Gå til innhold

E30 S38B36 Godkjenning


Ludvigsen95
 Share

Anbefalte innlegg

Hei prøver og få godkjent S38B36 i en e30 323, har fått svar tilbake med at det er 10nm for mye og de vil ikke godkjenne på grunn av at de ikke mener karoseriet tåler dette. Er det noen som kan ha tips til hvordan jeg kan få dette til uten og dra til tyskland med en koffert full av penger??:-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SFOOR er nazi på nm... De vil ikke godkjenne det siden de ikke mener karoseriet vil holde da... Men skal prøve å få tak i noen i BMW Norge å høre om de kan hjelpe :-) Noen som vet om noen som har denne motoren godkjent i E30????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå ute en 320 eller 325 som var godkjent ombygd til M3 og s38b36 forrige høst, kan søke litt rundt og se om du finner skiltnummeret. Var nok ikke noen andre papirer enn det vi har i dag involvert derimot, var vell bare god gammeldags fornuft når den ble godkjent...

ellers er nok ikke bmw norge noe hjelp i, dem har nok ikke noen papirer med mere nm enn h35.

Prøv å klag på vedtaket, og skriv ett seriøst vedlegg. Dra inn momenter som dette med at det er en gammel motor, at hartge papirene ikke er akkurat er max grensa for e30 karroseriet, det er jo kun det at det ikke har blitt levert noen større motor etc.

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har hørt ifra folk som har prøvd å godkjenne S38 i E30 så går det ikke pga akselvekt blir for høy. Så er vist ikke mulig å godkjenne i Norge, men det er tydligvis ikke detsom er problemet hos deg.. Ellers har de vel satt grensen på 330hk/350Nm på E30. Regel er en regel så tviler på at det nytter å klage.. Det nytter heller ikke å finne gamle biler å si at de er jo blitt godkjente for de ble godkjente da det var andre regler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden motoren og girkassa er skrud sammen, er det momentet ut fra girkassa som betyr noe, hvis du bruker Getrag 280 med 3.53:1 på førstegiret, vil S38B36 med 360nm gi 1270nm til bakakselen, i en Alpina B6 med Getrag 260 og 3.83:1 på førstegiret vil 346nm i motoren gi 1325nm til bakakselen. SFOOR godtok hvertfall det argumentet med Volvoen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Sebb9 skrev:

Siden motoren og girkassa er skrud sammen, er det momentet ut fra girkassa som betyr noe, hvis du bruker Getrag 280 med 3.53:1 på førstegiret, vil S38B36 med 360nm gi 1270nm til bakakselen, i en Alpina B6 med Getrag 260 og 3.83:1 på førstegiret vil 346nm i motoren gi 1325nm til bakakselen. SFOOR godtok hvertfall det argumentet med Volvoen min :)

Ja har sendt klagen nå så får se hva de sier. Men hva mener du egentlig? Momentet blir jo uansett for stort?:shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, hsd skrev:

poenget er at det effektive momentet bakover, er høyere på alpinaen selv om selve motoren der har 16 newtonmeter mindre i utgangspunktet.

Riktig, men dette gjelder kun hvis du bruker getrag 280, M5 etter 94 kom med en annen girkasse med høyere utveksling. Mulig SFOOR vil ha en bekreftelse på utvekslingen, jeg ville hørt med BMW eller Getrag om de kan skaffe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, hsd skrev:

poenget er at det effektive momentet bakover, er høyere på alpinaen selv om selve motoren der har 16 newtonmeter mindre i utgangspunktet.

Ahhh sånn ja, ja jeg skjønner.  Det er jo da en mulighet! Takk, skal nevne det når jeg hører fra dem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...