Gå til innhold

Importere via mobile24. erfaringer?


kortsluttning
 Share

Anbefalte innlegg

Pga dårlig utvalg på finn har jeg vurdert å importere e46 fra Tyskland.

Men det virker som om bilene blir 40-50% dyrere i tyskland enn på finn, vis du regner med engangsavgift og importhjelp. 

Så lurer på om denne siden er litt overprisa? 

 

Er det mulighet å dra å hente en bil selv, og fikse alt av papirer osv på grensa? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man tar alternativ beregning trenger det vel ikke å bli så mye dyrere? 

 

Nei, ikke hvis prisen man betaler i Tyskland er god nok i utgangspunktet.  Man bør også regne inn utgifter til reisen, overnatting m.m.  Manglende reklamasjonsmulighet til norsk selger er også et argument som kan tas med, og er i seg selv et moment for å droppe importhjelp og heller reise for å kjøpe bil selv hvis man er reiselysten og bilkyndig.

 

 

Sjekk også denne tråden: Dårlig erfaring med import / Auto Zapffe http://bimmers.no/topic/765108-dårlig-erfaring-med-import-auto-zapffe/

Endret av Der Barockengel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om i alle fall en E46 som vil komme for salg. Er en cab som originalt er en 323, men som har 330 motor montert. Ikke godkjent, men det bør la seg gjøre. Ta kontakt med Petter på telefon 92015413 for mer info. Det er hans sønn sin bil. Sønnen hans sin kompis har en annen E46. Det er en coupé som originalt er en 320, men som og har 330 motor, og ikke godkjent. Men burde heller ikke være noe problem å få denne godkjent ombygd. Bilene har en forholdsvis lav pris slik at man har en del å gå på for å få bilen slik man vil ha den. Tror at begge bilene har aut.gir. Petter kan sikkert gi nummeret videre til han som har coupéen. Bare et tips.

 

Eirik

Endret av Eirik Viste
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som euroen er så høy så lønner det seg ikke å importere noe som helt ifra Tyskland.

Du har tydeligvis ikke snøring på hva du snakker om, så da er det like greit å la være å uttale seg :)

Endret av Torek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tydeligvis ikke snøring på hva du snakker om, så da er det like greit å la være å uttale seg :)

Det var altså det eneste fornuftige du hadde å si i denne saken, hva om du lar være å uttale deg hvis ikke det er annet enn dritt å komme med. Hjelper ikke akkurat trådstarter, jeg forsøker i det minste.

Slik situasjonen er nå med Euroen og krona så er ikke import noe gunstig, det mener iallfall jeg. Hva er det som er feil med dette? Du som åpenbart har stålkontroll på dette vi snakker om her kan vel gjerne fortelle oss litt. Så vet vi at du ikke bare har det i kjeften, for akkurat nå fremstår du bare som en flåkjefta drittunge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, på en måte.
Jeg føler ikke jeg har nok greie til å uttale meg noe særlig, så derfor påstår jeg heller ikke saker og ting som ikke stemmer. Jeg vet iallefall såpass at noen biler er det fortsatt lønnsomhet i å hente inn til Norge :) Ta f.eks. S4 B8. Den får du fra 420k og oppover, ferdig importert.

Selv om forholdet mellom krona og euroen er dårlig sett fra Norske øyne så betyr ikke det at import ikke lønner seg, slik du påstår. Du kan ikke dra alle biler under samme kam. Selv om én biltype ikke er lønnsom å importere så betyr ikke det at en annen ikke er det.

Edit: Hvorfor blir du så sint når noen påpeker at du har feil? 

Endret av Torek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, på en måte.

Jeg føler ikke jeg har nok greie til å uttale meg noe særlig, så derfor påstår jeg heller ikke saker og ting som ikke stemmer. Jeg vet iallefall såpass at noen biler er det fortsatt lønnsomhet i å hente inn til Norge :) Ta f.eks. S4 B8. Den får du fra 420k og oppover, ferdig importert.

Selv om forholdet mellom krona og euroen er dårlig sett fra Norske øyne så betyr ikke det at import ikke lønner seg, slik du påstår. Du kan ikke dra alle biler under samme kam. Selv om én biltype ikke er lønnsom å importere så betyr ikke det at en annen ikke er det.

Edit: Hvorfor blir du så sint når noen påpeker at du har feil?

Okei, den er jeg med på. Det finnes nok biler som grunnet prisnivået i Norge kanskje fortsatt er gunstige å importere, den skal jeg ta til etterrettning. Men jeg har selv kikka en del etter X4 30d og 640d for min far, noen biler blir billigere og andre er dyrere alt ettersom. På de bilene som blir billigere enn i Norge så går på en måte vinninga opp i spinninga når man legger til f eks frakt eller vinterdekk. Da er det nesten bedre å vente litt eller kjøpe her hjemme.

Jeg blir ikke sint når noen påpeker at jeg har feil, men det går an å si fra på en ordentlig måte. Hadde du skrevet svaret du kom med rett over her med en gang så hadde vi alle vært venner, men jeg tenner litt når folk slenger frekt med leppa om at jeg har feil og ikke engang gidder å begrunne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...