Gå til innhold

Abs,Dsc og Esc lampe e39 m5


Geir Myklebust
 Share

Anbefalte innlegg

Hei !

 

Har en 1999 modell e39 m5 med et interessant problem, har lest mye fin informasjon om andre som mest sannsynling har, eller har hatt samme problemet med bilen.

 

Ved start av bil om morgen eller etter endt arbeidsdag så er det ingen kontrollamper som lyser, etter ca 10 minutt kjøring evt 10 minutt på tomgang så tennes samtlige lamper for abs/dsc/esc og forblir gule.

Om en sløkker motor og venter 5 minutter, 2 timer eller 5 timer for den saks skyld så er lampene der enda, kun ved stopp over natt eller kanskje nærmere 10 timer så går lampene bort, Som sagt inntil 10 minutt med motor i gang så er de der igjen.

 

Prøvde diagnoseapparat på bilen og fikk indikert at det var feil med høgre hjulsensor bak. for å gjøre det hele dyrt og fint så bytta jeg like godt samtlige 4 sensorer da jeg har hørt at det er en kjent svakhet med disse bilene.

 

Etter å ha skiftet abs sensorer så er feilen som før, lampene er borte som nevnt men kommer etter ca 10 minutt igjen.

- Diagnoseapparatet forteller enda at det er feil med høgre hjulsensor bak.

 

Er det noe som lurer meg en eller annen plass ? er det mulig å måle kretsen til sensorer fremme i motorrommet for å sjekke om kretsen er hel ?

 

Ellers innspill mottas med takk

 

 

Geir

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor mulighet det er abs enheten under panseret. Helt lik symptomer på min bil når den tok kvelde, byttet enheten og da var alt iorden. Opplevd det på flere E39 med 001 som siste tall på delenr. De tåler veldig lite varme i lengre periode har jeg forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor mulighet det er abs enheten under panseret. Helt lik symptomer på min bil når den tok kvelde, byttet enheten og da var alt iorden. Opplevd det på flere E39 med 001 som siste tall på delenr. De tåler veldig lite varme i lengre periode har jeg forstått.

Ser på enheten at den heter "0 265 225 001" så da kan det absolutt stemme med det du sier her, takk for svar !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på enheten at den heter "0 265 225 001" så da kan det absolutt stemme med det du sier her, takk for svar !

 

Er ett veldig vanlig problem med de akkurat den enheten. Den kan sendes til Innosund i Sverige så har du hvertfall sikra at den holder. Det som er kjedelig med og kjøpe brukt er at du aldri vet hvor lenge den varer. Jeg kjøpte brukt og den varte ikke lenger enn 5 måneder før den tok kvelden. Fikk kjøpt en brukt en som nettopp hadde vært inne på overhaling i Tyskland før bilen ble vraket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
On 14.2.2016 at 20.32, FredrikWake skrev:

Styreenheter.no fikset modulen på min E90 :) Verdt å sjekke ut om den kan repareres. 

Styreenheter.no svarte kort og konsist at de ikke kunne reparere moduler til E39, fikk svar fra Innosund i Sverige at de skulle ha 2800 SEK (+frakt) for å reparere modulen, det interessante er at det finnes et annet norsk firma "auto electronics" De skulle ha intet mindre enn 7400 Nok for samme reparasjon, skal tro hva en ny koster siden det skulle være "mye billigere" enn å kjøpe ny fra BMW.

Har fått en lokal elektronikkreparatør til å se på den, han har reparert diverse abs enheter til andre biler tidligere så håper i det lengste at han fikser denne saken og, visst ikke blir det Innosund som får den tilsendt.

Etter at modulen er kommet ut så åpenbarer det seg 2 rekker a 5 pinner, hva er det de går til ?

ABS.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Innosund i sverige ordnet saken, 2800 kroner så var boksen i orden.

For morro skyld hørte jeg på pris for en ny modul hos bmw og fikk til svar at det er to muligheter:

1: bytte hele modulen inklusive hydraulikkblokk til I overkant av 28000 kroner

2: et "reparasjonssett" til eksisterende modul til I overkant av 14000 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...