Gå til innhold

Ny brukstralle - E39 atter en gang! Mot E(gr)U - desember 2016


Shattered
 Share

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, Evopower skrev:

Altså, jeg betalte 29k for 2001 520d sedan, hvor jeg ønsker å sette på m-fangere, lyktene er matte og må byttes, rust på panser og bakluke, skitne og flekkete stoffseter som lukter surt og skal byttes snart, noe som er begynt å gi seg i bakstillinga av foringer (kjennes ut som 4 hjulsstyring når man presser bilen. Skal ta total overhaling på bakaksel til våren), bulk i høyre bakdør og opplakkert høyre bakskjerm noe dårlig utført, og litt annet smått.

Dette anser jeg som småting, og mener jeg har gjort et godt kjøp. Det er ca samme arbeidsmengde som var på den du prøvde. Og hadde jeg fått 525tds manuell til 25k så hadde jeg slått til på dagen! Nesten så jeg vil selge min og bytte nå :) 

Selvfølgelig får man en feeling når man kjører bilen. Dere gutta vet hva dere skal se etter, så det var sikkert ikke dumt å la den være. Men hva så om man må legge ut 40k i en bil som etterpå er tipp topp og med en ettertraktet motor/gir kombo? Bilen vil holde seg i verdi eller stige. Om ikke annet så er 40k det samme en ny bil taper seg når man kjører den ut av butikken.

Man får ikke en perfekt e39 sekserdiesel til under 30k. Hvis det er kravet så er jeg redd det ikke blir bil på deg på en stund...hehe. finner flere veldig gode 520d i denne prisklassen, men du skal vel ikke ha firer? 

Det var helt tilfeldig at jeg kom over denne bilen, jeg har sett på E61 ei stund og de ligger fra 70 (med høy km) til 150 (preface). vil heller legge 100 i en bil i god stand enn 30 i noe shabby. Men så snubla jeg over denne i ei gruppe på Facebook, så har jeg vært i kontakt med selger lenge. Men å gi 34 (var det minste han var villig til å slippe den for) for den der, ville jeg uansett ikke gjort. Jeg vil ha en fin bil, men ikke en bil jeg må koste på uendelige summer for å få i god stand. 

520d utfaller. Har hatt 320d i nøyaktig 3 måneder, og det holdt - var riktignok en mandagsbil, men man sitter jo igjen med et inntrykk av motoren etterpå. Mye bedre med sekser. 

 

525tds er lite ettertraktet (såvidt jeg vet) i dag, og de få som er manuelle er ofte uten utstyr (alt kan ettermonteres), så de er gjerne enda mindre ettertraktet. Men om jeg snubler over en i god stand i løpet av januar er jeg nok heldig ;p (ligger 1 til på finn uten utstyr til 15 lapper) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, T.H.O skrev:

Var jo litt å ta tak i på den, og det hadde kanskje blitt enda mer etter EU kontroll.

Det hender jo at det dukker opp billige og greie E39 og E61, hvis du ikke har dårlig tid da :) 

Godt nyttår :)

JEg har ut januar :P godt nyttår ja ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, T.H.O skrev:

Automat er fint :)

Var det E61 du skulle se på?

Liker best manuell kasse, mindre som kan gå i stykker, og jeg føler jeg har bedre kontroll :P

Men vi får se... :o Haha, jeg sier ikke noe ;)

Plutselig kommer jeg hjem med Scoda Octavia :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen for denne er å begynne demontering førstkommende uke, så blir det spennende å se hvor mye jeg klarer å få igjen. skal sette den på sommerhjul hos djwik tror jeg,  så skrur jeg den i deler der borte. Har jo feks to interiør, fin bakluke osv :P sort taktrekk om noen vil ha også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...