Gå til innhold

Lie's F32 420D (tidl. E92 320D)


 Share

Anbefalte innlegg

Hei, da var jeg endelig eier av BMW 320D E92 2009!

Dette er min tredje bil, hadde først en E46 316I, gikk over til en E90 316D 2011-mod, men fant fort ut av at det ble litt for slapt :)  

TO DO LIST: (Rødt skal gjøres i fremtiden, resten er gjort)

  • H&R senkesett 60/40 
  • Sote vinduer
  • LED i angel eyes, grøftelys og ryggelys
  • Leppe på bakluke
  • M Performance nyrer 
  • Stoffmatter
  • Facelift baklykter
  • Sorte LED sideblinklys
  • Nye aluminiumskilt + borrelås
  • Sorte N-merker
  • Erstatte DPF med downpipe + chip
  • Bytte alle interiørlys til LED
  • Frontleppe
  • Kode US blink                                                                                   
  • M Performance diffuser
  • Supersprint eksos (335 look)
  • Kanskje foliere den en matt bronse farge, frozen gray eller satin pearl white
  • Sorte BBS CH felger vurderes

Knipsa noen bilder etter en rask vask i dag, bilen kom ikke så veldig godt frem utover kvelden nå men :) 

IMG_0154.thumb.jpg.e67a9e6dd1bef4453f4e6

IMG_0155.thumb.jpg.76087e4ada3766ef31ce0

IMG_0157.thumb.jpg.0be944a3f4647fbf99181

IMG_0160.thumb.jpg.b7c998cf19a8edd50d4c9

IMG_0162.thumb.jpg.eae7df0ab9042c74fe48e

IMG_0164.thumb.jpg.8f0aaa4f4d955c48b0989

Har ikke fått prøvd på sommerskoene enda, men la de bare kjapt utenpå :) 

12540256_873173289468783_780143485_n-2.j

Endret av Magnus Lie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil med riktig utstyr og farge. Følger denne tråden videre å håper den blir oppdatert jevnlig, keep it up! :) Ang. effektøkning vil jeg anbefale TRF her på forumet. Har hørt skrekkhistorier fra bl.a Ecotune sin downpipe (ref. danskii).

Endret av Tollefsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tollefsen skrev:

Flott bil med riktig utstyr og farge. Følger denne tråden videre å håper den blir oppdatert jevnlig, keep it up! :) Ang. effektøkning vil jeg anbefale TRF her på forumet. Har hørt skrekkhistorier fra bl.a Ecotune sin downpipe (ref. danskii).

Tusen takk! Ganske pen bil du har der selv :) Vurderer ESS, men har ikke gjort noen beslutning der enda! Takk for tips, skal sjekke ut TRF :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott 3-serie! Tipper du kommer til å få mye glede av denne framover. Jeg forespurte ESS tuning på vår 320d 2009 via Kvål Auto i Sandnes som er samarbeidspartner - de bekreftet det flere sier: bilen må inn til ESS på Hønefoss siden hjernen må ut for chipping. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, papertiger skrev:

Gratulerer med flott 3-serie! Tipper du kommer til å få mye glede av denne framover. Jeg forespurte ESS tuning på vår 320d 2009 via Kvål Auto i Sandnes som er samarbeidspartner - de bekreftet det flere sier: bilen må inn til ESS på Hønefoss siden hjernen må ut for chipping. 

Tusen takk! Den har allerede gitt meg masse glede - ser frem mot våren/ sommeren nå :D 

ESS tar kr 13 000,- for jobben som da inkluderer DPF delete, downpipe, chipping og for selve jobben. Etter dette vil bilen yte ca 230hk/480nm, kontra 210hk/460nm for kr 5 500,- med kun chip. Hva ville dere gjort? Kommer bilen i det hele tatt gjennom EU-kontrollen uten DPF? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Magnus Lie skrev:

Tusen takk! Den har allerede gitt meg masse glede - ser frem mot våren/ sommeren nå :D 

ESS tar kr 13 000,- for jobben som da inkluderer DPF delete, downpipe, chipping og for selve jobben. Etter dette vil bilen yte ca 230hk/480nm, kontra 210hk/460nm for kr 5 500,- med kun chip. Hva ville dere gjort? Kommer bilen i det hele tatt gjennom EU-kontrollen uten DPF? 

Ville hørt med TRF og @Tollefsen sine erfaringer - han har vel fått utført det du nevner hos TRF, med ca samme effekt tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, papertiger skrev:

Ville hørt med TRF og @Tollefsen sine erfaringer - han har vel fått utført det du nevner hos TRF, med ca samme effekt tror jeg. 

Jeg har bare positive erfaringer med TRF sitt oppsett. fikk selv hentet ut 230hk/507Nm. Har du automat eller manuell? Er viktig mtp. automatkassa tåler ikke særlig mye effektøkning mener jeg å huske.

Endret av Tollefsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tollefsen skrev:

Jeg har bare positive erfaringer med TRF sitt oppsett. fikk selv hentet ut 230hk/507Nm. Har du automat eller manuell? Er viktig mtp. automatkassa tåler ikke særlig mye effektøkning mener jeg å huske.

Deeet er ganske drøyt, haha! Hvor godt kjennes forskjellen? Jeg har manuell kasse, så bør nok være trygg der :)  

Regner med at dette var med DPF-delete? Sa de noe om det på EU-godkjenning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Magnus Lie skrev:

Deeet er ganske drøyt, haha! Hvor godt kjennes forskjellen? Jeg har manuell kasse, så bør nok være trygg der :)  

Regner med at dette var med DPF-delete? Sa de noe om det på EU-godkjenning?

Merket forksjellen veldig godt, da den oppfører seg litt mer "bensin aktig" på registeret. Man får et bredere effektregister.

Det var med dpf delete ja. Bilen har ikke vært på EU-godkjenning etter montering, men som TRF har sagt tidligere i BMW Diesel tråden her så har alle bilene han har hatt inne gått gjennom den nye eu godkjenningen.

Endret av Tollefsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tollefsen skrev:

Det var med dpf delete ja. Bilen har ikke vært på EU-godkjenning etter montering, men som TRF har sagt tidligere i BMW Diesel tråden her, så har alle bilene han har hatt inne gått gjennom den nye eu godkjenningen.

Høres veldig bra ut! Hører med han :) Takk igjen for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • MagnusLie changed the title to Lie's F32 420D (tidl. E92 320D)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...