Gå til innhold

Større stereo (bass) E91


 Share

Anbefalte innlegg

Har disse pakkene: 663  RADIO BMW PROFESSIONAL og 676  HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM.

Ønsker litt mere skyv i anlegget. Er det mye ball å få til det? Tenker på en monoblokk og en liten 10" sub kanskje. Kan man da koble ut basserne under setet for å gi mere watt til resten av høyttalerne? Noen som har gjort det samme kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke kopla ut 8" under setene. Begrensa hvor dypt de originale 4" i dørene klarer å spille. Du vil da antagelig få et stort hull i frekvensspekteret mellom 10" sub og 4". Ny sub vil du jo at kun skal ta seg av de dypeste frekvensene.

Endret av OveN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta signal fra 8", kople dette inn på høy/lav-nivå adapter, kople utgangen fra adapter til amp.

Veldig mange som har gjort dette, men finner ikke noe bilde av hvordan folk typisk kopler seg inn på kablingen som går til 8".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg er passe grønn på detta så når dere sier "ta signal".. Mener dere å ta kablene som går til basserne og legge dem til den nye forsterkeren. Eller skal de gamle fortsatt ha strøm også? Hvordan er det man gjør det sistnevnte i så fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går to ledere ut fra original forsterker til element under setet. Du må kople deg inn på disse to lederne slik at signalet går både til 8" element og til din nye forsterker.

Ser ut som de fleste kopler seg på elementet under setet forran. Du kan da kople rett på tilkoplingspunktet på elementet. Fordel: Du trenger ikke klippe i original kabling. Bakdel: Du må trekke kabel fra elementet forran til forsterker som du monterer i bagasjen.

Skal du kople deg inn ved utgangen fra original forsterker bak så må du klippe de to lederne som går til 8". Så må du spleise dette på et vis så signalet rutes både via original kabel til 8" og via ny kabel til sub-forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig man få lirka lederne ut av kontakta på et vis. De sitter dog noe j*vlig. Pinnen på enden av kabel låses inn i pluggen av mothaker. Jeg klipte av hele sullamitten når jeg bytta oem forsteker med ettermarkeds-dings.

 

post-52773-0-23895000-1452451547_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg gjorde på min e91 med Oppgradert anlegg (676) var som andre sier her. 

Jeg lodda meg innpå signalet til subbene under setet, inn i ett high to low adapter så videre til forsterkeren. 

Fungerer fint, og jeg får da stilt på effekten på kassa baki fra CIC en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder å lodde seg innpå ene subben? Og da trekker man 2 kabler inn i en sånn high to low converter boks som det er + og - på og rca ut igjen? Da mangler man bare jording og strøm til forsterker? Ligger det noe how to på dette et sted tro? Hvor er det smart å legge kablene fra sub og bakover til bagasjen?

Endret av Espen84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...