto og vannpumpen som står i bilen, når man ikke har webasto.

Den vannpumpen som står i bilen har delenummer 64216917700 og brukes kun av E6x serien, både facelift og ikke.

 

Pumpen til webasto har delenummer 64126921024, 64119114957 eller 64129227715 og brukes kun av E6x serien, både facelift og ikke.

 

Pumpen på webasto ser slik ut;

$_57.JPG

 

Og pumpen som står på bilen, når man ikke har webasto ser slik ut:

$_57.JPG

 

Den til webastoen er svindyr, ca 3800,- hos GS før rabatt og finnes nesten ikke på nettet å få tak i.

Mens den andre pumpen koster bare 1851,- hos GS før rabatt.

Så det man gjør, om man har defekt vannpumpe på webasto, er å kjøpe den som hører til biler uten webasto.

Flytter over nedre del av pumpen, den med slangetilkoblingene, og kjøper en slik kontakt fra ebay.

$_57.JPG

 

Klipper ledningen på vannpumpen på webasto og setter på pluggen. Vips har man spart vel 2000,-, om man kjøper helt nye deler.

 

Jeg gjorde dette selv på min bil i går, og pumpene er helt like for utenom den kontakten på utsiden og slangetilkoblingene.

Bildene her er borte. Har du bildene enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ledig tid og tok en snarvei.

Her er den pumpen du kan kjøpe, rimeligere.

http://bmwfans.info/parts-catalog/E61N/Europe/525d-M57N2/L-N/oct2007/browse/heater_and_air_conditioning/water_valve_water_hose_ihka_high/

 

Her er den pumpen som egentlig skal stå på webasto.

https://goo.gl/images/EGUsyc

Du trenger da kontakten til den øverste pumpen for å endre til den.

https://goo.gl/images/7qz22L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Et spørsmål. Vet at man kan få vanskelig med varmluft hvis termostater er gåen, men diagnosen sier at sirkulasjonspumpe er gåen. Kan dette ha noe innvirkning på varmen æ får i kupeen ved vanlig kjøring? Må denne skiftes før jeg kan få varme i bilen min igjen? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Otis skrev:

Teoretisk sett, men BMW diesel er veldig god på å lufte seg selv. Har du sjekket hvilken temperatur du har på motor?

Har prøvd, men det vises ikke temp i displayet. Er 530d 2004 e61. Får åpnet menyen, men temperaturen vises ikke der den skal i display likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...