Gå til innhold

Min e91 325d + S1000RR


mowz
 Share

Anbefalte innlegg

Bare for å gi et perspektiv på hvor kjapp en helt original BMW S1000RR er :-D

Når en 1200hk Veyron må tjuvstarte for å ha sjans til å holde følge opp til 300km/h og fremdeles taper.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

For de som lurer på DPF fjerning og EU kontroll så har jeg nå hatt min på EU kontroll uten feil så det burde ikke være noe problem sålenge man ikke tar det på merkeverksted og har programmert bort feilkoder. (og har en downpipe med sensor tilkoblinger)

Endret av mowz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Liten update. Jeg har fått oppgradert speedometer med hvite LED og røde nåler (som på M3). Skal også få installert sølv ringer rundt målerne som det er på M3. Dette ble utrolig bra, ser i tillegg mye bedre ut i virkeligheten enn på bilder.

Før:

20171020_153102.jpg

Etter (ignorer forbruksmåleren, der er det 2 stk org LED):

20171107_175248.jpg

 

Litt jobb :-)

Snapchat-1964108432.jpg

Har også fått på ny "diffusor" bak:

orca-image-1509190433834.jpg_1509190434150.jpeg

I tillegg har jeg også bestilt EGR delete kit, Oppgradert clutch, shortshift, også blir det custom Magnaflow eksos, så spennende tider :-) 

Endret av mowz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil! Ble tøft med hvit LED i instrumentpanelet :D Noe grunn til at pærer til forbruksmåleren ikke ble byttet?

Kjøpte med nylig en 325D med ESS Stage 2 selv, og er ganske fornøyd med kraften :) Men jeg er litt nervøs for EU mtp DPF selv om det har gått greit med de fleste. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Daniel. skrev:

Flott bil! Ble tøft med hvit LED i instrumentpanelet :D Noe grunn til at pærer til forbruksmåleren ikke ble byttet?

Kjøpte med nylig en 325D med ESS Stage 2 selv, og er ganske fornøyd med kraften :) Men jeg er litt nervøs for EU mtp DPF selv om det har gått greit med de fleste. :P

Takk. Det ble skikkelig bra! Ja de LED'ene jeg brukte hadde pad'ene delvis på undersiden så jeg klarte å ødelegge den første jeg skulle montere med "klype" loddebolten, så lot de to være. Så får jeg bestille opp flere og ta det senere :-) 

Gratulerer med ny bil :-) Det var jeg også, men tar du det utenom merkeverksted og har downpipe med feste til alle kablene så det ser "org" ut så er det stor sannsynlighet for at det går fint. Gikk fint for meg i alle fall.

Som du ser har jeg kjøpt forsterket clutch osv, så forbereder meg muligens på steg 4 :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, mowz skrev:

Takk. Det ble skikkelig bra! Ja de LED'ene jeg brukte hadde pad'ene delvis på undersiden så jeg klarte å ødelegge den første jeg skulle montere med "klype" loddebolten, så lot de to være. Så får jeg bestille opp flere og ta det senere :-) 

Gratulerer med ny bil :-) Det var jeg også, men tar du det utenom merkeverksted og har downpipe med feste til alle kablene så det ser "org" ut så er det stor sannsynlighet for at det går fint. Gikk fint for meg i alle fall.

Som du ser har jeg kjøpt forsterket clutch osv, så forbereder meg muligens på steg 4 :wink:

Åja, irriterende :P Men nå er nok prosessen med å dele instrumentpanelet litt enklere siden du alt har gjort det en gang :)

Takk :) Ja men kan jo fortsatt møte på en kontrollør som ser forskjell om det er en BMW fyr hehe. Men får så hva som skjer. Litt usikker hvordan downpipen ser ut fra undersiden.

Så det :D Hvor mye hk og Nm får du av Steg 4 da? :) Du har vel allerede passert 300 om du har Stage 3 nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Daniel. skrev:

Åja, irriterende :P Men nå er nok prosessen med å dele instrumentpanelet litt enklere siden du alt har gjort det en gang :)

Takk :) Ja men kan jo fortsatt møte på en kontrollør som ser forskjell om det er en BMW fyr hehe. Men får så hva som skjer. Litt usikker hvordan downpipen ser ut fra undersiden.

Så det :D Hvor mye hk og Nm får du av Steg 4 da? :) Du har vel allerede passert 300 om du har Stage 3 nå?

Var litt kjapp med den første og klemte litt hardt så smelta halve dioden :-) Går fortere neste gang, nå vet jeg hvordan alt skal demonteres. Livredd for å få riper eller ødelegge noe inni der :-D

Ja det er klart du kan være uheldig. Bare se ned i motorrommet om sensorene er festet på downpipen.

