Gå til innhold

i8 eller M3, hva ville du valgt?


BMWBølla
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for mange gode synspunkter! Mye av det samme som jeg tenker...

 

Om jeg er tøff nok, så kaaan en av disse bli aktuelle i 2016, time will show... Dette blir evt. en nr. 2 bil så ikke sååå viktig med det praktiske, men det hjelper så klart på.

 

i8 ser jo helt sinnsyk ut etter min mening, nesten for showoff faktisk, usikker på hva naboene hadde tenkt om denne sto parkert i fellesgarasjen?

Men, litt kjipt at det er en liten 3-sylindret motor, nå har jeg ikke prøvd noen av disse, så har ingen formening om hvordan de oppleves på veien, annet enn hva man har lest og sett.

 

M3 er M3, og jeg er av de som synes M3 ser bedre ut enn M4. Har hatt E92 selv (320i riktignok), men synes fortsatt den er mye penere enn arvtageren!

4-dører og plass til barneseter er ikke dumt, det er verre i i8, selvom man nok får dyttet inn et ok sete bak, dog ikke bakovervendt :P

 

En annen ting, i8 er faktisk gunstig å forsikre, M3 får jeg ikke opp pris på en gang - så da regner jeg med at det er alt annet enn gunstig...

 

Hvordan drift og vedlikehold er på disse bilene vet jeg heller ikke, men hjelper jo at det er nytt, eller så godt som nytt. Kommer til å gå under 10.000km i året, og sannsynligvis kun på sommer. Jeg får forhøre meg litt med forhandler om/når det blir aktuelt.

 

M2 er kul, men nærmer seg jo M3 pris og da synes jeg det frister mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avgiftene går ned en del ja, det er litt av grunnen til at jeg begynte å vurdere dette.

i8 er forresten stappet med det meste av utstyr som standard i Norge, men om det blir M3 så må jeg nok holde igjen litt på ekstrautstyr. Nå synes jeg ikke at alt mulig ekstrautstyr er viktigst på en M3 da.

Skal uansett bruke god tid på å vurdere dette, har aldri vurdert en bil i denne prisklassen før så det må bli riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville definitivt valgt M3/M4 (liker personlig M4 best)

Tenker i8 er kul, rå og tøff, men mest på grunn av at det er noe nytt og interresant. Mer en ganger.

M3 er en reinspikka sinnsykt rå kjøremaskin som ikke går ut på dato med det første og som som har en helt hinsides lyd og enorme kjøreegenskaper.. Du kan kjøre den i comfort og levere svigermor i familieselskap, uten at hun merker at det er noe spesielt ved bilen og neste dag kan du ta den med på bane og kjøre fletta av det meste. Det er det som er BMW. Ren kjøreglede mil etter mil. Gjerne 100 i et strekk for den saks skyld.

Jeg leide M4 i München for et par år siden, og kjørte den igjen i høst ifm Xdrivedagene hos bavaria, og jeg får Grøsninger bare av å tenke på kreftene og lyden i den bilen.

Selgeren som var med meg i høst sa også at i8 ikke oppleves like rå og brutal som M4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål, egentlig. På en side hadde jeg valgt M3'en fordi den er en fantastisk kjøremaskin (ikke at jeg har prøvd, da men..), men er jo veldig gøy å ha en så fet bil som i8, som også skiller seg såpass mye ut og som er så futuristisk. Sikkert veldig morsom å kjøre den også! Vet ikke helt hva jeg hadde valgt, jeg  :-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var i tvil her så ville jeg prøvekjørt begge to og gjort opp min egen mening om hva som passer best. Det er klart at å eie en ekte M er noe helt spesielt som kun er forbeholdt svært få, men en I8 er igjen svært så futuristisk og en bil som vekker veldig mye oppsikt. Men må også huske på at I8 er nesten som en prototype å regne, en prototype på fremtidige sportsbiler. Den vil på en måte alltid kunne bli bedre ettersom teknologien går fremover, M3 er så bra som den kan bli akkurat nå. Kjedelig om I8en er umoderne om 5 år, M3en vil holde seg mye bedre da den er basert på ett ferdig utviklet konsept om du skjønner.

Prøv begge to og finn ut selv er mitt råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får forresten veldig mye for pengene i i8 her i Norge, det er jo nesten ikke avgifter på den.

 

i8 er vesentlig dyrere enn M3 i andre land enn Norge, en stooor del av M3 prisen her er jo avgifter...

I USA for eksempel så starter M3 på 63.000$ og i8 på over det dobbelte - 140.000$!

Siste er jo i samme prissjikt som en 911 Turbo der borte, som her koster nærmere 3 mill (!) hvis jeg ikke tar helt feil..?

Ser nå at INGEN M biler i USA er i nærheten av i8 pris, selv M6 cab. koster 20.000$ mindre enn i8 i USA.

 

Sånn sett så får man en dyrere bil i i8 enn M3, selvom man betaler ca. det samme... Hmmm...

Endret av BMWBølla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det viktigst å få mest mulig for pengene eller å bli fornøyd? Jeg vil påstå at I8 ikke er en bedre eller mer eksklusiv bil en M3 bare fordi den er en del dyrere. Den er laget av mye dyrere materialer og har teknologi som er veldig kostbart å produsere, derfor er den dyrere enn M3 som er en tradisjonell bil. I så måte vil jeg jo mene at F80 M3 er mye mer bil for pengene, mer plass, bedre ytelser, forhåpentligvis bedre igjensalgsverdi, bedre kjøreegenskaper, råskap og ikke minst en pakke av en bil som er i verdensklasse.

Jeg vet ikke hvor i landet du bor men BMW forhandlerene i de store byene har gjerne både I8 og M3 som kan prøvekjøres, vil nesten kalle dette ett luksusproblem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksusproblem er det helt klart, så gjenstår det å se om det faktisk blir det eller ei... Har snust såvidt på C63 også - men det skal man vel helst ikke nevne her... Ikke S versjon, men "vanlig" med 476hk, V8 frister jo litt. Synes M3 ser tøffere ut da, breddet og sint som den er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...