Gå til innhold

Trans. fail safe e39


Larsao
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Min normalt fantastiske 525i har vært et mareritt for meg de siste ukene. Girkassa har gått i nødmodus å jeg får opp masse feilkoder. Er rett og slett ikke kyndig nok selv til å klare å lokalisere problemene... 

Her er feilkodene jeg får opp:
P1156
P1135
P0600
P1152
P0369
P0444
P1137

Jeg har skiftet batteri, sjekka dynamo, prøvd "reset" ved å holde + og - mot hverandre osv uten hell... Noen som har egne erfaringer eller tips til hva jeg kan prøve? 

mvh Lars

post-83657-0-50903900-1453305277_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P1156 O2 Sensor Heater Circuit Low Voltage (Bank 2 Sensor 2)

P1135 O2 Sensor Heater Circuit Low Voltage (Bank 1 Sensor 1)

P0600 Serial Communication Link

P1152 O2 Sensor Heater Circuit Low Voltage (Bank 2 Sensor 1)

P0369 Camshaft Position Sensor "B" Circuit Intermittent

P0444 Evaporative Emission System Purge Control Valve Circuit Open

P1137 O2 Sensor Heater Circuit Signal Intermittant (Bank 1 Sensor 2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Du trenger et BMW diagnose system for å lese av girkasse hjernen. Her har du bare motor feilkoder ser det ut som. (OBD2) 

Et BMW system får kontakt med alle moduler i bilen mens OBD2 tar kun motor. Du kan evt se om noen i diagnose tråden som bor i nærheten av deg kan hjelpe. Jeg ser denne tråden er gammel. Men svaret mitt er like aktuelt for nye lesere. :-) Jeg tipper noen av de feilkodene kommer av lav spenning. F. eks P6000 koden.

Men en myte er virkelig seiglivet.....det hjelper ikke å koble fra batteriet og holde + og - sammen. (for å tømme for strøm) FEILKODER BLIR KUN BORTE VED SLETTING MED DIAGNOSE OG IKKE VED FJERNING AV STRØM. På biler fra slutten 80 tallet og dels inn på 90 tallett gikk det an på noen biler. :-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte både INPA og ISTA, og Får kontakt med alle styreneheter på bilen utenom girkasse styreenheten :-(

spenning er målt både på batteri og dynamo begge er optimale.

feilkodene kommer tilbake når motor blir startet. P0600 er ikke mulig å slette, har prøvde med flere ulike diagnoseverktøy.

 

Slik det ser ut for meg er det enten brudd på ledninger til EGS, eller selve EGS styreenheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, shisha skrev:

Jeg brukte både INPA og ISTA, og Får kontakt med alle styreneheter på bilen utenom girkasse styreenheten :-(

spenning er målt både på batteri og dynamo begge er optimale.

feilkodene kommer tilbake når motor blir startet. P0600 er ikke mulig å slette, har prøvde med flere ulike diagnoseverktøy.

 

Slik det ser ut for meg er det enten brudd på ledninger til EGS, eller selve EGS styreenheten. 

Da har nok P0600 noe med feilen å gjøre. Og når du ikke får kontakt med girkasse hjernen så er nok feilkoden relatert til dette. Men dette er vanskelig å si akkurat hva er.....se over ledningsnettet til girkassen. Styringsenheten sitter i E-boksen sammen med DME(motor hjernen.) Under kupe filteret på passasjer siden. Se etter irring på kontakter. Sjekk også jordingspunkter. Hvis alt ser greit ut der....sjekk kontakten under bilen på girkassen.....om det er irring eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løst.

som et resultat av en del testing viste seg at det var ledningsbrudd(smelta) på ledningen til lambdasonde før KAT. Det var ikke fysiske mulig å se bruddet på grunn av varmeisolasjonen over kabelen.

viste seg at lambdasondene også deler samme sikring som EGS(girkasse styreenhet), og dermed forårsaket feilkoden p0600. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Jeg kjente rundt på kabelen og den var ekstremt hard i ett lite område, så jeg kuttet jeg opp isolasjonen og fant ut at to av kablene var smeltet sammen. Bakgrunnen for at jeg mistenkte kabelbrudd og sjekket for dette, var at sikringen røk med engang jeg satte på ny.

Har du sjekket sikringene til EGS/Girkasse styreenheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahh ok, ja for eg hadde low heater circuit på alle 02 sensorene(P1135,P1138,P1152,P1156😅)

Samt eg hadde P0600 og P0365 som er kamsensor med kabel på(innsug)

Klarte å slette feilkodane, de kom ikkje igjen, men er fortsatt i nødmodus då feilen  er jo der.

 

De sikringene, da er de som er oppe med dme og girkasseenheten under coupefilteret i en liten firkanta boks med 30 amperesikringer? Det var en som var røken der, men røyk ikkje igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig sikringer, årsaken for at du får feil på O2-sensorer er at de deler samme sikring som andre komponenter som jeg har nevnt over. De komponentene jeg vet er tilkoblet denne sikringa er kamaksel sensor, EGS styreenhet(girkasse) og lambdasonder(o2). Når det er feil på en av dem og sikringen ryker vil du få en feilmelding på alle.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...