Steg 4 er vel rundt 350hk og 800Nm. Jeg har steg 2 med fjernet dpf. Benka 285hk og 700Nm uten kjøling. Han mente det var rett over 300 i disse da med kjøling men jeg vet ikke :-) Bilen går greit i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, mowz skrev:

Var litt kjapp med den første og klemte litt hardt så smelta halve dioden :-) Går fortere neste gang, nå vet jeg hvordan alt skal demonteres. Livredd for å få riper eller ødelegge noe inni der :-D

Ja det er klart du kan være uheldig. Bare se ned i motorrommet om sensorene er festet på downpipen.

Steg 4 er vel rundt 350hk og 800Nm. Jeg har steg 2 med fjernet dpf. Benka 285hk og 700Nm uten kjøling. Han mente det var rett over 300 i disse da med kjøling men jeg vet ikke :-) Bilen går greit i alle fall.

Hehe, lett for :D Ja du får vel ikke løse deler til instrumentpanelet så det er nok ganske kjipt om du ødelegger noe.

Jepp, får håpe at de ikke er så streng og nøye. :D

Det er såpass ja! Ja da må du vel til med forsterket clutch :P

Ah, ESS skriver bare 285hk og 600+ NM på sin side, så jeg vet ikke :P Men om det er 285 og 700 så skal ikke jeg klage i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Daniel. skrev:

Hehe, lett for :D Ja du får vel ikke løse deler til instrumentpanelet så det er nok ganske kjipt om du ødelegger noe.

Jepp, får håpe at de ikke er så streng og nøye. :D

Det er såpass ja! Ja da må du vel til med forsterket clutch :P

Ah, ESS skriver bare 285hk og 600+ NM på sin side, så jeg vet ikke :P Men om det er 285 og 700 så skal ikke jeg klage i hvertfall :)

Ja det er litt kjedelig å ødelegge noe :-P

Går nok fint! Hvor holder du til?

Må ha det ja. Jeg må uansett bytte utløser lageret så da tar jeg clutchen i samme slengen. :-) 

Ja de oppgir 285 og 600+ og det skal være bare med software. Plukket opp nesten 15 hjulhester med å fjerne dpf. Jeg benket 265hk 680Nm med dpf. Han skyldte på kjøling at effekten var lavere enn oppgitt, da han ikke hadde vifte i fronten. Han hadde tatt mange av disse. Uansett fin motor, gleder meg til å få litt mer lyd ut av den :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, mowz skrev:

Ja det er litt kjedelig å ødelegge noe :-P

Går nok fint! Hvor holder du til?

Må ha det ja. Jeg må uansett bytte utløser lageret så da tar jeg clutchen i samme slengen. :-) 

Ja de oppgir 285 og 600+ og det skal være bare med software. Plukket opp nesten 15 hjulhester med å fjerne dpf. Jeg benket 265hk 680Nm med dpf. Han skyldte på kjøling at effekten var lavere enn oppgitt, da han ikke hadde vifte i fronten. Han hadde tatt mange av disse. Uansett fin motor, gleder meg til å få litt mer lyd ut av den :-)

Hehe ja :P Spesielt på nyere biler.

Får håpe det :) Jeg holder til i Bergen.

Hmm, kan være. Men Stage 2 krever vel fjerning av DPF. Men er uansett bra effekt :)

Blir sikkert bra med bedre eksos! Jeg har originalt, men har litt lyst på 335 look etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Daniel. skrev:

Hehe ja :P Spesielt på nyere biler.

Får håpe det :) Jeg holder til i Bergen.

Hmm, kan være. Men Stage 2 krever vel fjerning av DPF. Men er uansett bra effekt :)

Blir sikkert bra med bedre eksos! Jeg har originalt, men har litt lyst på 335 look etter hvert.

Trenger ikke fjerne DPF for steg 2 på ESS. Kommer vel ann på hva du kaller det, men software steg 2 skal gi 285hk uten fjernet DPF.

Du kan kjøpe mitt 335 anlegg når jeg får nytt? Har diffusor også :-)  hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gabz skrev:

Gjorde seg veldig med oppgradering av instrumentpanel, ja. 10x mer moderne look med en gang.

Ja, det var utrolig hvor mye det gjorde! Veldig fornøyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, mowz skrev:

Trenger ikke fjerne DPF for steg 2 på ESS. Kommer vel ann på hva du kaller det, men software steg 2 skal gi 285hk uten fjernet DPF.

Du kan kjøpe mitt 335 anlegg når jeg får nytt? Har diffusor også :-)  hehe

Åja.. Mulig min har litt mer enn 285 da?

Hehe, skulle gjerne gjort det, men har andre ting som må prioriteres før jeg kan tenke på eksos :P Men takk for tilbudet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • mowz changed the title to Min e91 325d LCI Steg 4 + S1000RR (EU godkjenning + Awron måling hk/Nm)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...