Gå til innhold

Min e91 325d + S1000RR


mowz
 Share

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, sveigis skrev:

Imponerende tall etter oppgraderingen :).

Denne må gå voldsomt nå ?

Og som jeg nevnte ,nydelig flott bil :)

Takk. Ja få biler som har såpass mye potensiale som 325d uten store hardware oppgraderinger. Opp omtrent 100hk og 300Nm fra originalt :-D Den går godt ja. Voldsomt er vel å ta i, alt er vel relativt. Sykkelen går voldsomt! :-) Men så er det så og si ingen ting på 4 hjul som henger med den rett frem. Men for all del, den går meget bra, flere som har fått litt sjokk når diesel stasjonsvogna holder følge med "sportsbiler" og lokale helter i trimma volvoer. Og man blir jo litt hekta på momentet.....

Takk for det, meget fornøyd med vogna selv om den har fristet meg til å putte alt for mye penger i den :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 18.11.2016 at 13.14, fupsaker skrev:

Mener å huske kassen i disse går til 580nm, gjorde i alle fall det i min 320d xDrive LCI. Så kan tippe 285hk og 560nm? 

 

On 25.11.2016 at 15.08, fupsaker skrev:

Jeg hadde automat i tillegg. :wink: Men moro! 

Den infoen jeg finner på 320d xDrive LCI, som jeg også har, er at den har 6HP21 automatkassen. Ifølge ZF sine sider (samme som mows linker til) er den ratet til 440Nm. Det kan stemme i og med at de fleste chipper jeg har sett går til ca 410Nm, og en automatkasseekspert jeg pratet med ang. chipping sa at han ville ta ut ca 410Nm for å spare girkassen. Hvor har du lest 580Nm?

 

mows: drøyt mye krefter du fikk i bilen! Kan tenke meg den sliter med festet :D 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, papertiger skrev:

 

Den infoen jeg finner på 320d xDrive LCI, som jeg også har, er at den har 6HP21 automatkassen. Ifølge ZF sine sider (samme som mows linker til) er den ratet til 440Nm. Det kan stemme i og med at de fleste chipper jeg har sett går til ca 410Nm, og en automatkasseekspert jeg pratet med ang. chipping sa at han ville ta ut ca 410Nm for å spare girkassen. Hvor har du lest 580Nm?

 

mows: drøyt mye krefter du fikk i bilen! Kan tenke meg den sliter med festet :D 

Jeg trodde de hadde 6HP19z. Den er isåfall ratet til 400nm :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, papertiger skrev:

Den infoen jeg finner på 320d xDrive LCI, som jeg også har, er at den har 6HP21 automatkassen. Ifølge ZF sine sider (samme som mows linker til) er den ratet til 440Nm. Det kan stemme i og med at de fleste chipper jeg har sett går til ca 410Nm, og en automatkasseekspert jeg pratet med ang. chipping sa at han ville ta ut ca 410Nm for å spare girkassen. Hvor har du lest 580Nm?

 

mows: drøyt mye krefter du fikk i bilen! Kan tenke meg den sliter med festet :D 

Ja det ble litt krefter :-) Uten diff med brems så vil jeg tro det er vanskelig å få kreftene i bakken, spesielt vinterdekka. Men jeg må si at vinterdekka virker som har satt seg litt bedre nå etter litt kjøring og spinning, løsner ikke like lett i 2.gir ved vått lenger :-) Men merker stor forskjell på asfalten, noen steder på motorveien hvor det er skikkelig slitt asfalt så løsner det i 3. og 4 gir når det er vått :-D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, ahj skrev:

Jeg trodde de hadde 6HP19z. Den er isåfall ratet til 400nm :) 

Ifølge ZF sin WebCat har 320d xdrive 6HP21X: https://webcat.zf.com/index.asp?PKW=1&KHERNR=16&KTYPNR=31035&KMODNR=5430&KAT_KZ=P&ARTNR=1071.052.087&EINSPNR_ART=68&LASTPAGE=nc2_teile_info.asp

Men jeg ser også at ETK på GSbildeler sier 6HP19...

Sorry for offtopic mows!

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, papertiger skrev:

Ifølge ZF sin WebCat har 320d xdrive 6HP21X: https://webcat.zf.com/index.asp?PKW=1&KHERNR=16&KTYPNR=31035&KMODNR=5430&KAT_KZ=P&ARTNR=1071.052.087&EINSPNR_ART=68&LASTPAGE=nc2_teile_info.asp

Men jeg ser også at ETK på GSbildeler sier 6HP19...

Sorry for offtopic mows!

Ingen problem :-) Stoler ikke alltid på etk på GS :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 27.11.2016 at 4.50, papertiger skrev:

 

Den infoen jeg finner på 320d xDrive LCI, som jeg også har, er at den har 6HP21 automatkassen. Ifølge ZF sine sider (samme som mows linker til) er den ratet til 440Nm. Det kan stemme i og med at de fleste chipper jeg har sett går til ca 410Nm, og en automatkasseekspert jeg pratet med ang. chipping sa at han ville ta ut ca 410Nm for å spare girkassen. Hvor har du lest 580Nm?

 

mows: drøyt mye krefter du fikk i bilen! Kan tenke meg den sliter med festet :D 

Har en kompis som jobber i GKN drive line, han utførte service på bilen min med flushing av kassa for et par år siden, sånn sett stoler jeg på han. Det var da han så det. Men skal ikke spore helt av her, moro å se en 325d med 700nm. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, fupsaker skrev:

Har en kompis som jobber i GKN drive line, han utførte service på bilen min med flushing av kassa for et par år siden, sånn sett stoler jeg på han. Det var da han så det. Men skal ikke spore helt av her, moro å se en 325d med 700nm. :wink:

Det gjør ingen ting, bare diskuter :-) 

Moro og se og moro å kjøre :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skulebollen skrev:

Slipper i 4 gir på vått føre? da ville jeg kjøpt nye dekk😅

haha, De er nesten nye... Noen steder er asfalten skikkelig glatt der det går mye tungtrafikk når det regner akkurat nok til at asfalten er mettet med vann. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Julianv skrev:

Flott bil og enda flottere sykkel :D

Til info har du 6HP21 girkasse om du har automat, rated til 450nm :) 
Jeg har samme motor og gir i min 525d. Kjører 252hk/510nm nå uten problemer iallefall.

Takk! :-) Sykkelen er definitivt hakket råere :wink: Mange hakk

Har kjørt med nesten 700Nm siden jeg kjøpte den for litt over 1.5 år siden uten problemer selv om kassa er ratet til 600Nm. Så kjører man litt fornuftig uten å dumpe clutch på tørr asfalt osv så tror jeg ikke det blir store problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • mowz changed the title to Min e91 325d LCI Steg 4 + S1000RR (EU godkjenning + Awron måling hk/Nm)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...