Gå til innhold

Schmiedmann har ny eier.


MrBrum
 Share

Anbefalte innlegg

Schmiedmann har hele tiden slitt økonomisk, og gikk konkurs til slutt. Men dem er i gang igjen med ny eier.

Men jeg har et lite hjertens sukk....om noen fra Schmiedmann skulle lese dette....kan dere ikke være så snill å slutte å selge den kina dritten?

http://www.budstikka.no/voyenenga/okonomi-og-naringsliv/netthandel/bmw-butikk-konkurs-pa-torsdag-gassen-i-bann-pa-mandag/s/5-55-260653

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schmiedmann har ikke fått nye eiere. Det de har gjort er å begjære seg konkurs/oppløst. Dette er for å slette gammel gjeld. Dette skjedde den 28 januar. Nå er det ett konkursbo / styre som har tatt over. 

Det er ikke stiftet ett nytt firma. Og jeg finner det veldig rart om de samme eierene som var igjen i Schmiedmann, nå skal kunne ta over alt av utstyr og varelager uten at kreditorene får det de har tilgode. Det skal ikke være mulig at de er i gang igjen allerede, og det var de heller ikke i følge bostyret.

Jeg er en av kreditorene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal vel være mulig å kjøpe tilbake konkursboet hvis de største kreditorene aksepterer dette. Dette kan være en løsning hvis alternativene er mindre gunstige for disse kreditorene. Jeg opplevde forøvrig for en stund siden at jeg fikk bekreftelse fra danske Schmiedmann på en varebestilling som ikke var min, men tilhørte en fyr på New Zealand (av alle steder). Jeg tok selfølgelig kontakt med Schmiedmann og etter en del frem og tilbake beklaget de og sa at det måtte bero på en feil i deres kunderegister. Regnskapssjefen hos Schmiedmann var forøvrig veldig hyggelig og korrekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra hvis de har kommet seg på bena igjen :) Jeg bruker for det meste GS eller Koed men det er greit å ha ett tredje alternativ når det kommer til BMW deler. Har handlet litt ifra dem og kan ikke huske å ha vært misfornøyd på noen måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender schmiedmann har deler gs og koed ikke har, og det er eneste grunnen til at jeg bruker schmiedmann.

 

De roter latterlig mye, 3 av mine 4 ordrer har vært rotete. Gjerne hvor jeg må sende deler i retur etter å ha påpekt feil i varenummer ved bestilling og bedt om oppdatert ordrebedreftelse når feilen er rettet før de sender varene.

 

Starter scmiedmann opp igjen i Norge, burde de startet med nytt navn, nye mennesker og langt større egenkapital for å ha deler på lager. gs og koed gjør en god jobb, så det gjelder å ikke være det dårligste alternativet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er websidene til Schmiedmann Norge oppe når de er konk? Har hatt en garantisak gående der i snart et år, hvor det virker som de har hatt fingeren så langt opp i rompa som det bare går an.

 

Purrer på saken for nte gang og får beskjed at de har gått konk. Hva gjør jeg med garantisaken? Henvender meg til Danmark?

Endret av 02dag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...