Gå til innhold

Ny brukstralle - E39 atter en gang! Mot E(gr)U - desember 2016


Shattered
 Share

Anbefalte innlegg

Vanskelig og komme over bra e39er om dagen kanskje ja.  

 

Var selv råheldig og kom over en 525 dat msport hos en eldre kar i fjor.  Bilen har vært knallgod.  En av de beste bilene jeg har hatt.   Har kun hatt problemer med lell nivåregulering ellers har det ikke vært noe tull.  Utrolig digg at alt er originalt og urørt også!  Alt er utført på verksted 

Så det er nok å få tak i om man er tålmodig 😀  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, space-ace skrev:

Vanskelig og komme over bra e39er om dagen kanskje ja.  

 

Var selv råheldig og kom over en 525 dat msport hos en eldre kar i fjor.  Bilen har vært knallgod.  En av de beste bilene jeg har hatt.   Har kun hatt problemer med lell nivåregulering ellers har det ikke vært noe tull.  Utrolig digg at alt er originalt og urørt også!  Alt er utført på verksted 

Så det er nok å få tak i om man er tålmodig 😀  

Sen du snakka om at du skulle selge? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Shattered skrev:

Sen du snakka om at du skulle selge? :P 

ja har tenkt litt på det ja.  synes e39 blir litt trang jeg.  har fått veldig lyst på e38 730d.  men det er så få av de, også synes jeg de er litt dyre enda.  man får jo en 740i for samme prisen eller billigere.   

blir ikke salg før til våren uansett.  skal fikse ett par ting på den slik at den blir 100% uansett om jeg beholder den eller ikke. fikse litt steinsprut osv.   men mekanisk er den jo aller tiders :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, space-ace skrev:

ja har tenkt litt på det ja.  synes e39 blir litt trang jeg.  har fått veldig lyst på e38 730d.  men det er så få av de, også synes jeg de er litt dyre enda.  man får jo en 740i for samme prisen eller billigere.   

blir ikke salg før til våren uansett.  skal fikse ett par ting på den slik at den blir 100% uansett om jeg beholder den eller ikke. fikse litt steinsprut osv.   men mekanisk er den jo aller tiders :D

Synd du ikke skal selge nå, når jeg trenger bil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Evopower skrev:

Hvorfor ikke? Så jo hel og god ut den :) skjelden motor/gir kombo. Kunne tenkt meg den selv :) 

Motor og gir var helt fint, og tight manuell tds er jævlig fint å kjøre. Men det var mye småtteri, knust speil, dørhåndtak førerdør mangla, begge fangerne må byttes, osv. Men disse tinga er jo greie. Derimot at det er "kast" i bakaksel når man gir på på glatta  (han som satt baki følte det som et kraftig spark i ræva), traversforinger bak må byttes. Jeg ville ikke gitt mer enn 25000 i utgangspunktet , og ikke mer enn 20 pga dette. Så da vi kom tilbake sa jeg bare "nei, skal ikke ha den." "Hæ, skal du ikke prute engang?" "Nei!" Om han ble lang i maska eller sint er uvisst. Bilen er heller ikke eugodkjent (skal inn i januar), selger skyldte på at han ikke har ringt og fått time enda, men jeg tror kanskje det er en grunn til at han ikke har bestilt. 

@Freakshow og @Djwik var med for å se på den, og jeg tror ikke jeg var den eneste som mente det var fornuftig å ikke kjøpe den. Vi fikk oss en guttetur i det minste ;)

På andre sida, en flott bil å kjøre, og helt utrolig digg med manuelt gir i en tds! Savner min gamle "litt" nå! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

råeste av alt var at jeg var den som ble mest skuffa over at det ikke ble noe kjøp xD

men den bakstillinga virka skummel :P så trur det fort kunne blitt veldig dyrt å mange timer for @Djwik å skru på fanskapet :P
hadde han fått bilen for 20k så hadde det vært et godt kjøp. trur jeg.

men det var jo flere feil en det @Shattered har nevnt her.
Nye lister under lykter
nye lykter
Nye fangere foran og bak
Panser må byttes og lakkeres da det som stå på hadde lakkflass flere plasser til bart metal
noe humbug i bakstillinga (hørtes veldig dyrt ut)

bakluke dempere til glass og vanlige luka var skvær gåene.
påbegynt rust i skjøt mellom kanal og bakskjerm begge sider.
mangel på Innerskjermer foran og bak venstre side :P

greit det er mye smått, men det er fremdeles store summer :P så for å få bilen helt 100% så kan det godt hende du måtte spøtte en 30-40k i bilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg betalte 29k for 2001 520d sedan, hvor jeg ønsker å sette på m-fangere, lyktene er matte og må byttes, rust på panser og bakluke, skitne og flekkete stoffseter som lukter surt og skal byttes snart, noe som er begynt å gi seg i bakstillinga av foringer (kjennes ut som 4 hjulsstyring når man presser bilen. Skal ta total overhaling på bakaksel til våren), bulk i høyre bakdør og opplakkert høyre bakskjerm noe dårlig utført, og litt annet smått.

Dette anser jeg som småting, og mener jeg har gjort et godt kjøp. Det er ca samme arbeidsmengde som var på den du prøvde. Og hadde jeg fått 525tds manuell til 25k så hadde jeg slått til på dagen! Nesten så jeg vil selge min og bytte nå :) 

Selvfølgelig får man en feeling når man kjører bilen. Dere gutta vet hva dere skal se etter, så det var sikkert ikke dumt å la den være. Men hva så om man må legge ut 40k i en bil som etterpå er tipp topp og med en ettertraktet motor/gir kombo? Bilen vil holde seg i verdi eller stige. Om ikke annet så er 40k det samme en ny bil taper seg når man kjører den ut av butikken.

Man får ikke en perfekt e39 sekserdiesel til under 30k. Hvis det er kravet så er jeg redd det ikke blir bil på deg på en stund...hehe. finner flere veldig gode 520d i denne prisklassen, men du skal vel ikke ha firer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...