Gå til innhold

Flobbens x5


flobben
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, flobben skrev:

Ja, var de som fulgte med bilen.

tittet noe rundt, men kvalitetsfelger i 22" begynner å koste veldig mye. Kommer man under 50lapper er man heldig.

Så ble til at jeg fikk disse renovert og lagt på nye gummi. Tenker også at ja det er kult med store hjul på suv, men 20" ser ikke så ille ut, også er det jo tross alt en suv.

 

469m er også veldig fine hjul, spesielt når de blir dyttet litt lenger ut bak. Fulgte visst med spacere fra tidligere eier, som jeg ikke visste om.

Tørr ikke dytte mine lengre ut. Ser at M-Performance flapsene tar i mot mye skade fra sand og stein. 

Har vurdert større felger selv, men det går på bekostning av gummi. Og igjen på bekostning av komfort. Det er ikke ønskelig. 

Flott bil da! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Tja, en liten oppdatering her er vel på tide. 

Før sommeren dumpet det ned i postkassen brev fra en hel haug forhandlere med informasjon om at bilen min skal ha periodisk kontroll innen utgangen av September. Med pappaperm på trappene så tenkte jeg at det var greit å få det utført tidlig for engangs skyld, så time ble bestilt i Juni. Selvfølgelig null hull som bare skulle mangle. Samtidig som den først var inne ba jeg om en kontroll av hjulstilling da vi skulle bruke den i sommerferien. Det så ikke så alt for ille ut, men den var utenfo anbefalte innstillinger både foran og bak så dette ble rettet inn igjen. 

Ellers så tre dager før campingferien oppdaget jeg at nederste knapperekke hadde tatt kvelden. Altså den med av/på knappen for radio, inkludert volum og prevalg knappene 1-9. Det lyser i knappene, men de er helt døde når man trykker på de. Grunnet ferieavvikling blir det å sette inn bilen i slutten av måneden.

jeg opplevde også at i løpet av våren så har det luktet våt ullsokk i bilen når jeg har startet den. Jeg googlet litt og valgte å kjøpe inn en spray fra chemicals guys med noe antibakterie greier. Det drepte ullsokklukten, men merker ennå at lukten fra sprayen henger noe igjen, men ikke plagsomt

Ferien i år gikk til dyreparken i Kr.sand, med ett stopp på veien fra Oslo i Kragerø grunnet små barn som ikke er super happy med lange turer.

plassen i Kragerø var super fin og vi fikk helt grei beliggenhet.

IMG_0528.thumb.JPG.3a761218d32562b3f09f5a661e73f94a.JPG

IMG_0527.thumb.JPG.9cc90f70b06d23e09471e18c6f66b12a.JPG

Av andre ting så ble v70n solgt

IMG_0540.thumb.JPG.a373ab1831b9d020b05be707c2c86c7f.JPG

og erstattet i en 2015(reg 2014) modell xc70

IMG_0577.thumb.JPG.7b403b38da68f4f40f4414da75662cea.JPG

xc70n er nok en av de bedre utstyrte i norge, med aktiv understell, subwoofer i bagasjerommet, takluke, el. Justering passasjerside, pluss mye annet. Den mangler ryggekamera og frontkamera som det eneste jeg skulle ønske den hadde, men kona overlever nok. 

Jeg var og hentet den fredag kveld i Porsgrunn og lørdag var den levert til detailing. Tirsdagen gikk den til service for bytting av automat olje (Bilen har gått 170k), hjulstillingskontroll, egr instillingene ble justert samtidig som at en del andre parametere ble justert i motorstyringen. 

Heldigvis så har kona byttet jobb og halvert reiseveien som før var til Moss nå til Drøbak, så diesel utgiftene er omtrent de samme som før. (Ikke fullt så ille)Man kan si mye om downsizing, men 1.6d motoren fra Psa går veldig billig ved jevn kjøring. Nå med 2.4 liter diesel, automat og awd går det fort 0.3 mer på mila. Ved skikkelig hardkjøring av 1.6d fikk jeg den aldri over 0.9 på mila, nå ser jeg stadig 1,2/1,3 med litt mykere kjøring. 1.6d kunne virkelig brukes uten at det gikk alt for fort. 

Så alt i alt veldig happy med byttet, xc70 er veldig godt å kjøre, men både kona og jeg liker x5n bedre i det store og det hele. Det skulle kanskje også mangle med en halv mill mer i ny pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Da blir det en liten oppdatering her, x5n solgt og overleveres søndag til fattern som ønsket å overta den etter at han solgte sin. X5n blir erstattet med denne, canyon 2013 modell fulldempa.  Så fremkommeligheten utenfor veien burde i teorien være den samme, samt antagelig bruken utenfor asfalten også. FBF135F7-8EE7-45E6-BB00-205273A60403.thumb.jpeg.3501b0e36a0617fffcb6eebaa5c1fca6.jpeg

Whats really next? Det blir å klare seg med xc70n en periode fremover og krysse fingrene for sykling med kondomdress gjør meg forberedt på ny kjørestil som passer sammen med full elektriskebiler levert fra Ingolstadt. Den er forhåpentlig påplass før påsken 2019.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...