Gå til innhold

BMW E30 S50B30 Evighetsprosjekt


krihvi
 Share

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Nå er det en liten evighet siden jeg oppdaterte tråden min sist, dette beklager jeg. har vert mye reising på jobb og i fritiden, men har også fått gjort en god del med bilen. 

det som er gjort siden sist oppdatering:

- montert bakstillingen

- montait travers fremme samt montert bremser fra 300mm.de

- montert bensinrør og bremserør

- bestilt inn felger. disse kommer om få dager :D

slenger med noen bilder

IMG_1696.jpgIMG_1699.jpgIMG_1702.jpgIMG_1703.jpg

måtte dreie en foring for å få spindelen til og passe i lageret.

IMG_1846.JPGIMG_1847.JPGIMG_1844.jpgIMG_1798.JPGIMG_1842.JPGIMG_1840.JPGIMG_1841.JPGIMG_1837.jpgIMG_1839.jpgIMG_1764.PNG

bilen vill bli lakket i løpet av sommeren og det vill ikke bli montert noe mer en felger og dekk før dette er gjort. satser på å skrape sammen nokk penger til dette i løpet av neste måne. 

legger ut bildet av bil med felger når de er montert.

IMG_1697.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde allerede sandblåst og lakket e30 svingarmene, og eneste forskjellen jeg kunne finne på de og e36 compact svingarmene var lagerdiameterene. hadde allerede e30 lageret og dette var 2mm større indre diameter på en e36 navene så da måtte jeg dreie :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå :) So om eg skjønna da rett no, so enda du med E30 bærearmar som er identiske med E36 Compact? Då blir vel innpresset samme som på Compacten? Kanskje eg ska gjera da samma når eg vil ha 5-bolts på min eigen E30 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

da var det på tide med en liten update igjen. Nå er bilen levert til lakkering og i første omgang skal jeg hente karosseriet fedig lakket, før han fulfører resten etter han har vert på ferie. Jeg regner med at jeg får hente bilen ILA neste uke, og da kommer jeg til å legge ut bilder og begynne monteringsprosessen for fullt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

det endte med at jeg reiste på jobb før han ble ferdig med karosseriet, men i dag mottok jeg disse fine bildene av bilen. gleder meg som en liten unge til å komme hjem om 3 uker og begynne å skru :D bilen skal lakkes innvendig og i bagasjerommet også. 

IMG_1923.PNG

IMG_1924.PNG

IMG_1925.PNG

Endret av krihvi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

må beklage at det har gått så lang tid siden siste oppdate, dette betyr ikke nødvendigvis at det ikke har skjedd noe. nå har jeg fått motoren i bilen igjenn og er snart klar for en prøveoppstart. innvendig i bilen er teppet, hattehylle og m3 bakseter monter. ellers så er hele bremsesystemet klart og jeg holder på med å montere bensinsystemet.

satser på en oppstart ILA uken.

slenger med noen bilder

IMG_2077.jpg

IMG_2078.jpg

IMG_2108.JPG

IMG_2109.JPG

IMG_2110.JPG

IMG_2111.jpg

IMG_2112.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...