Gå til innhold

Wazu's E92 325i :) *Solgt, ny bil kjøpt ;)*


Wazu
 Share

Anbefalte innlegg

Såpass ja. Har sett bilder av den før, men alltid tenkt at "den så rar ut". Men kanskje noe å vurdere da..

Fikk forøvrig montert nye LED pærer i tåkelysene foran, ble meget bra, mye mer lys. Skulle montere i ringene i hovedlyktene også, men hadde fått tilsendt feil pærer, så nye riktige er på vei, forhåpentligvis til i morgen.

Her er ett dårlig mobilbilde jeg knipset i går kveld av tåkelysene med de nye pærene i.

2016-02-09_20.28.01.thumb.jpg.5dc5ab79d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nye pærene til ringene kom i går, og heldigvis var det rett type denne gangen. Så fikk montert de i dag, ble sinnsykt bra. Bilen ser så mye mer moderne ut med hvitt ledlys i ringene framfor de orginale glødepærene.

Før:

IMG_5232.thumb.JPG.90553e04f25db5567bfa1

 

Ene siden byttet. Utrolig stor forskjell:

IMG_5235.thumb.JPG.ff4ed88a8ed19f7f2c881

IMG_5238.thumb.JPG.427f1ba69b5afa77ac8c1

IMG_5243.thumb.JPG.b364506a4d0e185be5f43

 

Hvitt og fint i hele fronten nå:

IMG_5244.thumb.JPG.a76dcf18f6e357fa07173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

En stund siden siste update, men har ikke skjedd mye med bilen siden sist (som var litt av tanken bak å kjøpe en såpass "ny" bil i forhold til tidligere e36'er, mindre vedlikehold og ting som måtte gjøres).

Eneste jeg har gjort siden jeg monterte led i fronten etter jeg kjøpte bilen har vært å skifte til sommerdekk og detailet bilen grundig innvendig/utvendig. Men, i går ble det endelig gjort noe, nemlig performance-lippe bak. Fra ebay, lakkert, sendt og mottatt på 8 dager, veldig fornøyd med det.
Var spent på passformen og om det var noe fargeforskjell, men det var spot on begge deler. Så nå ble bilen litt freshere bak :)

130916336.JPG130916335.JPG130916339.JPG130916338.JPG130916341.JPG130916340.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har ikke fått med meg at du har kjøpt ny bil :o Men en sein gratulasjon fra meg i hvertfall :P

Veldig fin bil, med det fineste interiøret! Kjekt at noen fortsatt velger bensin framfor diesel, og i hvertfall en rekkesekser!

Har veldig lyst å prøve E9x med bensin sekser og manuell :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bra med spoileren ja :)

Takk for det :). Ja, veldig fornøyd med fargen på interiøret. Svart skinn er såklart aldri feil, men kontrastene det brune gir er utrolig stilig, har fått endel komplimenter på det av folk som sitter på. Og det måtte nesten bli bensinsekser :D. Eneste er at den er så stille av seg, så har litt lyst på ny eksos med litt grommere lyd, men så se hva lommeboken sier til det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 15.9.2016 at 22.36, Wazu skrev:

Ble bra med spoileren ja :)

Takk for det :). Ja, veldig fornøyd med fargen på interiøret. Svart skinn er såklart aldri feil, men kontrastene det brune gir er utrolig stilig, har fått endel komplimenter på det av folk som sitter på. Og det måtte nesten bli bensinsekser :D. Eneste er at den er så stille av seg, så har litt lyst på ny eksos med litt grommere lyd, men så se hva lommeboken sier til det :P

Følte det samme med vår 325i. Men da var den mere en sleeper. 

Synes egentlig motorstøyen foran overdøvde eksoslyden.. 

Så da ble det Bmw Performance eksos! Er sikkert ikke helt lik lyd på n52b25 og n53b30 men sjekk lydklipp i tråden. Skulle egentlig lage før etter video, ble ikke tid. 

Svært fornøyd med lyden nå :D 

Ble forøvrig tøft med spoileren! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Gorg said:

Følte det samme med vår 325i. Men da var den mere en sleeper. 

Synes egentlig motorstøyen foran overdøvde eksoslyden.. 

Så da ble det Bmw Performance eksos! Er sikkert ikke helt lik lyd på n52b25 og n53b30 men sjekk lydklipp i tråden. Skulle egentlig lage før etter video, ble ikke tid. 

Svært fornøyd med lyden nå :D 

Ble forøvrig tøft med spoileren! 

 

Har faktisk vært innom tråden din og sett på de videoene et par ganger, ingen tvil om at det ble bra lyd ja. Så skal absolutt undersøke Performance eksos nærmere. Fovøvrig skikkelig fin bil du har, elsker fargekomboen i interiøret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag ble en liten vaskedag, med resten av familiens bmw'er :). Utvendig vask ble tatt forrige helg, samt et nytt lag med Swissvax Blau-Weiss voks. Så denne helgen ble det tatt skikkelig rens av skinnsetene, vask av matter og ellers invendig, pluss grundig vask av motorrommet. Ble meget bra, spesielt skinnsetene var begynnt å bli altfor møkke, som et resultat av at jeg kjører til og fra jobb med til tider skittent arbeidstøy. Litt bilder:

170916345.jpg

170916350.jpg

170916348.jpg

 

Prøvde meg på en liten 50/50, var ganske skittent. Noe som så ut som malingsflekker på sideputen, men de gikk heldigvis greit vekk.

190916357.JPG

180916351.JPG

 

Etter:

180916353.JPG

180916352.JPG

 

Motorrommet fikk seg en omgang med avfetting og pensel på vanskelige steder, og dekslene fikk litt plastfornyer for litt blankere finish:

190916358.JPG

Etter:

190916359.jpg

 

Alt i alt en produktiv lørdag. den 28. Skal bilen inn til Jæger og få byttet olje+filter, luftfilter og bremsevæske, siden den spurte så pent om det i displayet :D

Endret av Wazu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Frode D said:

Godt å få rengjort setene :) er bildene tatt rett etter du har smørt på krem? De såg så blanke ut, skinnet skal jo se matt ut.

Ja, er tatt rett etter påføring av leather milk, lot det stå og trekke en stund før jeg tørket det vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Lenge siden siste update her, Men har igrunn ikke skjedd noe særlig med bilen siden sist. Vasker og vokser ofte, og steller godt med den, men ikke noe nye oppgraderinger. Var på EU-kontroll i romjulen, feil ble som forventet, ett hjullager foran (allerede skiftet hos jæger samtidig som service ble tatt, og to simmeringer på girkassen ble også byttet), en dårlig demper foran og dårlig bremseeffekt på håndbrekket. Blir bestillt deler og byttet asap.

Men, ble et lite impulskjøp her i går,  selv om det er noe jeg har tenkt på en stund. Dukket plutselig opp på finn, så da var det å hive seg i bilen og kjøre til Stavanger og hente:
150118893.thumb.JPG.1c2375fb3634fafbbaf83f37af29dcac.JPG

 

Må ha seg en grundig rengjøring og balansering før jeg hiver de på, og så blir de nok pusset opp 100% ved en senere anledning (neste vinter sikkert). Gleder meg til våren allerede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...