Gå til innhold

BMW X3 F25 med M50D motor


BimmerFan!
 Share

Anbefalte innlegg

Surfet litt rundt på youtube og kom fram til en mann som hadde bygget sin X3 30d om til en M50d. Bilen er også tunet litt, og har rundt 510 hk. 

Her er det noen videoer:

https://www.youtube.com/watch?v=dKB6z03MzzY

https://www.youtube.com/watch?v=N82Gz0r5Rus

https://www.youtube.com/watch?v=vK5m1WRyLMo

Dette syns jeg er helt rått!! Han har flere videoer av bilen på youtube kanalen sin :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E.H.D: Ja denne går som en rakett, virker som det er nok med NM i den bilen :) 

Daniel80: Det stemmer, det er samme bilen. Ser meget bra ut :)


Etter det jeg har lest så yter denne bilen nå vannvittige 560 hk og over 1000NM. 0-100 gjør den på intet mindre enn 3.6 sekunder. 

Tøft at noen faktisk tørr å bygge om såpass nye og dyre biler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo også nevne Alpina XD3 i denne sammenheng, kanskje ikke like ekstrem som denne bilen men det er ny bil ut av fabrikk med alle garantier. Yter 350 hk og er en av svært få dieselsuver som gjør 0-100 på under 5 sek (4,8 sek), ikke så ille det synes jeg. Også ser den jo passe sint ut med Alpinafront og 21" felger 8) 

image.thumb.jpeg.19e3be02f49c1b562b1450c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XD3'en er også en vanvittig tøff bil, som slettes ikke er en sinke den heller med sine 350 hk. Det er helt utrolig hva man kan dra ut av en N57 motor :) Jeg er meget spent på hvordan den nye 50d til BMW kommer til å være. Det er snakk om at det blir fire (!) turboer. Den nye blir vel kalt for B57 ? 

Dette er noe helt annet enn den usle R4 dieselen i min F10, hadde jeg prøvd en med N57 før jeg tok valget så hadde jeg nok hatt en R6 idag. Det jeg liker med N57 er at den er så sinnsykt silkemyk og at den drar mye bedre på toppen av registeret, enn det N47 gjør. Lyden er også helt himmelsk på lave turtall, brommer ordentlig fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bra for meg å lese dette:-D

 Noe som vet om 50d er bolt on eller e det betydelige mods som må gjøres? Nå har jeg kjørt min 60 mil så er ikke misfornøyd men artig med noen som drar den helt ut:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BimmerFan! skrev:

BMW N57 er helt klart beste dieselen på markedet idag. :) Hvordan føler du at din går med chiptuningen ? Er det noe du ikke er helt fornøyd med ? 

Ja N57 er rå, Audi har vel noe hårete V8er diesel men tror ikke den kombinerer krefter, lyd, elastitet og forbruk så bra som N57. Er super fornøyd jeg, eneste måtte være at jeg sliter med å få feste på bakhjula. Blir forhåpentligvis bedre når jeg nå går opp i dekkbredde og bytter til Michelin Pilot Sport :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audis V8 diesel er helt klart en god motor det også :) Du har vel nærmere 300 hk i din nå etter chipping? Jeg sliter ihvertfall ikke med å få feste på bakhjulene på min usle 520d hehe :P Hva tenker du å ha i bredde ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, BimmerFan! skrev:

Audis V8 diesel er helt klart en god motor det også :) Du har vel nærmere 300 hk i din nå etter chipping? Jeg sliter ihvertfall ikke med å få feste på bakhjulene på min usle 520d hehe :P Hva tenker du å ha i bredde ? 

Ja tror Audi nettopp lanserte en ganske hissig versjon av Q7en med 450 hester eller noe, men den ser du garantert aldri under litern på mila. Tror nok den nye x50d maskinen til BMW vil være ett bedre alternativ, for ikke å snakke om lettere.

Skal være 300 hester og 650 nm, kunne sikkert fått ut mer men det får holde. På Autobahn dro den uanstrengt til 275 km/t men da var det tomt for turtall og gir :P Lurer på 285 bak, men kan godt være jeg holder mer til standard 275 også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ja tror Audi nettopp lanserte en ganske hissig versjon av Q7en med 450 hester eller noe, men den ser du garantert aldri under litern på mila. Tror nok den nye x50d maskinen til BMW vil være ett bedre alternativ, for ikke å snakke om lettere.

Skal være 300 hester og 650 nm, kunne sikkert fått ut mer men det får holde. På Autobahn dro den uanstrengt til 275 km/t men da var det tomt for turtall og gir :P Lurer på 285 bak, men kan godt være jeg holder mer til standard 275 også. 

Den Q7'en som forsåvidt blir hetende SQ7 er et beist. Den skal ifølge hegnar.no yte 435 hestekrefter og 900NM. Jeg vil også tro at BMW sin nye 50d er mer effektiv en Audis nye V8 diesel. Det er en ting jeg ikke liker med de nye "sport" sekser og åtter maskinene til Audi, og det er kunstig eksoslyd. Det syns jeg er rett og slett til å spy av :P 

Bilen din drar nok rimelig bra. Jeg hadde i allefall ikke trengt mer enn de 300 hk du har nå. Det hadde strengt tatt holdt med 245 hk også for min del :P 275 km/t fra en diesel F10 er rett og slett imponerende :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW med r6 diesel (m50d) har vel såvidt jeg vet _ikke_ kunstig motorlyd (i motsetning til M bilene), men den har dermiot lydgjengivelse gjennom stereoanlegg.

Endret av TRF-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...