Gå til innhold

320i E36 Coupe m-tech, touchdown, Insta @garagemonkey__


Eriksen tuning
 Share

Anbefalte innlegg

Den skruen med fjæren holder bremseskoen på plass. Er to stk, en på hver sko.

Må bytte bremseskjoldet først, helt vanlig at det er rustet slik at den skruen med fjæren detter ut :)

Bremseskjoldet kan kuttes litt i, så du får det på uten å ta av hjullageret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nødvendig den skruen der ja :)
Var bort i lignende problem på min, da kappet jeg bare skjolden, slik man akkurat får det over uten å fjerne lager/nav, dette har funket utmerket. Kappet da vel og merke der skjoldet er på sitt "smaleste" og ikke har noen skruhull :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Eriksen tuning skrev:

Fikk tatt meg en tur hjem i helga og montert litt. Ble ikke noe av montering av skjørter, men fikk satt bilen på bukker igjen og begynt på bremsene. 

Ellers var jeg en tur på paradise og kjøpte bremseskiver, bremsebånd og kyllingbein rett før stengetid på lørdagskvelden. Har samvittighet til å kjøpe disse delene der. Klosser derimot kjøper jeg ikke der.

IMG_0891.JPGIMG_0892.JPGIMG_0893.JPG

Klosser av annen fabrikantIMG_0894.JPG

 

Bytta klosser etter kjøring på Rudskogen i sommer så kalipperne kom lett av, boltene ble satt inn med kobberfett. IMG_0898.JPG

Kobberfett mellom kloss og kalipper. Hindrer skriking, aner ikke hvorfor ;P Men det funker :D

IMG_0914.JPG

Etter en runde med stålbørste og lakk så blir det som regel fint. IMG_0908.JPGIMG_0918.JPG

 

Ellers fatter jeg ikke at folk kan være så talentløse å skru tilbake umbrako skruer som er runda og banka på plass med en sliten torx. Satt godt, sveisa først fast en umbrako, men der knakk umbrakoen. Så måtte sveise på en svær mutter.

PS: Har ikke mer gass på sveiseapparatet så sveisen ser helt jævlig ut.

IMG_0911.JPG 

Rakk såvidt og begynne bakIMG_0925.JPG

Bremsebåndene var rimelig sluttkjørt.IMG_0927.JPG

 

IMG_0930.jpg

Er det noen som vet om den "skruen" med fjør er nødvendig? Jeg ser hullet der den skal entre har rusta litt og den sitter ikke skikkelig. Mulig jeg må finne på noe triks her.

 

 

Jeg har i krisetilfeller sveist på en slik som på bildet. Finnes i diverse monteringsett for bremser.

IMG_1427.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Eriksen tuning skrev:

Hmm, ja. Hadde vert greit å sluppet å ta av navet/medbringeren. 

Se der ja! :D Der har vi noe sånt jeg leter etter! Har du noen anelse om hvilke monteringssett de kan følge med i?

Dette er fra ett monteringsett til gammel golf. Mener å huske Toyota sine er litt større i diameter, litt lettere å punkte de på. Så du for søke litt på nett👍Men som nevnt tidligere så er dette kriseløsning 😇

Endret av tpmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver med brekk bak på e36 selv nå, på den ene siden var skjoldet såpass rustet at den skrua med fjæra datt av. Har valgt å ta alt fra scratch og bestilt to nye bremseskjold fra Ebay (ca halvpris av originale) for å ta begge sider. Når du har sveiseapparat så er det ganske greit å kutte ut den smale biten og sveise den på plass igjen etter montering, finnes noen som kutter den ut helt, men da ender du opp med å få møkk i brekket og da tar det ikke lange tiden før man må gjøre alt på nytt.

På min så har den ene ekspansjonslåsen rustet fast og den fåes jo faen meg bare originalt til over 350 spenn, det føler jeg er litt drøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...