Gå til innhold

Bimmers.no oppdateres 24.01.16 kl. 18.00


mkj
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Morty999 skrev:

støttes ikke lenger? hva vil det si? det gode gamle vi hadde får man sikkert ikke lengre det heller men det funka hvertfall... brukte 20 min på å prøve å poste ett bilde i tråden min på tlf.. og når det først kom en post kom det to.. og ikke F om det går å slette det heller... makan til dritt forum detta har blitt skal man leite lenge etter,.,,, 

Det er som bila vi driver med. behold det gamle så virker det... nye søppla her kan man kaste så langt man orker... 

Om du ser litt lenger opp, vil du se at det er direktelinket til den omtalte saken hvor det er beskrevet at den forrige forumversjonen ikke støttes lenger (teknisk support, sikkerhetsoppdateringer etc.). Ellers er det flott at du skriver misnøye her, men jeg er sikker på at konstruktive tilbakemeldinger gir større utslag enn banning og hundre punktum. Å slette det siste innlegget har for øvrig ikke vært mulig på flere år, så det burde ikke komme som noen stor overraskelse. Skal man omgås med offentligheten, må man dessverre innfinne seg i at verden (teknologien) går videre, og at man er nødt til å tilpasse seg dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål ang. visningsnavn.. Jeg registrerte meg med Kizza95 som brukernavn av den enkle grunn at det er det jeg bruker ellers. Men Visningsnavnet mitt var ''Bækkmainn'' før oppdateringen. Kommer den funksjonen tilbake? :) Og/eller kan en moderator endre visningsnavnet mitt tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar en liten oppdatering over ting som ikke fungerer som de skal eller burde fungere bedre (etter min mening):

  • Jeg får mail om "nytt" innhold enkelte dager. Relativt spontant og gjerne 10 min etter at jeg har vært på forumet. Innholdet listet opp i mailen har jeg som regel allerede lest. Det er mulig å navigere seg til "digest preferences" via linken man får på e-post (bimmers.no/followed/?filter=digest) og velge "Ikke send noen varsler", men denne knappen er bugget. Du blir sendt inn i tråden og må endre innstillingen under "følger" i den aktuelle tråden. Da må man gå gjennom alle trådene en og en (noe som vil ta en evighet). Dette har blitt tatt opp av meg før, men den fungerende knappen for å slippe varsel er i praksis kun i selve trådene og mangler på de "vanlige varselsinnstillingene", der 7 dager står fortsatt som lengste tid uten varsel (bimmers.no/notifications/options/?type=new_comment). Jeg har lyst til å følge tråder jeg poster i automatisk, men at de skal sende meg mail med nytt innhold etter en uke vil jeg ikke.
  • Man kan ikke endre størrelsen på skrivevinduet (PC). Det er greit at vinduet utvider seg noe underveis, men jeg likte å ha muligheten til å sette størrelsen etter eget ønske.
  • Det er noe uvanlig implementering av hvordan man kan hoppe forbi ord i skrivefeltet når man holder inne Ctrl på tastaturet og bruker pil høyre/venstre. Siste ordet lar seg ikke markere/bli hoppet over ved bruk av "pil høyre", kun "pil ned". Flisespikkeri, men det oppleves faktisk noe irriterende når man er vant med å redigere/skrive om siste biten av setningen underveis.
  • Sitater. Hvis du har satt inn en sitatboks, lykke til med å skrive både over og under boksen. Jeg har greid å dra boksen enten over eller under teksten med datamus, men da hopper all tekst som jeg har skrevet enten før eller etter sitat. Det er ikke mulig å trykke forbi boksen på den siden som ikke har tekst.
  • Smileys. Om du skriver en smiley som tekst, ergo "semikolon" + "parentes slutt" så blir den etter 10 sekunder omgjort til et gult smilefjes. Problemet er at markøren hopper automatisk over til smilefjeset når det skjer. Så hvis du var midt i en setning har du plutselig hoppet flere ord tilbake og skriver nå der.
  • Tagging av navn på mobiltelefon. Opplevd at hvis jeg tagger navn så virker det som om telefonen bruker massevis av ressurser. Må trykke 2-3 ganger på samme bokstav for at det skal komme på skjermen. Dette er merkelig nok kun i teksten etter taggingen, ikke foran. Sletter jeg taggen eller skriver foran den så er alt normalt. Føles som om den søker etter noe. Dette med Galaxy S5 som eller fungerer utmerket.
  • Jeg bruker noen andres filter for "Mine innlegg". Antaglivis laget etter min oppskrift, men er 2-3 ganger kjappere enn min egen strøm (discover/8). Fortsatt litt treigt og enkelte tråder forsvinner spontant fra listen før de kommer tilbake.

Ellers er det som tidligere nevnt at forumet er tidvis treigt og at dobbeltposting forekommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@E.C., takk for liste. Veldig greit å få en skikkelig oversikt og utdypning. Jeg skal se på hvert punkt, men kan ikke love noe. Vi må hovedsaklig forholde oss til softwareleverandøren og deres underleverandører. Men vi kan overbringe disse observasjonene og rapportere bugs, slik at framtidige oppdateringer fortløpende får luket ut feil. Vi har en oppdatering liggende klar, og skal se om vi ikke får tatt den inneværende uke.

@Otis, @roarholt byttet ut 1 av 3 servere i dag tidlig. Vi er spent om det holder for trafikktoppene vi til tider har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gabz skrev:

Mente ikke tråden da. Gikk ann å gjøre det på profilen til folk. Utrolig mye mer ryddig og greit :)

Enig, men det var en plugin vi ikke fikk med til ny software-versjon. Skulle gjerne hatt den med over, så jeg holder øynene åpne for en løsning på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 28.2.2016 at 23.31, Gabz skrev:

Ser at bildene mine mistet veldig mye kvalitet når jeg lastet opp i et innlegg nå. Var ikke sånn før nå.. Er dette noe som skal fortsette å være sånn, eller er det noe midlertidig?

Vi justerte opp bildekvaliteten på thumbnails fra 75 % til over 90 % for noen dager siden. Jeg er usikker på om det var før eller etter bildene du lastet opp på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja... Vi har vel i overkant av 120GB med bilder som vi hoster og serverer free of charge per dato, men grunnen til at de ikke er 100 % nå er vel litt utfordringer med ytelse ved trafikktoppene. Jeg skal sjekke med @wackamole, hva han syns. 

Prøv gjerne å laste opp et bilde nå og se om du ser noe merkbar forskjell fra orginal til det som lagres og vises her på Bimmers nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...