Gå til innhold

Min første BMW E39 "BlueQueen" (prosjekt)


bmwe46fan
 Share

Anbefalte innlegg

Da var bilen blitt godkjent i to nye år til! :D 

For å feire dette ble det satt på sorte N-merker og orginale M-sport Shadow-line sidelister ;) 

Neste prosjekt blir å bytte ut krom-listene rundt vinduene til shadowline også. Listene har jeg kjøpt, men tenkte å profflakkere både dem og sidelistene i pianosvart før jeg setter dem på :) 

Byttet også ut nyrene til facelift versjonen, da jeg synes dette så mye penere ut  

IMG_7616.thumb.jpg.d281dda7299c2c98bc30111fbb4afe1e.jpg

 

IMG_7424.JPG

IMG_7425.JPG

IMG_7442.JPG

IMG_7444.JPG

Endret av bmwe46fan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Poppy Takk for det :) ja synes det ble mye mer clean look med facelift nyrene. Baklysene har jeg faktisk tenkt en del på, men klarer ikke helt å bestemme meg hehe.. i og med at hele bilen snart blir shadow-line, så føler jeg det blir et kontrast-kræsj med hvite facelift baklykter.. hva tenker du? :)

Har fått tak i noen Rondell d58 18" 8,5 foran og 10" bak, som ligger godt pakket nede i kjellern som venter på våren ✌️ Coilover kommer såklart ;) har du noen anbefalinger til hvilke jeg bør gå for, og som ikke koster skjorta? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, bmwe46fan skrev:

@Poppy Takk for det :) ja synes det ble mye mer clean look med facelift nyrene. Baklysene har jeg faktisk tenkt en del på, men klarer ikke helt å bestemme meg hehe.. i og med at hele bilen snart blir shadow-line, så føler jeg det blir et kontrast-kræsj med hvite facelift baklykter.. hva tenker du? :)

Har fått tak i noen Rondell d58 18" 8,5 foran og 10" bak, som ligger godt pakket nede i kjellern som venter på våren ✌️ Coilover kommer såklart ;) har du noen anbefalinger til hvilke jeg bør gå for, og som ikke koster skjorta? 😅

Jeg tenker at de hvite facelift lyktene går sammen med alt. Her er bilde av min gamle med original shadowline og omtrent nye hella lykter

Lq69Wlv.jpg

D58 blir nice. Angående coilovers har jeg ingen særlig erfaring, men de fleste går jo for supersport black evolution, som er sånn middels billig, har TUV og skal være ganske ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, bmwe46fan skrev:

@Poppy For en strøken bil 👌 Synes helt klart Hella lyktene ser penest ut på bilen, men er det ikke en nokså omfattende jobb å få koble dem opp til en preface modell? 

 

Njaaa, enten må du ha styrebokser til lyktene

es7z21.jpg

Eller sette inn ny LCM (3) og kode den til bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bmwe46fan skrev:

Åja interessant :) får se om jeg kommer over noen som selger dette komplett da.. med styrebokser, mener du da ballaster?

Ja, de regulerer spenningen til lykten slik at LED-delen ikke går bananas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Gabz @Poppy

Takk for det gutta! 

Neste på planen er å få bytta komplett forstilling, bakstilling, servopumpe og bensinpumpe. Så skal jeg få fiksa senk og coils, og baklykter da såklart ;) 

Ang. eksosen så tenker jeg to på hver side, fordi jeg har planer om å sette inn en 540ia motor i den om et par år 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har laget en liste over ting som gjenstår: 

Innvendig:
🔹Eonon 2-din spiller m/ ryggekamera
🔹2 x DVD skjermer i nakkestøtte
🔹Interiørbelysning LED
🔹Lys i dørhåndtak fra BMW E38
🔹Single-Stage M-sport ratt i omtrekt skinn
🔹Nedre del av dashboard i svart
🔹Svart teppe
🔹M-innstegslister
🔹M5-bakspeil
🔹M5 - fothvile + M-pedaler
🔹Org koppholdere bak
🔹Ebay - koppholdere foran
🔹Koble opp setevarmere

Utvending: 
🔹Bygge om til Hella baklykter (facelift) 
🔹4 x eksos 
🔹Skiltlys i LED - komplett
🔹Pianosvarte shadowline lister (sidelister + lister rundt vinduene)
🔹Sote alle rutene
🔹LED tåkelys
🔹Venstre side innskjerm (sprukket)
🔹M5 sidespeil m/ autofold
🔹Senk + felger
🔹Fikse PDC bak

IMG_7904.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...