Gå til innhold

Prosjekt F30 328i


 Share

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Makky123 skrev:

Regner med at alle moduler i bilen er oppdatert?
Dette er hva jeg kodet for å få norsk språk:
Kombi - 300B KI_Parameter - NORWEGISCH: vorhanden
Kombi - 3008 PIA_Einheiten - SPRACHE: norwegisch
HU_NBT - 3000 HMI - Language 14: choicelanguage_1
HU_NBT - 3000 HMI - LANGUAGE_NORWEGIAN: list

Det fungerer på både "norske" og "tyske" biler :)

Takk. Prøver på det imorra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 28. november 2016 at 10.19, Bækkmann skrev:

Det så utrolig herlig ut. Virkelig en av mine favoritter her inne denne bilen. :) 

Takker. Må si meg litt uenig der. E39 er mye bedre, finere og har MYE bedre kjøreegenskaper. 

Bytte mot din E39?😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, lagunilla skrev:

Takker. Må si meg litt uenig der. E39 er mye bedre, finere og har MYE bedre kjøreegenskaper. 

Bytte mot din E39?😁

Hah! :D Vurderer F30 som neste bil, men det er skremmende mange som sier nettopp det du sier  :| Noe jeg har litt problemer med å forstå mtp. at E39 kom i 1996, og F30 15 år etter :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7.5.2016 at 16.12, lagunilla skrev:

Fikk montert på downpipe igår. Merkbar forskjell på draget og mye bedre gassrespons!

blir å montere jb4 snart! Større intercooler er også bestilt😎image.jpg

image.jpg

Hvordan er det med garanti på bilen når du bytter eksos, montert downpipe ETC.??? 

På Bavaria fikk jeg veldig vage svar når jeg ville bytte til 335i eksos. Eksosen er 3,5 tommmer flow forged fra Tyskland, og skal monteres etter katalysatoren, da... (mye klaging på X6 M når vi hadde den. Lager for mye lyd, så derfor jeg dropper å fjerne Katalysatoren)

Svendsen skulle ha 1000,- for å montere eksosen. Så i prinsippet er alt klart, men jeg nøler litt iom. at jeg får så vage svar fra service på Bavaria Økern OG at bilen nå må ha nytt reg. Kjede. Bilen skrangler... og de trodde det var vibrasjonshjulet til vannpumpen, men det løste ikke problemet. Så nå er det 2 dager på verksted next!

Uansett, veldig veldig nysgjerrig på dette med garanti fra din side, i og med at du jobber på Bilia Skøyen! :D min er kjøpt ny i 2013 hos Bilia Drammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Hvordan er det med garanti på bilen når du bytter eksos, montert downpipe ETC.??? 

På Bavaria fikk jeg veldig vage svar når jeg ville bytte til 335i eksos. Eksosen er 3,5 tommmer flow forged fra Tyskland, og skal monteres etter katalysatoren, da... (mye klaging på X6 M når vi hadde den. Lager for mye lyd, så derfor jeg dropper å fjerne Katalysatoren)

Svendsen skulle ha 1000,- for å montere eksosen. Så i prinsippet er alt klart, men jeg nøler litt iom. at jeg får så vage svar fra service på Bavaria Økern OG at bilen nå må ha nytt reg. Kjede. Bilen skrangler... og de trodde det var vibrasjonshjulet til vannpumpen, men det løste ikke problemet. Så nå er det 2 dager på verksted next!

Uansett, veldig veldig nysgjerrig på dette med garanti fra din side, i og med at du jobber på Bilia Skøyen! :D min er kjøpt ny i 2013 hos Bilia Drammen. 

Bilen min er import, men hadde en sak tidligere om en kunde som hadde ettermontert Akropovic eksos på sin 335i. 

Det var div feilkoder på trykkføler før turbo bl.a. Vi var nødt til å lage en case der vi nevnte eksosen, men de sa ikke noe. Du kan jo si at eksos på en måte er "sluttstykket" og går ikke ut over de komponentene som er før eksosen.

Tror ikke du skal bekymre deg for noe.

 

En liten oppdatering angående NBT prosjektet

Jeg fikk kodet alt idag og er utrolig fornøyd. Fikk kjøpt USB inngang i hanskerommet. Dette kan brukes til å oppdatere navigasjon, spille av musikk via minnepenn eller lade telefon. Fikk også lagt inn nytt språk, på norsk faktisk. Takk Makky!image.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpeg

Endret av lagunilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, lagunilla skrev:

Bilen min er import, men hadde en sak tidligere om en kunde som hadde ettermontert Akropovic eksos på sin 335i. 

Det var div feilkoder på trykkføler før turbo bl.a. Vi var nødt til å lage en case der vi nevnte eksosen, men de sa ikke noe. Du kan jo si at eksos på en måte er "sluttstykket" og går ikke ut over de komponentene som er før eksosen.

Tror ikke du skal bekymre deg for noe.

 

En liten oppdatering angående NBT prosjektet

Jeg fikk kodet alt idag og er utrolig fornøyd. Fikk kjøpt USB inngang i hanskerommet. Dette kan brukes til å oppdatere navigasjon, spille av musikk via minnepenn eller lade telefon. Fikk også lagt inn nytt språk, på norsk faktisk. Takk Makky!

Ja, det er strengt tatt bare et sugerør ut av motoren for P frakte avgasser vekk fra inntak etc! :D men min eksos skal jo bare være selve bakpotten. Kapper røret etter katalysatoren, så trykket endres ikke. Resultatet er at det er bedre lyd, litt mindre motstand i selve bakpotten og bedre exteriør look. Likevel så svarer de så utrolig vagt. Skjønner at de har mange regler å forholde seg til, men hadde vært greit med et ordentlig svar når det dreier seg om en "ting" til 500k ++

 

 

utrolig kult at du gjør alt selv!! Skulle gjerne hatt Proffessional Nav og Facelift baklys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Ja, det er strengt tatt bare et sugerør ut av motoren for P frakte avgasser vekk fra inntak etc! :D men min eksos skal jo bare være selve bakpotten. Kapper røret etter katalysatoren, så trykket endres ikke. Resultatet er at det er bedre lyd, litt mindre motstand i selve bakpotten og bedre exteriør look. Likevel så svarer de så utrolig vagt. Skjønner at de har mange regler å forholde seg til, men hadde vært greit med et ordentlig svar når det dreier seg om en "ting" til 500k ++

 

 

utrolig kult at du gjør alt selv!! Skulle gjerne hatt Proffessional Nav og Facelift baklys.

My point exactly:-)!

Mange som svarer uten kilder fra BMW, inkludert meg😁.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...