Gå til innhold

Bimmers.no oppdateres 24.01.16 kl. 18.00


mkj
 Share

Anbefalte innlegg

Vil det bli gjort noe med farger osv ettervert ? 

 

har prøvd meg noen timer her nå, å synes jo forsåvidt det er greit med oppdatering, men liker ikke at hele siden er så rotete å dårlig inndelt, hele siden oppe ser ut som et dårlig spam/popup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp! Da var jeg våken og på plass igjen :P

Har rundt 30 innspill og spørsmål å gå gjennom. Teknisk sett jobber serveren fortsatt med å konvertere mye av innholdet (se skjermbildet under), så alt er ikke på plass enda. Feil og rariterter vil forekomme fortsatt noen dager, så vi setter ikke i gang noen større "debugging" riktig enda.

Når det gjelder oppgraderingen som helhet, så er det vel 26-27 måneder siden sist, og teknisk støtte fra leverandøren begynner å falle ut om halvannen måned. Vi hadde ikke noe valg, men jeg tror uansett denne siste oppdateringen vil gjøre forumet bedre. Blant annet er jeg veldig glad for mobiltilpasningen. Vi har mellom 40-50% besøkende på mobil, og den vi har fått nå er "hundre ganger bedre", selv om den ikke er perfekt.

@stig.Farger kommer vi til å justere litt på framover. Standarden her er nok litt lys og litt for "finn.no" slik den er i skrivende stund. 

@Der Barockengel, jeg skal se om jeg finner noen enkle innstillinger for antall innlegg per side ;)

@Fredrik, hvem som er inne på sidene ligger i høyre sidebar i skrivende stund, men skal få flyttet det ned etterhvert. Når det gjelder å finne sine egne bilder, så er det i alle fall en link til dine album inne på profilen din.

Noen av serverprosessene som fortsatt jobber:

rebuiling26012016.thumb.png.fe5b48526e46

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Siterer post fire fra side én i denne tråden - for dere som savner Tapatalk:

 

 

Redigering:  Aaaaargh, det ble feil sitat.  Riktig sitat følger i påfølgende innlegg.

Jeg legger selvsagt all skyld på forumoppdateringen - allting var bare sååå mye bedre før, altså.

(At sannheten er at ting ble feil fordi jeg var litt uheldig med bruk av siteringsfunksjonen på nettbrett, snakker vi aldri om. Neida.)

 

 

Endret av Der Barockengel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/25/2016 at 12.44, mkj skrev:

3.-parts integrasjonen "Tapatalk" fungerer ikke etter oppgradering, og "teknisk avdeling" ønsker ikke å integrere denne på nytt i forumet igjen etter oppgradering på grunn av manglende kontroll av denne 3.part og dens innhold, samt forstyrrende selvmarkedsføring. Vi håper at mobilversjonen vi nå har fått på bimmers.no dekker behovet godt nok for de som brukte denne appen tidligere.

 

Endret av Der Barockengel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er som sagt veldig uvant, men jeg får håpe det går seg til med tiden. Selv har jeg en del punkter jeg lurer på, tar dem rett og slett punkt for punkt.

 

1. Farger, jeg håper dere velger en mer behagelig bakgrunnsfarge. Slik det er nå er kun slitsomt for øynene.

 

2. Antall innlegg per side. Jeg har ett høyt ønske om at 15 innlegg per side opprettholdes. Jeg vet ikke med andre her men jeg har iallfall lagt opp mye i mine tråder slik at innhold stemmer overens med sider.

 

3. Bredde! Dette er kanskje det som irriterer meg mest. Hvorfor er alt samlet på venstre side slik som på bildet under her?

image.thumb.png.4ea075c0a3f5c92dd0d14234 

 

Dette er tungvint, rotete og man må "scrolle" i det uendelige. Bilder som vises i innlegg er også veldig små når siden vises slik. 

 

4. Forhåndsvis innlegg. Denne funksjonen savner jeg, dette sammen med utvidede innleggs feltet.

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tapatalk funker ikke på bimmer lengre? men har ikke DCN samme forums oppdatering som vi har? der fungerer det jo utmerket. siden dems er også rotete så bruker heller tapatalk Oo
blir sikkert vandt til det etterhvert og dette var sikkert nødvendig men syns alt bare har blitt rotete! >.<

alt av tråden jeg har fulgt kommer dette opp etterhvert som forumet er ferdig og oppdatere seg selv?

 

og hvordan får jeg endra navnet mitt? oO får bare endra "kallenavnet" mitt

nvm den siste fikk ordna det

Endret av Freakshow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å få dette til å funke på mobilen uten Tapatalk, men foreløpig sliter jeg med litt forskjellige ting. Viktigst: jeg leser som regel lista "ulest innhold". Jeg leser bare de trådene jeg er interessert i, de andre hopper jeg over. Problemet er at når jeg har lest en tråd og går tilbake til lista, så havner jeg på toppen. Så må jeg bla meg nedover til der jeg var før jeg fortsetter. Dette gjentar seg for hver tråd jeg leser. Hvis lista over ulest innhold er lang blir det masse scrolling.

Er det noe jeg kan gjøre for å slippe dette? iPhone 6 med Chrome.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Der Barockengel skrev:

 

Redigering:  Aaaaargh, det ble feil sitat.  Riktig sitat følger i påfølgende innlegg.

Jeg legger selvsagt all skyld på forumoppdateringen - allting var bare sååå mye bedre før, altså.

Man kan ikke kopiere sitat med denne versjonen slik at navnet man siterer også kommer med, noe jeg synes er teit/merkelig/tåpelig, alt ettersom. Synes det er greit å ha den muligheten om det f.eks. har kommet et svar mens man siterte en annen, og ønsker å sitere det også, eller ønsker å sitere fra en annen tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...