Gå til innhold

Min nye BMW x4 35d


rst026
 Share

Anbefalte innlegg

Kontakt med BMW forhandler i Tromsø i går. Har endelig fått chassisnr og forventet levering 14 mars. Bilen er nå til omlasting i Bremerhafen. Gleder meg sykt. Etter 12 år med en Subaru Forester med slapp bensinautomat med 125 hk tar jeg nå steget. Første dieselbil ever, og med launch control!!!!. Har omtrent alt av utstyr, så de store endringer blir det ikke. Har bestemt meg for dropp off lakkforsegling, og sorte performance nyrer. Dette i kombinasjon med sophisto grey tror jeg blir bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bra :) Fra min tok båten til drammen til jeg fikk den gikk det vel bare ca 2uker :)

Takket være super forhandler som pushet på hele tiden så jeg skulle få bilen til jeg skulle en tur til Trondheim akkurat den uken for det samme :)

Endret av modus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, rst026 skrev:

Kontakt med BMW forhandler i Tromsø i går. Har endelig fått chassisnr og forventet levering 14 mars. Bilen er nå til omlasting i Bremerhafen. Gleder meg sykt. Etter 12 år med en Subaru Forester med slapp bensinautomat med 125 hk tar jeg nå steget. Første dieselbil ever, og med launch control!!!!. Har omtrent alt av utstyr, så de store endringer blir det ikke. Har bestemt meg for dropp off lakkforsegling, og sorte performance nyrer. Dette i kombinasjon med sophisto grey tror jeg blir bra. 

Da kan du laste ned BMW Drivers Guide på mobil/nettbrett. Der finner du bruksanvisningen til din bil :)

 

Gratulerer med ny bil! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye. Skal være forberedt når bilen kommer og oppdatert på bruksanvisning. Eneste ulempen med en slik bil er at forsikringspremien dobler seg fra den gamle, men det er kanskje ikke så rart når man går fra 125 til 313 hk:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, rst026 skrev:

Takker så mye. Skal være forberedt når bilen kommer og oppdatert på bruksanvisning. Eneste ulempen med en slik bil er at forsikringspremien dobler seg fra den gamle, men det er kanskje ikke så rart når man går fra 125 til 313 hk:-D

Kjenner problemet! Gikk selv fra en VW Tiguan (140 hk) til BMW X5 M50d (381 hk). :D 

Fikk min levert i november, så ga staten meg en liten "gave" med å introdusere at jeg kunne spart 140 000 på å få den i 2016 :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med noe som høres ut til å bli en helrå bil :) Jeg kan nesten garantere deg at dette blir en helt ny verden som du vil trives i, kommer ikke til å angre på at du tok steget ut. Liker at folk er slik som dette, litt vågale og tørr satse. Livet er for kort til å kjøre kjedelig bil :D 

Du får oppdatere oss med bilder etterhvert som du får bilen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er bilen kommet til Tromsø, og kosmetisk behandling er ferdig. Drop off lakkforsegling er lagt på:-D. Fikk startet opp bilen og må si at lyden av sekserdieselen er ikke feil:-D Venter nå på teknisk klargjøring, men grunnet kapasitetsutfordringer får jeg ikke bilen før i midten av neste uke:sad:. Prøvd å legge inn noen bilder her men beklager kvaliteten med mobilkamera:-D

20160309_140332.jpg

20160309_140345.jpg

20160309_140352.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 19. februar 2016 at 11.00, rst026 skrev:

Eneste ulempen med en slik bil er at forsikringspremien dobler seg fra den gamle

Gratulerer med flott bil..

Å ta en ringerunde til flere forsikringsselskaper lønner seg i de fleste tilfeller har jeg erfart. Prisene varierer mye på slike biler..

Endret av Trøndern Kim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Trøndern Kim skrev:

Gratulerer med flott bil..

Å ta en ringerunde til flere forsikringsselskaper lønner seg i de fleste tilfeller har jeg erfart. Prisene varierer mye på slike biler..

Da jeg kjøpte nybil valgt jeg IF fastprisforsikring gjennom forhandleren, antar det er vanskelig å slå den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...