Gå til innhold

Min e91 325d + S1000RR


mowz
 Share

Anbefalte innlegg

Nå, mowz skrev:

Du burde oppgradere angel eyes så hadde det blitt bra :-) 

320d ja, holder jo frem og tilbake til butikken :-)

Har vurdert det, men sånn som den er nå kan jeg jo faktisk bruke den uten å skrape nedi carbon splitter'ne :-D 

Oppgradere til LED tenker du på? Synes det er kjekkest med gult på svart bil, men skal skru opp styrken snart så det lyser litt bedre.  

:D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Evenol skrev:

Ja, forsåvidt. :) Jeg hadde en Ducati Diavel som jeg solgte for et par uker siden, men brukte den for lite. Tenker å kanskje kjøpe noe billigere neste sesong hvis jeg får lyst til å kjøre igjen.

Kul. De ser aggressive ut. Hatt mye problemer med den? Av erfaring er det ikke beste kvalitet på Ducati selv om de kan estetikk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Clarity skrev:

Oppgradere til LED tenker du på? Synes det er kjekkest med gult på svart bil, men skal skru opp styrken snart så det lyser litt bedre.  

:D 

Ja, ser så gammeldags ut med gult :-P Men hver sin lyst! Gjort noe annet med den enn sko og kortere bein?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mowz skrev:

Ja, ser så gammeldags ut med gult :-P Men hver sin lyst! Gjort noe annet med den enn sko og kortere bein?

Ja, har montert IC, fjerna innmat til partikkelfilter, egr pro og steg2 software. Så er det sota ruter hele veien. og ikke minst eksosen. det er vel det :P får holde som 19 åring. 

hvilke led har du i spredere å ae?

Endret av Clarity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mowz skrev:

Kul. De ser aggressive ut. Hatt mye problemer med den? Av erfaring er det ikke beste kvalitet på Ducati selv om de kan estetikk :-)

Ja, sinnsykt feit sykkel... drar mye blikk med en slik!

Hadde dessverre litt problemer i mitt eie, såkalte barnesykdommer i følge Ducati. Men på en såpass ny sykkel til så mye penger som kun hadde gått 7000km så syns jeg det var litt dårlig. Permanent dårlig bakbrems, byttet termostat og kjølevæske til oppgradert type + en simring på gaffelbeinet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Clarity skrev:

Ja, har montert IC, fjerna innmat til partikkelfilter, egr pro og steg2 software. Så er det sota ruter hele veien. og ikke minst eksosen. det er vel det :P får holde som 19 åring 

Wagner eller Forge?

Hadde e92 320d coupe tidligere med IC, ESS osv. Gikk helt ok det :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mowz skrev:

Wagner eller Forge?

Hadde e92 320d coupe tidligere med IC, ESS osv. Gikk helt ok det :-) 

Hadde først ecotune sin, men gikk lekk.

Wagner er bestilt nå. :D 

Får holde inntil videre det, gidder ikke noe mer. bruksbil å greier vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Evenol skrev:

Ja, sinnsykt feit sykkel... drar mye blikk med en slik!

Hadde dessverre litt problemer i mitt eie, såkalte barnesykdommer i følge Ducati. Men på en såpass ny sykkel til så mye penger som kun hadde gått 7000km så syns jeg det var litt dårlig. Permanent dårlig bakbrems, byttet termostat og kjølevæske til oppgradert type + en simring på gaffelbeinet.

Ja akkuratt det jeg har av erfaringer også (ikke selv men via andre). Ducati har mange "barn " som blir syke. Ducati har aldri vært aktuelt for meg men noen av modellene ser jo ganske stilige ut :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Clarity skrev:

Hadde først ecotune sin, men gikk lekk.

Wagner er bestilt nå. :D 

Får holde inntil videre det, gidder ikke noe mer. bruksbil å greier vettu ;)

Det er vel ikke så mye mer å gjøre heller..... Annet enn å kjøpe 3 liter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, mowz skrev:

Ja det har nok det! Men, enn så lenge fungerer det. Liker lyden veldig godt. Hadde tenkt til å kjøpe eksos uansett, systemet er hele 9kg lettere og 11hk opp fra originalt (!). For ikke å snakke om svindyrt så gunstig å kjøpe sykkel som allerede har gjort alle oppgraderingene. Det jeg skal gjøre er å skifte kjørelys og nærlys til LED og hvite halogen pærer for litt mer moderne uttrykk. Skal legge ut bilder.

 

81k :-D Nice. De fleste MC folk har angst for km men det er mye tull!

Hjelper på de dynamiske egenskapene også å barbere bort 8kg på en i utgangspunktet så lett sykkel. Har bare slip on på min.

Merker at den har gått langt, syns jeg fikk mye sykkel for de 25k jeg betalte. Får stadig komplimenter fra erfarne mc folk angående hvor fint den sviver. Sliter veldig med luft i frambremsene etter overhaling av caliperene, men det er det eneste pr nå. Den evner fortsatt å skremme meg når jeg nærmer meg 9-10k rpm, så det er jo bra. men er nok en annen verden den du kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, papertiger skrev:

Hjelper på de dynamiske egenskapene også å barbere bort 8kg på en i utgangspunktet så lett sykkel. Har bare slip on på min.

Merker at den har gått langt, syns jeg fikk mye sykkel for de 25k jeg betalte. Får stadig komplimenter fra erfarne mc folk angående hvor fint den sviver. Sliter veldig med luft i frambremsene etter overhaling av caliperene, men det er det eneste pr nå. Den evner fortsatt å skremme meg når jeg nærmer meg 9-10k rpm, så det er jo bra. men er nok en annen verden den du kjører.

Ja den er merkbart mye lettere i transisjon fra sving til sving enn min tidligere R1. Tviler ikke på at de 8kg har noen merkbar effekt. 

Nå vet jeg ikke hva det er av effekt i din men det er vel rundt 130hk så det er klart når du legger til 80hk ekstra og samme eller litt lavere vekt (min veide rett under 200kg med full tank) så er det vel nok til å skremme de fleste :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mowz skrev:

Ja den er merkbart mye lettere i transisjon fra sving til sving enn min tidligere R1. Tviler ikke på at de 8kg har noen merkbar effekt. 

Nå vet jeg ikke hva det er av effekt i din men det er vel rundt 130hk så det er klart når du legger til 80hk ekstra og samme eller litt lavere vekt (min veide rett under 200kg med full tank) så er det vel nok til å skremme de fleste :-) 

På papiret 135hk, og tørrvekt på 180kg. Faktisk en av de letteste GSXR'ene å få tak i. Etterpå ble de tyngre, men også økt effekt. Vil nok tro BMW'en er noe av det råeste som er å få tak i for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, papertiger skrev:

På papiret 135hk, og tørrvekt på 180kg. Faktisk en av de letteste GSXR'ene å få tak i. Etterpå ble de tyngre, men også økt effekt. Vil nok tro BMW'en er noe av det råeste som er å få tak i for tiden.

Ikke så ille det. Det er vel ikke så mye moment eller mellomregister i den men sikkert morsom sykkel uansett.

 

BMW har følgende spec:

- Tørrvekt 183kg (-8kg = 175kg)

- ca 203hk på bakhjulet i følge BrenTuning (ECU flash steg 1.5, 98 Oct, Akra full eksos)

- 111Nm @ 11000rpm

- 0-200km/h med launch control litt over 6s

Helt klart noe av det råeste på markedet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • mowz changed the title to Min e91 325d LCI Steg 4 + S1000RR (EU godkjenning + Awron måling hk/Nm)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...