Gå til innhold

Webasto - Diagnose/Feilsøking/Spørsmål - Samletråd


Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Her er et par bilder fra da jeg demonterte min Thermo Top Z/C.

Jeg synes alltid det er kjekt og se bilder av hva jeg har i vente før jeg begynner. :)

Her er combustion air fan allerede fjernet.

(Første bilde er fra da jeg monterte den sammen)

 

attachicon.gifIMG_20150805_115641.jpgattachicon.gifIMG_20150725_230332.jpgattachicon.gifIMG_20150729_001552.jpgattachicon.gifIMG_20150729_001712.jpgattachicon.gifIMG_20150729_001644.jpgattachicon.gifIMG_20150729_001616.jpgattachicon.gifIMG_20150729_001518.jpgattachicon.gifIMG_20150729_001532.jpgattachicon.gifIMG_20150725_224347.jpg

 Supert med litt bilder. Var det en grei jobb? Hvordan fikk du ut webasto, måtte du av med frontfanger eller tok den ut via hjulbuen?

Noen som vet hva som er den enkleste måten å få den ut på E91? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig grei jobb, sleit litt med og få den av festet eneste. På e39 sitter den bak venstre forhjul, så tok ut innerskjermen så var det greit. Og hjulet seff. :)

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, lurer på om jeg har gjort noe dumt...

 

Etter at bilen har stått ute hele julen med + og - grader, regn og snø var den dekket av et tykt lag med panseris. For å tine skikkelig koblet jeg på batterilader og satte timer for wabasto til å starte 2 ganger med 5 min pause etter første kjøring.

 

Første kjøring gikk som forventet og og mye av is var smeltet, men kjøring 2 hadde stoppet og nå får jeg ikke lenger Webasto til å kjøre, vifte starter og går et par min før alt stopper opp.

 

Har tatt ut sikring, men kun med tenning av, skal jeg ha motor på når jeg tar av sikring eller skal jeg gjøre det mens Webasto prøver å starte?

 

Andre teorier om hva som kan ha skjedd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter også med min, virker som at den fungerer men veldig "svakt" Eks om den har stått på i 30 minutt så er det bare litt smeltet på panseret og litt nederst i ruten. Kupeen er fortsatt helt kald. Og idag kom det også eksos ut fra den så den kjører jo tydeligvis men liten hjelp i den. Dere som har fungerende webasto er det lunk i kupe og er bilen frostfri? Er ihvertfall min opplevelse på nyere biler men mulig at det ikke var så vel utviklet i 2004 selv om webasto er montert i senere tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'02 525 DAT - som i signatur ;-)

Så ikke det på telefon. Men da vil det virke å ta ut sikringen til webasto for å nullstille evt feil, og så forsøke igjen.

Virker det ikke da, er det en feil på Webasto. Helt tilfeldig at feilen kom når du holdt på.

Sliter også med min, virker som at den fungerer men veldig "svakt" Eks om den har stått på i 30 minutt så er det bare litt smeltet på panseret og litt nederst i ruten. Kupeen er fortsatt helt kald. Og idag kom det også eksos ut fra den så den kjører jo tydeligvis men liten hjelp i den. Dere som har fungerende webasto er det lunk i kupe og er bilen frostfri? Er ihvertfall min opplevelse på nyere biler men mulig at det ikke var så vel utviklet i 2004 selv om webasto er montert i senere tid.

Mulig du også har problemer med din webasto.

Om du hører tikking fra midt under bilen, ca 1 eller 2 tikk i sekundet, så tyder det på at webasto går. Den går maks 30 min.

Siden du kun hadde såvidt smeltet is helt nederst, vil jeg anta at det er feil med noe på din webasto. Antar defekt sirkulasjonspumpe. Ikke ukjent feil, og det vil resultere i at webasto starter, stopper, starter, stopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke det på telefon. Men da vil det virke å ta ut sikringen til webasto for å nullstille evt feil, og så forsøke igjen.

Virker det ikke da, er det en feil på Webasto. Helt tilfeldig at feilen kom når du holdt på.

 

Jeg har også feilmelding på independent heater water pump på Rheingold, kan kanskje være derfor, men den feilmeldingen har jeg hatt i over en mnd, uten at det har hindret Webastoen i å kjøre da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke det på telefon. Men da vil det virke å ta ut sikringen til webasto for å nullstille evt feil, og så forsøke igjen.

Virker det ikke da, er det en feil på Webasto. Helt tilfeldig at feilen kom når du holdt på.

Mulig du også har problemer med din webasto.

Om du hører tikking fra midt under bilen, ca 1 eller 2 tikk i sekundet, så tyder det på at webasto går. Den går maks 30 min.

Siden du kun hadde såvidt smeltet is helt nederst, vil jeg anta at det er feil med noe på din webasto. Antar defekt sirkulasjonspumpe. Ikke ukjent feil, og det vil resultere i at webasto starter, stopper, starter, stopper.

 

Takk vil en eventuell diagnose kunne finne ut hva som er defekt på webastoen? :) Dvs hvilken del?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sondre:

Bilen må gå på tomgang når du tar sikringen, det er hvertfall min erfaring. Funket ikke selv med tenninga på hakk 2. Men funka

med en gang når motor gikk. :)

Skal prøve dette når jeg reiser fra jobb i dag. takk :-)

 

Har jo liggende den som satt originalt i bilen med ny vannpumpe og servicekit klart, må bare gjøre jobben med den før jeg kan bytte, og håper at denne som nå står på bilen, som jeg kjøpte for en billig penge på e-bay skulle holde gjennom vinteren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også feilmelding på independent heater water pump på Rheingold, kan kanskje være derfor, men den feilmeldingen har jeg hatt i over en mnd, uten at det har hindret Webastoen i å kjøre da...

Du kan ha feil på den vannpumpen som er på støtdempertårnet, og ikke vannpumpen på webasto. De har nesten samme navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha feil på den vannpumpen som er på støtdempertårnet, og ikke vannpumpen på webasto. De har nesten samme navn.

Tviler (litt) på det ;-) står independent heater og jeg har også en annen feilmelding som heter auxiliary water pump, det er nok den som referer til dempertårnet, men der har jeg ingen pumpe, kun 2 ventiler (den uten elektrisk pumpe)...

 

Har også så lenge den har gått slitt med samme som BMWlog at det er lunk i motortemp, lite issmelting og lunk i kupe.

Endret av sondre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...