Cristoffer Roland Eriksen

E92 330D 07 Track day prosjekt

Recommended Posts

Bmw E92 330D 2007 oppdatert 25/12.15

post-82335-0-63666900-1450904806_thumb.j

Har lenge hatt lyst til og kjøre på bane, Så i år etter og ha kjøpt en bmw e92 330d fikk jeg for første gang prøvd og kjøre på rudskogen.

Kjørte beste tid på 1.56.7 (orginal) så da har jeg noe og gå ut i fra. gjorde mange feil og trenger mer trening på spor kjøring osv.

post-82335-0-87181900-1450903475_thumb.j

Men så var det planene for neste år (2016) og frem over:

*Chip - ok

*fjærne dpf - ok

*carbon panser - ok

*lakkere kalipperne - ok

*lakkere grillen - ok

*vekt reduksjon - på begynt

*ny bremse veske -

*olje skift -

*bytte gløde plugger -

*swirl flap blanks -

*nye bremse klosser -

*front splitter -

*carbon spoiler -

*nye dekk -

(*mulig jeg har glemt noe)

Redigert av speedyracing2.0

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

oppdatering hva som allerede er gjort med bilen etter første bane kjøring.

 

så etter første bane kjøring satte jeg meg ett mål om og kjøre 6 sekunder fortere til neste år rundt rudskogen.

kan virke som mye, men kjørte ikke veldig bra og kan forbedres mye bare på kjøring alene.

 

men har også gjort litt så ting med bilen som og lakkere kalipperne røde.

 

Før:

post-82335-0-40555800-1450905292_thumb.j

 

Etter

post-82335-0-37355600-1450905293_thumb.j

 

Med vinter hjula på.

post-82335-0-94202400-1450905292_thumb.j

 

lakkerte også grillen sort men beholt fronten i krom for att det skulle få en litt mere " orginal look "

 

post-82335-0-17214900-1450906046_thumb.j

 

Redigert av speedyracing2.0

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

første steg i vektreduksjon:

 

første steg i vekt reduksjonen ble og bytte ut panseret med ett M3 look panser i carbon fiber.

 

post-82335-0-26955500-1450906227_thumb.j

 

ble overasket over att vektforskjellen var så stor Orginalt 17.4 kg

Carbon 6 kg så litt over 11 kg vekt forskjell vist du regner med panser låser osv ble flyttet over til carbon panseret.

 

post-82335-0-95537800-1450906422_thumb.j

 

post-82335-0-51997500-1450906423_thumb.j

 

veide også DPF `en til hele 9.5 kg ble erstattet med kansje 3 kg rør og div så ble vell 6.5 kg differanse.

Redigert av speedyracing2.0

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Kult, mye har du hentet ut før og etter effekt? Bremsa den? Blinda EGR? Jeg har skremt opp min 118d 122hk 310NM opp til 408NM og 180hk. Fjerna dpf og egr

Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

Det er 231 hk 450 NM - (uten og ha hatt bilen på rullene) så skal det være ca 300 hk - 650NM

Sent fra min SM-G928F via Tapatalk

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Artig at du har laget tråd! 6 sekunder er en del. Men jeg tror nok den ekstra effekten, dekk og kjøretrening holder for å få det til. Jeg er ihvertfall klar for banetreff med gjengen neste år!

Takk : ) det var vell kansje litt dristig med 6 sek men er som du sier effekt dekk kjøreretning:) gleder meg til neste år jeg å :)

Sent fra min SM-G928F via Tapatalk

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Fikk en liten pakke fra ebay i går

70b2f7ff66470ba3f2683df8500be54e.jpg

Kjekk tauekrok noe som kan være greit og ha når man skal kjøre på banen. Synes det er greit og ikke bruke originale kroken som er i metall og stikker ut.

Fikk også Go pro HERO kamera :)

2372c1e4cc2389a2dbbfc0ccdeb58907.jpg

Sent fra min SM-G928F via Tapatalk

Redigert av speedyracing2.0

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Hadde bilen på vekta på BT for en uke siden for og se ogsån vekt bilen hadde da det varierer fra bil til bil på grund av ekstra utstyr osv så etter bytte av panser og bortfall av dpf så er vekta på 1580 kg med nesten tom tank tipper 10 - 15 L diesel. Så blir gøy og se hvor man havner ettervært

5b01152722e825e6176cf74f07ea9b0c.jpg

Sent fra min SM-G928F via Tapatalk

Redigert av speedyracing2.0

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!

Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.

Logg inn nå


  • Ser på dette akkurat nå   0 medlemmer

    No registered users viewing this page.