Gå til innhold

Den middels store DAB(+)-tråden


 Share

Anbefalte innlegg

6 hours ago, awt said:

Du har M-ASK, du bør kjøpe Kufatec.

Ser forøvrig ut som om bilen din er en 2009-modell.

Ok, da skal det sjekkes litt ang denne kufatec, ja du har helt rett, tidlig 09 utgave som ble førstegangsregistrert i 08 😊

Men med denne til kufatec, vil kanalene vises slik som det gjør på fm kanalene? iogmed det ikke er originalt dab i min bil.

Endret av lillealex90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutes ago, lillealex90 said:

Ok, da skal det sjekkes litt ang denne kufatec, ja du har helt rett, tidlig 09 utgave som ble førstegangsregistrert i 08 😊

Men med denne til kufatec, vil kanalene vises slik som det gjør på fm kanalene? iogmed det ikke er originalt dab i min bil.

beklager alt maset! men føler meg heeeelt grønn på akkurat det der..

men er det denne du mener jeg bør ha ? http://www.norskbilradio.no/index.php/kufatec-fistune-dab-dab-bmw-med-oem-dabhtml

Kjipt at den ikke støtter service following men.. og hvordan vet jeg om jeg har most tilkobling? hvor skal den være isåfall ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk sett litt på de der, og i praksis er det en radio som legger et nytt grensesnitt over hele skjermen, på samme måte som f.eks. ryggekamera. Kunne vært interessant å sett det i bruk, men jeg må egentlig innrømme at jeg ikke har særlig tro på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et gammelt klipp fra 2010 som viser NavLinkz/LOGiC sin TV-modul. Det ser da riktig så integrert ut? Antar den nyere DAB+-modulen fungerer like bra. Hvis dette gir samme eller bedre DAB+ enn mOobridge, så er vel LOGiC å foretrekke på grunn av all ekstra funksjonalitet. Bare titt på websiden.

 

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser kanskje integrert ut, men som nevnt så får man et nytt bilde over det gamle, så det fungerer i praksis på samme måte som f.eks. Dynavin sin løsning for biler med iDrive. Man har to seperate systemer, det originale som fungerer som før, og det nye med sine menyer og muligheter. Man kan f.eks. ikke gå på radio å velge DAB, man må holde inne f.eks. meny-knappen (normalt på biler med CIC) i 3-5 sekunder, så bytter man system, og det samme om man skal tilbake igjen.

Dette er heller ikke særlig billige løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Ref. tråd jeg startet akkurat angående diverse oppgraderinger på E87.. 

Trådtittel; "E87 Radio Pro bluetooth, dab+ oppgradering etc"

E87 1-serie produsert 15.11.2010 med S663A Radio Professional og S6FLA USB/Audio interface

Er Kufatec FISTUNE 40148P kompatibel?

Alternativt mObridge M1000-M-DAB?

-OG vil disse DAB adapterene komme opp i Radio Pro displayet som ny "DAB" enhet? Mener jeg har sett det et sted, men finner ikke igjen det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger en fin oversikt på side 18 i denne tråden, midt på siden, som gir svar på dette. Edit: Ser at du ikke har iDrive, som den nevnte oversikten handler om. Ifølge svaret her fra awt så er ikke 40148 kompatibel med din bil. Så vidt jeg forstår er dine beste alternativer enten å bytte ut hele radioen med en som har integrert DAB+, eller gå for en ekstern modul Kufatec 40149, men den antar jeg kommer da opp som "CD-veksler" eller "ekstern enhet".

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å lese litt rundt, men fant lite konkret hva som er den beste løsningen. Har en 2009 525 med navigasjon og stor skjerm. Hva er den beste løsningen for å få DAB i denne? Vil svært gjerne ha den slik at den kan styres via iDrive.

Står det mye i denne tråden, men hva er en god løsning til en ok pris? Noen som har installert noe som funker bra i en slik bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en ok pris? Skal man ha noe som styres via iDrive må man velge en av de veldig få produktene som finnes, og da er prisen det den er rett og slett.

Om du har CIC: mObridge, om du har CCC: Kufatec.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW har ingen løsninger som integreres, og de fører heller ingen som gjør dette.

Det er kun de alternativene jeg skrev som integreres, med mindre man bytter ut hele systemet.

@SweetBMW kan nok hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...