Gå til innhold

Kald start vs varm start av 320i 99.


JKB
 Share

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier opplever jeg endringer av bilens adferd ved kald start og varm start. Det dreier seg om en 320i 1999. Bilen fungerer som den skal når motor er kald og jeg kan kjøre uavbrutt uten problemer. Problemet oppstår først når bilen stoppes. For eksempel at jeg skal inn på butikken. Når bilen startes igjen nå kan den gå ugjevnt på tomgang, dø ut, mister effekt i pådrag, ryker mer fra eksos.

Jeg har hatt bilen på diagnose, men verkstedet gav for meg utydelige svar da de sa at feilen kan være kamuflert av at de får opp feil komponent som er defekt. De fikk opp kamaksel sensor men de trodde kanskje luftmassemåleren tullet. Jeg vurderer selv sakt å bestille deler, men tenkte å sjekke her først om noen har vært borti lignende. For meg virker det som bilen tuller med blandingsforholdet?

Hva trur folk?

H. Jk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på GS for eksempel at de selger febi bilstein som alternativ vare til org. Bmw. Kan det sammenlignes? Å gå org bmw er så klart det beste men også dyreste.

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt ny kamaksel sensor fra gsbildeler så får vi se om det trengs en veivaksel sensor også evt.

Bestilte også en plastring/foring til giroverføringen da girspake er forholdsvis løs i gir.

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt ny kamaksel sensor fra gsbildeler så får vi se om det trengs en veivaksel sensor også evt.

Bestilte også en plastring/foring til giroverføringen da girspake er forholdsvis løs i gir.

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Har ikke helt samme problem på min e46, men min blir også værre når den er varm. dette skyldes luftmassemåleren i mitt tilfelle, og ble kjøpt på ebay fra kina for 180kr ferdig frakta. funker fjell! (koster forøvrig 4000kr på mekonomen f.eks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...