Gå til innhold

320i E36 Coupe m-tech, touchdown, Insta @garagemonkey__


Eriksen tuning
 Share

Anbefalte innlegg

her må det følges med! :) men som E.C skriver, må ikke jåle opp en fin E36 for mye  [-X

 

holder på med et E36 prosjekt selv. Jeg har kjøpt m50b25 innsug med tilhørende spjeld og dyser. Jeg har hørt at jeg ville lande på rundt 210 hk. Det er da også med B28 hjerne med chip. nå har riktignok jeg 323 /m52b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt klart at det er ikke all verden man hentet ut fra M52B28. M50B25 hadde bare 1hk mindre. Fokuset i produksjonsavdelingen forflyttet seg nok mot forbruk og utslipp, så da ble det heller vanos og mer dreiemoment. Blokka ble laget av alu, så man sparte noen kilo der. 193 hk er forsåvidt helt akseptabelt i en relativt lett bil. E46 ble litt tyngre så da satt man inn en 3L og hentet ut 231hk.

 

Jeg kjørte i ett års tid en A6 fra omtrent samme tidsperiode (96) og da var det også 193hk på 2.8L og 6 sylindre, så spesielt uvanlig er det kanskje ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sikkert få litt bedre effekt om du optimaliserer for et annet tenningspunkt. Finnes biler som går både på 95 og 98 RON uten å hoste, men det blir mer optimalt med høyere oktan. Om bilen ikke er mappet til høyoktan er det derimot liten vits å helle den på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye som du planlegger hadde det sikkert vært billigere å sette inn en S50. Jeg skjønner dog at du kanskje vil bygge selv.

Det var en som modifiserte innsuget fra M3 til å sitte på en annen topp. Tror det var en i USA, den ble vel solgt før den ble ferdig. Alt er mulig om du har nok tid, utstyr og tålmodighet. S50-topp på en M52-motor er dog ikke noe jeg har sett før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...