Gå til innhold

Metanol/vann innsprøyting, alternativ til metanol?


sexeren
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte og kjøre tilleggsprut på turbo motoren jeg bygger siden det kun er tilgang på bf98 nå.

Men ser metanol ikke er så lett å få tak i som privatperson.

så ser folk kjører 50/50 vann/ spylervæske.

og i USA får de tak i metanolholdig spylervæske. Så de fyller kun på det for den har god blandingsforhold.

 

noen som har et godt alternativ og noen som har testet blandingsforhold med det de har brukt?

Endret av sexeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg lurer også på hvor jeg kan få tak i dette.

Ser også at noen bruker Isopropanol dersom metanol er vansklelig å få tak i. Dersom man får tak i et 200L fat bør vel prisen bli ok.

Lurer på å kjøpe bmw med n54 motor, ser at tilleggssprut på denne gir gode resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Isopropanol eller kondensfjerner er et alternativ men best med metanol.

jeg fant ingen gode kilder, vertfall ikke billige..

Men så fant jeg ut at noen båter/hytter/bobiler har brenselcelle systemer som lader opp batterier som går på metanol.

så jeg har nå en 10liters kanne 99.9% ren metanol som jeg blander 50/50 med destillert vatten så der kan du få tak i.. Men er dyyyrt.

betalte 769kr for 10 liter.

men enkelt å bestille på nett åsså gikk jeg bare til nærmeste bobil butikk som førte dette å betalte å gikk ut med kanna..

Kjøp fks her: http://www.kamafritid.no/Welcome/Default.aspx?scenarioID=360&pid=854

så velger du nærmeste butikk der du bor for å hente varen når den er komt eller de har den kanskje på lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...