Gå til innhold

BMW E30 S50B30 Evighetsprosjekt


krihvi
 Share

Anbefalte innlegg

Da var tiden kommet for en liten oppdatering.

jeg måtte også ut med motoren igjenn for å ta av girkassen, jeg glemte klipset som holder "clutchslave pendelarmen" :( det var endel arbeid men nå fungerer det som det skal :) jeg fant også ut hvorfor ikke kupevifta virket etter endel lesing på nettet. der fant jeg ut at det manglet en ledning på startmotoren og dette køddet til systemet. jeg klarte ikke å finne kabelen som skulle på starteren så jeg laget en bro på K7 releet :) 

da har jeg fått sveiset ny rustfri eksos og vert ute og prøvd bilen en liten tur. det meste ser ut til og være klart nå, men noen få småting gjennstår enda.bildet må man ha :D

 

IMG_2399.jpg

IMG_2400.jpg

IMG_2403.jpg

IMG_2405.jpg

IMG_2407.jpg

IMG_2409.jpg

IMG_2415.JPG

IMG_2419.JPG

IMG_2449.jpg

IMG_2443.jpg

IMG_2430.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

ja det var deiligt med første prøvetur, men jeg følte jeg hørte mer etter ulyder og kjørte utrolig sakte. det var heldigvis ikke noen ulyder å bilen var god å kjøre, litt uvant bremsepedall som hang litt igjenn etter bremsing så dette må gjøres noe med. ellers må jeg få temperatur og bensin måler til å virke, noe jeg med mine elektro kunskaper ser meget svart på :( jeg har byttet tempmåler på motor til e30 sensor slik folk sier en må på nettet. når jeg starter beveger nåla seg littegrann før den holder seg fast på 0 grader etter dette. noen som har noen innvendinger på hva som kan være galt?

lyden i eksosen ble jeg veldig fornøyd med @Pyrox:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

da var det på tide med en liten oppdatering igjenn.

bilen har nå fått ny bakrute og fungerer slik den skal. sommeren nermer seg med stormskritt, men det gjør også bilen. det eneste som gjenstår per dags dato er å kjøpe nye felger å vise bilen på Biltilsynet for godkjenning av bremser, senkesett og felg. 

dette bar vert et lange prosjekt, men da er det jo hyggelig å kunne vise til gode resultater. satser på at bilen kommer på noen treff i løpet av sommeren.

IMG_2519.JPG

IMG_2520.jpg

IMG_2521.JPG

IMG_2518.JPG

IMG_2509.jpg

IMG_2524.JPG

IMG_2518.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei flott til slutt :) Men du? Kor har du kjøpt den øvre radiatorslangen? Skulle ha skifta den i E30'en min og, men dei originale M50-slangane er for korte, og i staden for å skøyta den med eit røyr so vil eg ha ein heil slange :) Har forøvrig E28 M535-radiator i bilen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

enge siden oppdatering nå, så jeg tenkte jeg kunne legge litt bilder ut fra sesongen som har vert. bilen klarte å vinne 1 plass på vårmønstringa på husnes, for beste gatebil. bilen har også vert på E30MEET, noe som var utrolig morro. jeg har også klart å få godkjent alt på bilen i vognkortet, noe jeg er veldig fornøyd med :D

 

IMG_0169.JPG

IMG_0170.JPG

IMG_0171.JPG

IMG_0174.JPG

IMG_0178.JPG

IMG_0258.JPG

IMG_0260.JPG

IMG_0263.jpg

IMG_0265.JPG

IMG_0319.JPG

IMG_0374.JPG

IMG_0073.jpg

IMG_0076.PNG

IMG_0095.PNG

IMG_5731.jpg

IMG_5732.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...