Gå til innhold

Min e91 325d + S1000RR


mowz
 Share

Anbefalte innlegg

8 timer siden, papertiger skrev:

Lekker. En må-ha sykkel. Har du kjørt tilsvarende japsesykkel før, type GSXR1000, R1, ZX10R etc? Evt. hvordan er BMW'en i forhold?

Takk.

Enig, har siklet på denne typen lenge. Mye påkostet og generasjon 2. Hadde en R1 før, har kjørt ZX-10r osv tidligere. Har kun kjørt to turer så langt men den virker meget lettkjørt, litt spesiell motorlyd og motorgange som gir en særegenhet og klasseledende elektronikk pakke som mange av de andre ikke har. Virker og fungere godt og man trenger det. Fryktelig drag i den, traction control blinker og hjulet vil opp i 1, 2 og 3 gir. (0-200 km/h skal gå unna på 6.8 sekunder !!) Bra mellomregister. For å nevne noe så har sykkelen:

- Launch Control

- Race ABS

- 4 motor modus (Rain, Road, Race og Slick)

- Cruise Control

- Varme i hendler

- Alarm

- Quickshifter

- Wheelie control

- BrenTuning Flash ECU (210hk på 98 oktan)

- Akrapovic Helanlegg

- Masse Carbon, skjermer, kåpedeler, huggere

 

Gleder meg til å få prøvd den mer!

Endret av mowz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, mowz skrev:

Takk.

Enig, har siklet på denne typen lenge. Mye påkostet og generasjon 2. Hadde en R1 før, har kjørt ZX-10r osv tidligere. Har kun kjørt to turer så langt men den virker meget lettkjørt, litt spesiell motorlyd og motorgange som gir en særegenhet og klasseledende elektronikk pakke som mange av de andre ikke har. Virker og fungere godt og man trenger det. Fryktelig drag i den, traction control blinker og hjulet vil opp i 1, 2 og 3 gir. (0-200 km/h skal gå unna på 6.8 sekunder !!) Bra mellomregister. For å nevne noe så har sykkelen:

- Launch Control

- Race ABS

- 4 motor modus (Rain, Road, Race og Slick)

- Cruise Control

- Varme i hendler

- Alarm

- Quickshifter

- Wheelie control

- BrenTuning Flash ECU (210hk på 98 oktan)

- Akrapovic Helanlegg

- Masse Carbon, skjermer, kåpedeler, huggere

 

Gleder meg til å få prøvd den mer!

Høres ut som den har det meste en "trenger" :D Varmeholker ønsker jeg meg selv, blir ofte forferdelig kaldt på vår og høstsesongen når det er ned mot 0 grader på vei til jobb. Alltid gøy med mye lyd, men merker at på lengre turer må jeg begynne med hørselvern - er helt susen i hodet i flere timer etterpå etter et par timer på sykkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, papertiger skrev:

Høres ut som den har det meste en "trenger" :D Varmeholker ønsker jeg meg selv, blir ofte forferdelig kaldt på vår og høstsesongen når det er ned mot 0 grader på vei til jobb. Alltid gøy med mye lyd, men merker at på lengre turer må jeg begynne med hørselvern - er helt susen i hodet i flere timer etterpå etter et par timer på sykkelen.

Absolutt det man trenger og mye til. Varmeholker er genialt. Disse er også kjent for å bli litt varme i salen så det passer perfekt for høst sesongen :-) Jeg synes lyden er meget fin og passe nivå men eneste er at det er tendenser til mas (les: mye buldring) i oppoverbakke i lav fart med lavt turtall og i tunneler. Løsningen blir å gire ned og quickshifte så det smeller i potta! hehe. Går ann å sette i db-killer men den ble tatt ut igjen fort :-D

Hvilken årsmodell er din gixxer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Clarity skrev:

Så denne i dag rett før avkjøringen ved Lier. :) Tøff :)

Hei hei! That's me

(regner med det var sykkelen? Kjørte e91'en der også 15 min tidligere)

Endret av mowz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja det var det jeg lurte på. Så den. Senka med alt for smale dekk? :-) Og samme eksos som meg. Fin den! Hadde jeg ikke kjørt av på kjellstad så hadde jeg sikkert lagt med ut bak og yppa litt opp lierbakkene :-D

Hva motor har du i den?

Endret av mowz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Evenol skrev:

Fin bil, og sykkelen er rå! :) Du kjøpte den av en kompis av meg.

Takk! Aha.Betyr det at du er motorsyklist også? Så langt meget fornøyd. :-) 

Endret av mowz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mowz skrev:

Absolutt det man trenger og mye til. Varmeholker er genialt. Disse er også kjent for å bli litt varme i salen så det passer perfekt for høst sesongen :-) Jeg synes lyden er meget fin og passe nivå men eneste er at det er tendenser til mas (les: mye buldring) i oppoverbakke i lav fart med lavt turtall og i tunneler. Løsningen blir å gire ned og quickshifte så det smeller i potta! hehe. Går ann å sette i db-killer men den ble tatt ut igjen fort :-D

Hvilken årsmodell er din gixxer?

Har nok en del med utformingen av tunellene også, for spesielt i én tunnel ved lavt turtall blir det så mye resonans fra eksosanlegget at jeg får vondt i ørene :D så da må jeg gire ned. Er en 99 modell SRAD. Kjøpte den for 3 år siden, og var da gått 70k km. Er nå gått 81k. Lever fortsatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, mowz skrev:

 

Ja det var det jeg lurte på. Så den. Senka med alt for smale dekk? :-) Og samme eksos som meg. Fin den! Hadde jeg ikke kjørt av på kjellstad så hadde jeg sikkert lagt med ut bak og yppa litt opp lierbakkene :-D

Hva motor har du i den?

Haha er perfekt det, 245 på 10" og 225" på 9. 

Greeeit lav ja.

Ja kjekk den eksosen gitt. :P

Bare en N47, 320d.

Sett deg flere ganger, skriker etter mye senk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har nok det! Men, enn så lenge fungerer det. Liker lyden veldig godt. Hadde tenkt til å kjøpe eksos uansett, systemet er hele 9kg lettere og 11hk opp fra originalt (!). For ikke å snakke om svindyrt så gunstig å kjøpe sykkel som allerede har gjort alle oppgraderingene. Det jeg skal gjøre er å skifte kjørelys og nærlys til LED og hvite halogen pærer for litt mer moderne uttrykk. Skal legge ut bilder.

 

81k :-D Nice. De fleste MC folk har angst for km men det er mye tull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, mowz skrev:

Takk! Aha.Betyr det at du er motorsyklist også? Så langt meget fornøyd. :-) 

Ja, forsåvidt. :) Jeg hadde en Ducati Diavel som jeg solgte for et par uker siden, men brukte den for lite. Tenker å kanskje kjøpe noe billigere neste sesong hvis jeg får lyst til å kjøre igjen.

 

l_1004340824.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Clarity skrev:

Haha er perfekt det, 245 på 10" og 225" på 9. 

Greeeit lav ja.

Ja kjekk den eksosen gitt. :P

Bare en N47, 320d.

Sett deg flere ganger, skriker etter mye senk ;)

Du burde oppgradere angel eyes så hadde det blitt bra :-) 

320d ja, holder jo frem og tilbake til butikken :-)

Har vurdert det, men sånn som den er nå kan jeg jo faktisk bruke den uten å skrape nedi carbon splitter'ne :-D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • mowz changed the title to Min e91 325d LCI Steg 4 + S1000RR (EU godkjenning + Awron måling hk/Nm)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...