Gå til innhold

Min e91 325d + S1000RR


mowz
 Share

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, Daniel. skrev:

Åja.. Mulig min har litt mer enn 285 da?

Hehe, skulle gjerne gjort det, men har andre ting som må prioriteres før jeg kan tenke på eksos :P Men takk for tilbudet! :)

Ja det er derfor jeg sier det skal være ca 300 :-) Men vi målte lavere uten kjøling.

Du får si ifra da vettu om du vil ha en julegave til deg selv :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, mowz skrev:

Ja det er derfor jeg sier det skal være ca 300 :-) Men vi målte lavere uten kjøling.

Du får si ifra da vettu om du vil ha en julegave til deg selv :wink:

Yes, jeg er i hvertfall fornøyd med Stage 2 nå :) Men kjenner jeg meg selv rett så vil jeg sikkert ha mer effekt i framtiden :P

Skal ha det i bakhodet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daniel. skrev:

Yes, jeg er i hvertfall fornøyd med Stage 2 nå :) Men kjenner jeg meg selv rett så vil jeg sikkert ha mer effekt i framtiden :P

Skal ha det i bakhodet ;)

Høres kjent ut :wink::-D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått lekt meg litt til med speedometeret. Installert M3 sølv ringer rundt målere (ikke bare bare da du ikke får ut de originale uten å kappe da de er montert før glasset er satt på), lakkert bakplater sølv og lakkert på 2 stk gule "firkanter" før rødmerkingen på turtallet. Fornøyd :-) 

Nå mangler jeg bare å få skiftet til hvite LED i forbruksmåleren, de er i posten så får nok gjort det i løpet av en uke eller 2 :-D

20171110_222059.jpg

 

20171110_223753.jpg

Endret av mowz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :-) Ja synes det er moro med disse små personlige touch'ene og spesielt når det ble så bra! Brukte mye tid på den jobben og måtte ha et brukt speedometer å "øve" på da det var tricky med de ringene, spesielt når det ikke skal noe til for å lage riper og må holde på med dremel'en inni der 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7.11.2017 at 21.13, mowz skrev:

Var litt kjapp med den første og klemte litt hardt så smelta halve dioden :-) Går fortere neste gang, nå vet jeg hvordan alt skal demonteres. Livredd for å få riper eller ødelegge noe inni der :-D

Ja det er klart du kan være uheldig. Bare se ned i motorrommet om sensorene er festet på downpipen.

Steg 4 er vel rundt 350hk og 800Nm. Jeg har steg 2 med fjernet dpf. Benka 285hk og 700Nm uten kjøling. Han mente det var rett over 300 i disse da med kjøling men jeg vet ikke :-) Bilen går greit i alle fall.

Hva innebærer steg 4? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Tollefsen skrev:

Hva innebærer steg 4? :) 

Utover steg 2 og DPF delete som jeg har så er det mapping, oppgradert turbo med større kompressorhus og modifisert eksoshjul justert og balansert til tightere spec enn org. Modifiserte/større dyser, oppgradert clutch, EGR delete og EGT kit anbefalt (eksostemp).  

Har kjøpt oppgradert Sachs lamell og trykkplate samt EGR delete kit, så sparer opp til resten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gorg skrev:

Flotte instrumenter! Detaljer som entusiaster legger merke til 👍🏻

Takk :-) Gleder meg til å få byttet de to siste LED'ene, de begynner å plage meg litt nå :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å leker meg litt mer med interiøret nå, det gav litt mersmak med litt mer moderne look. La på et sånn carbon vinyl kit fra bimmian, det ble ganske bra, fin finish med fibere, samt prøvde meg på noen ///M striper på dashbordet og litt aksent striper i hvitt (har også rødt og blått men det kræsjet litt i fagene). Disse interiør listene i forskjellige farger er ganske fiffige, de bare presses inn i småsprekkene der man måtte ønske å montere de. Må prøve meg frem litt med hvor mye og hvor jeg skal montere de. Skal legge ut noen bilder når jeg kommer frem til et slags ferdig resultat :-) 

20171112_145641[864].jpg

eksempel fra bimmian

Fully_Customize_Your_Interior_By_Picking_The_Color_And_Where_It_Goes_______Interior_Panel_Trim_Striping___Photo__3.jpg

Carbon vinyl kit

Give_Your_E90_E92_Interior_A_Sporty_Carbon_Look_Without_The_High_Price_______Carbon_Vinyl_Interior_Overlays___Photo__2.jpg

Endret av mowz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har det kommet litt deler som snart skal monteres, bla:

- EGR delete kit fra TRF

- Forsterket Clutch fra TRF (Sachs)

- 330 ZHP OEM gearkule, vektet m. lys

- Justerbar shortshift

LED lys til instrumentet har også kommet så jeg skal endelig få byttet de to siste :-) 

Blir spennende med kombinasjon mer presis clutch, shortshift og vektet girkule, tror det kan bli bra :-)

Deler.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, mowz skrev:

Da har det kommet litt deler som snart skal monteres, bla:

- EGR delete kit fra TRF

- Forsterket Clutch fra TRF (Sachs)

- 330 ZHP OEM gearkule, vektet m. lys

- Justerbar shortshift

LED lys til instrumentet har også kommet så jeg skal endelig få byttet de to siste :-) 

Blir spennende med kombinasjon mer presis clutch, shortshift og vektet girkule, tror det kan bli bra :-)

Deler.jpg

Har du delenummeret på girkula?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • mowz changed the title to Min e91 325d LCI Steg 4 + S1000RR (EU godkjenning + Awron måling hk/Nm)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...