Gå til innhold

DIY - Koding, diagnose, batteri registrering, DPF regen ++


mowz
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Tenkte å lage en kort info tråd om koding og diagnose med mer på en enkel og billig måte.

 

For å begynne med ønsket jeg meg digitalt speedometer i display som det er på 335i og M3. Etter mye prøving med NCS og diverse klønete programvare lette jeg etter en annen løsning og dette er hva jeg kom opp med som jeg er meget fornøyd med.

Jeg ønsket også diagnose utstyr som jeg forsåvidt har via ESS tuning sin modul men da må man koble opp PC med kabel osv hver gang.

 

Jeg kjøpte "Carly for BMW" som jeg har brukt på min e91 LCI. (http://www.mycarly.com/product/bmw-app)

I mitt tilfelle har jeg en trådløs OBD modul som kommuniserer med en app på mobilen via Bluetooth. Pris på modul er 20 EUR og software er gratis i basis versjon og koster 350kr i full versjon. Du kan også bruke kabel for å koble til tidligere modeller og er kompatibel med det aller meste av BMW modeller 346, e36, e9X osv (bortsett fra nye F serie som er under utvkling). 

 

Hva man kan gjøre:

 

- Kode funksjoner og "unlocke" funksjoner som ligger uaktivert i bilen f.eks folding av speil, gisrkifte indikator, digitalt speedometer. Alle funksjoner med beskrivelse ligger klare med enkel aktivering.

- Kjøre full diagnose

- Lese ut og slette feilkoder med beskrivelse 

- Overvåke DPF og request'e DPF regen

- Overvåke alle sensor data i hele bilen

- Digital garasje med lagring av alle data i skyen

- iDrive oppsett

- Lese ut og slette service intervaller

- Registrere nyt batteri

- Manualer til forskjellige DIY reparasjoner

- Support

 

Her er det jeg har gjort:

 

Koding:

- Digitalt speedometer i display

- Momentant drivstofforbruk i display

- Gisrkift indikator

- Lysstyrke på angel eyes

- lys i display selv om lysbryter står i posisjon "0"

- Regnsensor aktiverer lukking av soltak og vinduer ved regn

- folding av speil med fjernkontroll

-++

 

Parametere:

- Lest ut motor temperaturer og fant ut at EGR Termostat og Termostat måtte skiftes (kun 78 grader kjøle temp)

- Lese ut olje nivå

- Lese ut olje temp for når det er "trygt" og gasse på

-++

 

Diagnose:

- Lest ut feilkoder for å enkelt bestille deler og redusere kostnader ved reparasjoner

- Slettet feilkoder

 

Send meg en mld om det er noe dere lurer på, jeg har også ukentlig kontakt med han som utvikler programvaren så her er det muligheter til å påvike nye funksjoner. Ville bare dele denne geniale løsningen :smile:

 

Mvh,

Morten

Endret av e91 DieselPower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du kan logge data live og sende på mail. Husker ikke om det enda er implementert at du kan lagre direkte i digital garasje, men det kommer i så fall snart.

Endret av e91 DieselPower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...