Gå til innhold

Flobbens x5


flobben
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer med flott bil! Blir morsomt å se flere bilder :)

 

Kjør på med X5M-grillen fra IND - det gjør seg med sort grill på sort X5. Sjefen min kjøpte nettopp en lik i går (med sort grill), det ser bra ut i mine øyne i alle fall. Smett i tillegg på noen sorte N-merker på skiltene, så har man en veldig tøff og gjennomgående front med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bilen mottatt.

Dagen startet slik, ikke mulig å få start.

post-54861-0-84388800-1452361609_thumb.j

Vet ikke hva som skjedde. Webstoen stod og gikk og jeg skulle starte bilen.,den glødet, men starteren slo aldri inn.

I utgangspunktet så burde det ved dårlig batteri ikke vært lov til å starte webasto og fikk ingen feilmeldinger på lite strøm.

Vi satset på at det var dårlig batteri alikevel og svigers måtte en tur på biltema for å handle startkabler.jeg tok ut startkablene av bilen tidligere denne uken, da jeg tenkte at de kunne jeg spare på. Med kabler fra skodaen til svigers startet den på tredje forsøk og turen gikk videre til Sulland på Hamar.

Der stod denne og ventet

post-54861-0-90049400-1452362141_thumb.j

Første inntrykk, veldig stort. Godt skrudd sammen og bra trykk i harmonn kardon anlegget. Føreforholdene her oppe er sinnsykt glatt, så med litt gass så spinner alle fire hjula. Så kjøreinntrykket til nå er det så som så med. Men merker at det er en helt annen type bil.

Ellers så er x5 merket bak plukket bort, samt 3.0d xDrive merket på skjermene foran. Lurer litt på om //m merket også bør bort. Det får se næremere på til våren.

Edit:bildet er riktig vei på mobilen, og orker ikke å styre med snu.

Endret av flobben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

image.thumb.jpeg.5b8f4df415dcd2a0c720b53image.thumb.jpeg.1bbd931d53f4729cc00fb17image.thumb.jpeg.79f5a9c4f5dbce19d5706a5image.thumb.jpeg.f79771594d96dd68e606ab6

Sommerhjulene ble i går levert inntil bulk bilskade på ensjø for renovering. Så satser på at de blir som nye.

runflatt dekkene skal av og nye vredestein ultrac vorti ligger hos dekkforhandleren og venter på freshe felger.

275 foran 315 bak

image.thumb.jpeg.58361d479275109ea0d039aimage.thumb.jpeg.1bbd931d53f4729cc00fb17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det plutselig sommerhjul, bare ett bilde til nå. 

Sommerfelgene var litt kantkjørte når jeg kjøpte bilen og det stod runflat på den. Så bestemte meg for å bytte til non-runflat først, og tenkte samtidig at oppussing av felgene kunne være fint. Så da ble det slik. 

Siden felgene ble ferdig i går, dekkene lå allerede hos dekkforhandler og jeg skulle på møte rett rundt hjørnet for dekkforhandleren så tok jeg alt i en sveip. 

I utgangspunktet mener jeg det er litt for tidlig å legge om, men bruker ikke bilen til jobb, og kona har fortsatt vinterhjul på sin, så resultatet ble slikt. Skal se om jeg ikke får til flere bilder i løpet av noen dager. 

Dekkvalget ble Vredestein Ultrac Vorti, bak er det 315 bredde som er standard på 469m felgene. 

bakfra.JPG

Endret av flobben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Virker som at det ble veldig bra. Ikke merket noe sporing, men har da bare kjørt litt i Oslo på bra veier til nå.

det jeg merker mest er at det har blitt noe tyngre på rattet og mer selvopprettende, så må jobbe mer i svinger.

støymessig ble det veldig bra, merker veldig liten forskjell fra vinterhjulene der.

på femmern merket jeg 295 falken hjulene veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var de som fulgte med bilen.

tittet noe rundt, men kvalitetsfelger i 22" begynner å koste veldig mye. Kommer man under 50lapper er man heldig.

Så ble til at jeg fikk disse renovert og lagt på nye gummi. Tenker også at ja det er kult med store hjul på suv, men 20" ser ikke så ille ut, også er det jo tross alt en suv.

 

469m er også veldig fine hjul, spesielt når de blir dyttet litt lenger ut bak. Fulgte visst med spacere fra tidligere eier, som jeg ikke visste om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...