Gå til innhold

Min e91 325d + S1000RR


mowz
 Share

Anbefalte innlegg

Do it! Do it! Come on! Do it! \:D/

 

Si gjerne ifra hvis det er aktuelt, tror jeg kan få god pris av James på birds auto.

 

Kjører du originalt oppsett eller har du hente ut noe effekt i 530'n?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Do it! Do it! Come on! Do it! \:D/

 

Si gjerne ifra hvis det er aktuelt, tror jeg kan få god pris av James på birds auto.

 

Kjører du originalt oppsett eller har du hente ut noe effekt i 530'n?

hehe er bare pengene det står på da! :D mye planer så må ta litt og litt, men trur diffen ligger ganske øverst ja!

for øyeblikket går ikke bilen i det hele tatt :P men den er helt orginal :) hvis det blir manuell ombygging så trur jeg at jeg skal være så gærn å satse på stage 4 kitt fra trf :D da trenger jeg ikke være redd for kasse havari hvertfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg havnet på rundt 20 000 for diff så det koster litt men det er i alle fall også praktisk og "forsvarlig" her i Norge!

 

Steg 4 blir sikkert bra, vet du hvor mye moment det er på steg 4?

 

Må prøve å få kommet meg til ESS snart og få målt effekten på min og :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg havnet på rundt 20 000 for diff så det koster litt men det er i alle fall også praktisk og "forsvarlig" her i Norge!

 

Steg 4 blir sikkert bra, vet du hvor mye moment det er på steg 4?

 

Må prøve å få kommet meg til ESS snart og få målt effekten på min og :smile:

ja koster litt ^^ men absolutt verdt det selv på bruksbil :)

ehm er vel snakk om 350/400hk og 700nm hvis jeg ikke husker feil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt verdt det om man skal ha bilen noen år!

 

Trodde det var 330-350hk jeg men uansett sparker vel bra det :-) Blir spennende og se momentet mitt også, ESS oppgir bare 600+Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt verdt det om man skal ha bilen noen år!

 

Trodde det var 330-350hk jeg men uansett sparker vel bra det :smile: Blir spennende og se momentet mitt også, ESS oppgir bare 600+Nm

den bilen skal jeg ha meg med i grava! xD

er ikke helt sikker så skal ikke si helt sikker! :P

ja den sparker nok helt greit ifra seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonus:

 

Hei! Jeg har nå fått testet diffen skikkelig nå som det har kommet 40 cm snø på få dager og det er ingen tvil på at det har hjulpet på fremkommeligheten! Jeg har prøvd å starte i bakker umåkt osv og har ikke stått "fast" annet enn om det er for mye snø så bilen blir liggende oppå men det er det ikke så mye å få gjort med.

Det er såklart ikke så bra som 4x4 men midt i mellom. Før gruet jeg meg til det skulle snø men nå er jeg ikke bekymret. Det er et meget godt kompromiss mellom åpen diff og 4x4 som jeg vil anbefale hvis ikke du virkelig trenger 4x4. Jeg tenkte selv på 4x4 når jeg kjøpte min men vil egentlig ikke ha det og alle "ulempene" med det resten av året annet en de 3-4 dagene man trenger det.

 

Det som også er morsomt som en bonus er jo at bilen er mye enklere å kontrollere i sladd og at den er sømløs i "innkobling" i motsetning til f.eks. clutch baserte differ. 

 

Det er også mye mer sportslig følse på våt og tørr asfalt og bilen roterer rolig og kontrollert samtidig som akselerasjonen ikke forsvinner i sving ved pådrag. Dette vil nok være mer markant ved trimmet bil (vet ikke om du kjører originalt oppsett).

 

Men alt i alt så er svaret JA, det hjelper mye! Men det koster også litt, men i forhold til å oppgradere til tilsvarende bil med X-drive ikke så mye allikevel :smile:

 

 

BR883897 det var da et langt skilt nr \:D/

 

Edit: Les litt her om ATB differ: http://www.birdsauto.com/content/quaife-atb-limited-slip-differential-bmw-and-mercedes

Takk for tilbakemeldingen.

Har fått tilbud fra Birds på levering til uk£1000 så kommer mva og montering på toppen.

Skulle gjerne hatt litt mer effekt, men har automat så er litt skeptisk til å trimme, men kanskje TRFs steg1 kunne ha vært en grei løsning med en Quaife diff.

Får håpe på lottokupongen :)

Ble ett 8-tall for mye i starten på reg.nr. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det har jeg ikke.

 

Jeg vurderer å bytte understell til komplett Bilstein B3 med nye foringer som anbefalt fra birds auto, men det får i såfall bli til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det har jeg ikke.

 

Jeg vurderer å bytte understell til komplett Bilstein B3 med nye foringer som anbefalt fra birds auto, men det får i såfall bli til sommeren.

 

Jeg byttet til M3 krengestag bak, det hjalp veldig mye. Mye bedre kjøring, spesielt på svingete veier. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • mowz changed the title to Min e91 325d LCI Steg 4 + S1000RR (EU godkjenning + Awron måling hk/Nm)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...