Gå til innhold

Gabz' #449 E39 - Video (s.80)


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, Gabz skrev:

Takktakk :) Nei, automat har jeg fått nok av!

:lol: samme her! 

Merker dog at det mangler to sylindre i forhold til 525d/tds, vet ikke hvordan din er i forhold til min med tanke på poweeeeeer, men jeg synes i hvert fall de kunne putta 20hk ekstra under all plastikken! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mjaa, er vel litt bedre moment i sekseren originalt samt en helt annen følelse ;)
Men ja, jeg tror min er litt slapp, mulig pga pumpe i tanken som ikke er 100%, mulig pga toppdekselpakning som er like råtten som et nedgravd lik, ikke vet jeg. Men min fusker litt også på varm motor ;)
Savner sekseren jeg :( Gleder meg til å bytte M47'en :lol:

Men men, vi får nå se hva som skjer videre for min del ;):P Var ikke så mye penger spart likevel etter jeg bytta :huh: gått mer penger til døra enn jeg ville brukt på drivstoff om jeg enda kjørte femmeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller ikke det, lukter sterkt røyk/brent diesel inn i bilen ved oppstart :( Ser for meg at det er bedre å ta problemet nå, enn å vente og vente. Så skal ned på verkstedet i morra, vise dem bildene jeg har og spørre hva jobben kanskje kommer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg få opp en liten oppdatering. Har nemlig fått montert 2DIN-spiller! Hadde kjøpt inn en AVH-270BT, brakett, adaptere osv fra Nautiluz. I dag hadde jeg litt tid til overs så tenkte å montere.

DSC_1081.thumb.JPG.ffb80437c00a450a51565

Setter igang med litt rot:

DSC_1084.thumb.JPG.12079f32afedf74a1ae46

 

Underveis:

DSC_1094.thumb.JPG.67c3fd975d8d63caeb340

DSC_1098.thumb.JPG.46e69307823d369d0bd70

DSC_1100.thumb.JPG.f044a51fb4a5469d3c459

 

Straks ferdig!

DSC_1102.thumb.JPG.35d90872a0e29f1a3356f

 

Men! Selvfølgelig hadde Pioneer valg å endre designet på akkurat denne jævla modellen i forhold til de andre, slik at ytterdekselet ikke passet.. Etter en halv evighet med forsøk, ca 2459 banneord og nok irritasjon til en familie på 4, så tok jeg kontakt med Michael (Nautiluz) og forklarte problemet. Endte med at jeg hoppet i bilen og tok en tur til Strömstad. 

 

Arrived:

DSC_1103.thumb.JPG.29d6c2d7e699b07918727

 

Testet en annen spiller, som er i en helt annen klasse! Positivt ment, altså.. Pioneer SPH-DA120.

DSC_1104.thumb.JPG.463cff0b806bad6d287c6

 

Veldig fornøyd med hva jeg så. Masse justeringsmuligheter, flott skjerm og grafikk, fint utseende og masse fete funksjoner. Jeg var solgt, så da ble det å levere tilbake den første spilleren og kjøpe denne i stedet. 

Ovefører braketter til den nye:

DSC_1106.thumb.JPG.28d19f538e67c25cbf61a

 

Lyd justeres:

DSC_1108.thumb.JPG.c81f0ac2c80e0170da44b

 

Og på plass! Utrolig fornøyd med den.

DSC_1111.thumb.JPG.775147f3ce9d526a83d82

 

DSC_1123.thumb.JPG.6b4b59ab68eab7b2ce628

 

Fikk også avtalt litt nærmere på anleggsplanene mine og blir mest sannsynlig kjøpt og montert om 3 ukers tid. For dere som ikke har fått med dere det, så blir det da en 15" Ground Zero GZHW38X subwoofer i custom lukket kasse mot skiposehullet i baksetet. Dette skal drives av en Ground Zero GZTA1.1200DX-B monoblokk som skal skjules under gulvet i bagasjen sammen med reservehjul. Tror det blir utrolig bra! Skal prøve å få montert frontsett før den tid, slik at alt kan justeres sammen. 


Så ja, det var dagens lille økt. Tusen takk igjen til Michael for kjempegod service som vanlig! Sees snart igjen :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men hun bruker det også en del så er ikke alltid tilgjengelig når jeg har tid :) 

Og jo, det hadde vært det fornuftige. Men nå har jeg ventet på å få igjen litt godlyd alt for lenge, så det skal jeg få unne meg nå. Også troor jeg det blir felger, skinninteriør og senk som blir prioritet etter det, slik at bilen kanskje blir klar til treffsesong :police: Så kan det bli rust etter det. Men ikke sikker enda. Foreløpig bare overflate og ikke noe "vekst" men skal passe på. Hvis det begynner å spre seg mye eller mot noe bærende konstruksjoner så får det ta over førsteplassen på prioritetslisten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Freakshow skrev:

ah okey, ja må da ha lov å unne seg sånne små ting? ;)

Ja, synes det! Har hatt nok drittbiler hvor jeg påkoster statsbudsjett på vedlikehold for å få dem i stand og aldri får råd til å kose meg litt. Blir nå service en av de førstkommende dagene slik at jeg vet at bilen er bra mekanisk og teknisk :) Bytter som sagt olje, oljefilter, dieselfilter, luftfilter, veivhusventilasjon og termostat. Så må det bli en service til snart med toppdekselpakning og bremser rund baut, slik at jeg vet at alt er på stell. 

 

Nå, Tollefsen skrev:

Godt du har fått deg en facelift E39 :) Ser du har mange, og ikke minst gode planer med bilen fremover!

Keep it up :D 

Er E39 nummer fire dette :oops: Men nå skal jeg slutte å bytte biler oftere enn underbukse, for denne skal bli, så blir nok masse gode oppgraderinger etterhvert :) Takktakk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...