Gå til innhold

Hvilke problemer har du oppleved med din BMW F10/F11


Torkild
 Share

Anbefalte innlegg

2011 520dt PPK 132.000km

- Luftbelg punktert
- Isolasjons gnag på kabel til en dyse 
- Forbruk av kjølevann pga EGR kjøler
- Død original DME (ikke PPK hjernen). 
- Bobler i lakk på alle 4 vinterfelgene (style 236) - Fikk 4 nye felger
- Tregt lokk på koppeholder
- Fastkilt lokk på askebeger
- Elektrisk tilhengerfeste virket ikke periodevis. - Byttet Hengerfeste m/motor og sensorer + modul
- Elektrisk speiljustering virker ikke periodevis - Byttet speil og knapper i døren
- Lufteventil bak løsnet
- Sprekker i knappen til håndbrekket - Fikk ny knapp
 
Alt dette er skiftet til nytt på garanti.

Ting som ikke ble skiftet på garanti var:
- Bittelitt fukt i frontlykter ved spesielle klimaforhold
- Alt for ufølsom regnsensor
- Fløyten "henger" ( Ikke mulig å gi "hilse" tut. Fløyten oppfattess aggresivt pga lang tut).
- Periodisk klirr i bakpotten



 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2013 f11 520d 

Mens jeg har hatt den... Kun et halvt år:

Luftbelg høyre side bak. 

Skinn løsnet på lårstøtte på sportssete.  Det vil si at det hadde hoppet ut av festet under puten.

 Begge deler fikset på garanti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hadde en 2014 F11 520 Xd 184hk i 18 måneder fra den var seks mndr. Kjøpte bilen på 23000 km og solgte på 55000 km. En har høye forventninger til en slik bil og det var mye bra med den også. Må si at garantien dekket mye og ble litt nervøs for tiden etter garantiutløp. Bilen var importert og hadde kun to års fabrikkgaranti. Ble derfor litt for godt kjent med Bilia-mekanikeren, selv om han var hyggelig....

Det jeg husker er følgende:

- Blank dekorlist på innsteget løsnet.

- LED ekstra bremselys bak. Flere lysdioder sloknet.

- Elektrisk krok. Etter vinteren gikk kroken ut, men nektet å gå tilbake. Kan være en god ide å trimme kroken gjennom vinteren?

- AC-kjøleren punktert

Alt ble dekket av garantien. Det jeg har hørt er at kamakseldriften i motoren kan svikte. Dessverre har de klart å sette dette inn mot torpedoveggen så motoren må ut hvis det skjer. :-( Ellers vil jeg anbefale å flushe automatkassen ved ca 100.000 km som forebyggende. Vanligvis blir kvaliteten bedre etter noen år i produksjon, så jeg kjenner ikke noen av de svakhetene som før er nevnt. Men uansett vil nok den økonomiske levetiden til disse bilene være relativt lav og derfor må en vel regne med høyere årlig avskrivning/verditap dessverre. Jeg kan likevel ikke slutte å beundre designet til nyere BMW.

IMG_20150407_185731.jpg

IMG_20150407_185456.jpg

IMG_20150407_185516.jpg

Endret av DagfinnK68
La inn bilder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har en bmw f10 2012 520d

Byttet tannstang på ca 120000 etter ulyd ved svinging. 

Men nå har jeg problemer med en periodisk ulyd fra noe jeg trur er turbo? Høres ut som en due som blir kvalt i hver gang bilen skifter gir og når jeg slipper gasspedalen! Hatt den inne hos Bavaria flere ganger men de klarer ikke å fremprovosere lyden! Noen som vet hva det kan være ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...
På 18.1.2016 den 9.17, Torkild skrev:

Dessverre har jeg ikke det.. 

Og Fredrik 90:  oppleved kvalitet og knirking i interiøret fra dash bord, stoler og dørhåndtak går ikke sammen i min bok. 

Dessverre for jeg ingen opplevelse av en lukseriøs bil foruten om bedre plass en i 3 serien og vesentlig mykere oppsett av dempere. 

Men hold til topic :) Dette er ikke ment for å trekke gull bilen til mange ned i sølen, men for at fremtidige kjøpere lett kan sette seg in litt i hva de kan forvente av en bil

i denne prisklassen og hva de skal se etter ved kjøp.  :) 

Har alltid følt meg hjemme i min BMW . Lei meg att du oppfatter det sånn. Håper du kan huske første gang😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...