Gå til innhold

Min e91 325d + S1000RR


mowz
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 months later...
34 minutter siden, Daniel. skrev:

Ble tøft! Sykt lyst på sånn eksos på min også :P

Takk! Ble veldig bra. Ikke var det så alt for dyrt med custom heller, anbefales. :-)

Har det gamle originale 335 anlegget til salgs sånn btw 😉

Endret av mowz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, mowz skrev:

Takk! Ble veldig bra. Ikke var det så alt for dyrt med custom heller, anbefales. :-)

Har det gamle originale 335 anlegget til salgs sånn btw 😉

Hadde det ikke vært for at jeg har nok med tull med bilen nå, så hadde jeg lett kjørt på med custom 335 look ja :D

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, mowz skrev:

Takk! Ble veldig bra. Ikke var det så alt for dyrt med custom heller, anbefales. :-)

Har det gamle originale 335 anlegget til salgs sånn btw 😉

Var det mye jobb å få det til å passe? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, ahj skrev:

Var det mye jobb å få det til å passe? :) 

Tenker du på custom? Nei det var gjort på 3-4 timer på Bilens Eksosanlegg. Doble 2.6" rør fra midtre resonator og bakover, 2x Magnaflow "Performance Straight Through" lyddempere bak og 4" skråskjærte endestusser. Rimelig pris og flinke folk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Daniel. skrev:

Hadde det ikke vært for at jeg har nok med tull med bilen nå, så hadde jeg lett kjørt på med custom 335 look ja :D

Hva slags tull? Har hatt litt verkstedregninger selv i siste :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, mowz skrev:

Hva slags tull? Har hatt litt verkstedregninger selv i siste :-)

Vært litt sålangt med termostater, og skiver bak. Skivene er i forbindelse med EU, som jeg er flere mnd forsinket med nå pga senkesettet som forrige eier ikke gadd å godkjenne, og nå er settet begynt å bli dårlig så det skal byttes ut, men vanskelig å få gjort det når jeg ikke har noe sted å stå å skru.

Ellers så er det litt små dilldall som har begynt.. Sikkert noe sensor greier. Så er det straks tid for oljeservice også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Daniel. skrev:

Vært litt sålangt med termostater, og skiver bak. Skivene er i forbindelse med EU, som jeg er flere mnd forsinket med nå pga senkesettet som forrige eier ikke gadd å godkjenne, og nå er settet begynt å bli dårlig så det skal byttes ut, men vanskelig å få gjort det når jeg ikke har noe sted å stå å skru.

Ellers så er det litt små dilldall som har begynt.. Sikkert noe sensor greier. Så er det straks tid for oljeservice også.

Ja termostater har jeg vært igjennom og. Har kjøpt et EGR delete kit som jeg skal installere.

Har også måtte bytte svinghjul, glødeplugger og rele, dempere og tårnlager. Pluss at krank sensoren må byttes. :-)

Har du Carly eller noe diagnose verktøy så du får lest ut feilkoder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, mowz skrev:

Ja termostater har jeg vært igjennom og. Har kjøpt et EGR delete kit som jeg skal installere.

Har også måtte bytte svinghjul, glødeplugger og rele, dempere og tårnlager. Pluss at krank sensoren må byttes. :-)

Har du Carly eller noe diagnose verktøy så du får lest ut feilkoder?

Jepp. Skulle ha fått fjernet EGR også, og da ryker det mer penger :P

Litt småredd for at jeg og snart må bytte svinghjul (+ clutch) på min og. Har i hvertfall utløserlager som lager ulyd nå :(

Har Carly, men syns ikke diagnose delen er så imponerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Daniel. skrev:

Jepp. Skulle ha fått fjernet EGR også, og da ryker det mer penger :P

Litt småredd for at jeg og snart må bytte svinghjul (+ clutch) på min og. Har i hvertfall utløserlager som lager ulyd nå :(

Har Carly, men syns ikke diagnose delen er så imponerende.

Ja de skulle ha noen tusen for å montere det så får se om det blir steg 4 og ta det i samme slengen.

Hvor langt har din gått? Jeg trodde det var utløserlager på min som var gåent, men det var svinghjulet... Kan sende deg en lik til youtube videoen av min lyd for sammenligning, så ikke du går på samme smellen som meg :-) Jeg byttet slutch og cvinghul og lyden ble bare enda verre med ny clutch.

Oppgradert clutch var ganske bra, om du tenker på trim og ikke så mye dyrere :-) 

Nei diagnose delen er vel ikke den beste, men er da noe forklaring der og koder man kan google :-)

Endret av mowz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, mowz skrev:

Ja de skulle ha noen tusen for å montere det så får se om det blir steg 4 og ta det i samme slengen.

Hvor langt har din gått? Jeg trodde det var utløserlager på min som var gåent, men det var svinghjulet... Kan sende deg en lik til youtube videoen av min lyd for sammenligning, så ikke du går på samme smellen som meg :-) Jeg byttet slutch og cvinghul og lyden ble bare enda verre med ny clutch.

Oppgradert clutch var ganske bra, om du tenker på trim og ikke så mye dyrere :-) 

Nei diagnose delen er vel ikke den beste, men er da noe forklaring der og koder man kan google :-)

Er straks gått 107.000km. Skulle ikke overraske meg om det er svinghjulet :P Om lyden er der avhenger av om clutchen er inne eller ute, derfor jeg tenkte i retning utløserlager.

Har ikke lyst på noe tung clutch pedal så får vel holde meg til originalt :)

Så ikke noe spennende sist jeg sjekket, men har en mistanke om at noe av problemet er relatert til comfort access. Sikkert et håndtak eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • mowz changed the title to Min e91 325d LCI Steg 4 + S1000RR (EU godkjenning + Awron måling hk/Nm)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...