Gå til innhold

i8 eller M3, hva ville du valgt?


BMWBølla
 Share

Anbefalte innlegg

Spørs bruksområde, er det bil nr. 2 er i8 den jeg ville valgt ihvertfall, den skiller seg ut og vekker oppsikt og er ganske sær, fremtidsrettet(som flobben skrev) og ikke minst kul. M3 derimot ville jeg valgt om det er hovedbilen, av praktiske årsaker, den vekker ikke like stor oppsikt annet enn hos bilkjennere og er av den grunn mer anonym i trafikken(selv om denne også er grisekul). Alt etter hva man ønsker, jeg tror nok man får det like morsomt i begge :)

 

Evnt. vurdert M2.. Da ville jeg gått for den..

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde valgt M3 uten tvil. Den går bedre, høres bedre ut, er bedre på bane, har bedre plass og er rett og slett en legendarisk modell på høyde med Porsche 911. Skulle jeg derimot hatt en showoff bil så er I8 mer egnet, den ser utrolig rå ut både forfra og fra siden. Men jeg er mer glad i å rase rundt Nurburgring enn å posere i sentrum så da blir mitt valg M3, det er også en mye bedre allround bil i det daglige :)

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sedan er jo så mye tøffere ;) trur du må få vaska øyna [emoji8]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vaska de nå. Det skulle jeg aldri ha gjort. Nå så jeg virkelig hvor "fæl" en m3 sedan er i forhold til en M4 (eldre M3 Coupe)

Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M3 er helt ødelagt. Det er jo M4 som er bra nå. M3 er jo full av dører.

Veldig viktig å legge til det at M3 sedan er ødelagt pga to ekstra dører er din personlige menig. Den samlede bilpresse og eiere av F80 M3 hyller den på det aller øverste :) Det at BMW har rotet det til med navnet slik at det som var M3 før nå er M4 er dumt og ulogisk, men det gjør derimot ikke F80 M3 til noen dårlig bil. Forskjellene mellom M4 og M3 er ikke eksisterende når det kommer til ytelser og kjøreegenskaper. Utseendemessig er det en annen sak, men den er høyst inviduel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker alltid for meg selv å ikke alle andre. Ser ikke hvorfor det skal være nødvendig å nevne at det er min mening. Det sier seg jo selv siden jeg skrev det.

Jeg driter jo i andres meninger når de uansett er feil ;)

3 serie M har alltid vært en ikonisk 2 dørs racer. Man fikk noe 4 dørs greier også, men det var bare noe tull. At BMW valgte å "ødelegge" det ikoniske navnet tilhørende en ikonisk cupé racer ved å la navnet gå over til en babycontainer (Bil full av dører og seter til unger) istede for å la navnet gå vidre på riktig bil kommer nok av at da blir det mer system i rekkene.

Min egen mening som er min og ikke alle andre sin (Bra angående hvem som mener dette nå F 90?) er at sedan burde fått det nye M4 navnet og skapt sitt eget rykte. (Husk. Dette er min mening)

Der er jo slik at

5 serie er sedan. 6 er cupé

7 serir er sedan. 8 er cupé

Da er det jo også naturlig at de andre seriene blir delt likt som dette. 3 serie med lavest nr er sedan og 4 serien som er høyere er cupé. Selv om dette ødelegger M3 navnet. (Fortsatt min mining)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En påstand om at noe er "ødelagt" kan fort misoppfattes når man leser på nett. Alle er fri til å ha sin menig selvsagt, men veldig mange mener F80 M3 er en super bil og det velger jeg å sette i perspektiv til din egen mening om at bilen er "ødelagt" kun fordi den har to ekstra dører. Du har lov å ytre din mening om M3 men andre har også lov å være uenig med deg å påpeke ovenfor deg at andre ikke deler ditt syn. Det er slik vi får ett diskusjonsform :)

Det mest logiske hadde vært om BMW lot M3 være M3, altså todørs utgaven av 3-serie Coupe med M motor. Firedørs varianten kunne de basert på 4-serie Gran Coupe som da naturligvis kunne hett M4 og vært firedørs alternativet til M3. Vanlig F30 3-serie hadde ikke trengt å komme som egen M bil. Men nå gjorde ikke BMW det slik, de har laget en sedan som er så nært opp til en racerbil som det er mulig å komme med F80 M3. Om valget sto mellom M4 og M3 hadde jeg valgt M4 selvsagt, men siden valget her står mellom M3 og I8 så velger jeg lett M3 pga dens Motorsport gener, brukervennlighet og ikke minst at den er en fullblods M bil :) Dette jeg skiver her er selvsagt ikke til forkleinelse av I8 som er ett fantastisk stykke bil, bare ikke min type bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...