Gå til innhold

320i E36 Coupe m-tech, touchdown, Insta @garagemonkey__


Eriksen tuning
 Share

Anbefalte innlegg

Av ren nyskjerrighet så undrer jeg på det med US-kammer fra m3, er de vassere enn Eu-modellen? 

Forøvrig kult prosjekt! Det tar tid med sliping før lakk, sambo driver selv med lakkering og kan skrive under på at lakkeringsjobben er 90% sliping og finpuss! 

 

Følger med her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Eriksen tuning skrev:

bmwmann24: Tenker du på M3 US kammer vs. eu m52 kammer? Da er svaret i såfall ja, regner med at disse har en høyere durasjon slik at den holder ventilene lengre oppe ved innnblås. Mulig de også gir noe mer løft. Husker ikke tallene i hodet på dem nå. 

Når det kommer til lakkering har jeg alltid syntes det har vert jækla dyrt! Men nå derimot har jeg endret mening. Folk skulle bare visst hvor mye jobb det var, så hadde de nok ikke klaga på prisen.

Fikk for meg at folk diskuterte at US m3 kammer var å foretrekke fremfor EU m3 kammer.. Vet at mange bruker dobble innsugskammer sikker fra samme motor som de bygger på. 

Interessant å bygge motor, selv har jeg litt lyst å bygge på min stakkarslige 2liter:) Er kult med 2.8/3.0, men om man får pressa mye hk i en motor med relativt lavt motorvolum (turbo) så er det gøy det og!

Blir kult å se hvordan dette går! Forøvrig en masse pes med sliping å lakking, må ha tålmodighet:) Ikke f.. om jeg hadde klart det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Eriksen tuning skrev:

Morro at folk følger med! :D Har akkurat vert ute og titta på bilen og er veldig fornøyd. Skal se om jeg ikke klarer og få klemma ut et lite snikfoto av telefon her.

 

Ellers bestilte jeg et rattnav til nye rattet på ebay her for en ukes tid siden. Fikk dette nå på torsdag. Er det noen som har noen erfaring med slike nav? Betalte 150kr for det. Sett noen på youtube står å slår med hammer for å få dem på. Det er ikke jeg interessert i :P Synes nemlig splincen ser litt diskutabel ut, men det er jo foåsrvidt bare å prøve.

Jeg hadde en ebay special hub på 200sx-en jeg hadde før. Betalte omtrent det samme, grønn og svart eske. Det var greit, men huben skled ikke på plass midt på, så rattet endte opp med å være noen få grader til høyre når bilen kjørt rett fram. Spilte ingen rolle, men var veldig irriterende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...