Gå til innhold

BMW X3 F25 med M50D motor


BimmerFan!
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Peak skrev:

Føler at dette beistet her stadig blir glemt, men som burde hatt langt mer oppmerksomhet mtp. hva slags fyrverkeri den har under panseret.
http://www.dinside.no/808300/storst-og-sterkest-i-verden
Ganske vanvittig i 2009, selv 6 år etter er det fremdeles ingen som har toppet den(?).

Den er selvsagt helt rå den også. Som tidligere Audi-entusiast så er nok ikke den gått helt i glemmeboken hos meg :P Har sett diverse videoer av den med rundt 650 hk og det sparker meget godt. Jeg synes det er ganske imponerende at en chippet F10 530d har ganske identiske ytelser, men det har vel noe med vekta til q7'n å gjøre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, TRF-Racing skrev:

BMW med r60 diesel (m50d) har vel såvidt jeg vet _ikke_ kunstig motorlyd (i motsetning til M bilene), men den har dermiot lydgjengivelse gjennom stereoanlegg.

Nå tenkte jeg mer på Audi sitt system som kalles for Active sound, noe som jeg rett og slett syns blir for jalla. :P Derimot så syns jeg BMW sin system som forsterker lyden via stereoanlegget er kult. 

Her kan du se på Audi sitt system:

https://www.youtube.com/watch?v=0XfpetxUmqc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
1 time siden, BimmerFan! skrev:

Det er vel ikke så mange som tørr dette i Norge :P

 

Bare å vente til garantien har gått ut, da er det jo samme pokker \:D/ Lurer på hva som er gjort av modifiseringer for å hente ut rundt 500 hk.. Hartge henter 440 med bare chip..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare til å kjøre på du som har den herlige motoren :) Han har vel gjort litt for å hente ut så mye. For å være helt ærlig hadde jeg droppet chiptuning om jeg hadde hatt en bil med M50d motoren. Det hadde holdt i massevis for meg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det rent teknisk ikke er noe problem å ta ut 500hk av 50d motoren men jeg tipper de i hvert fall fjerner partikkelfilter/katalysator for å få god flow i eksosen for det er sikkert eksostemp som blir hinderet her i så fall.  

Så er jo girkassen på papiret laget for å tåle 700nm ZF GA8HP70. 50d motoren overskrider jo dette originalt og med 500hk så kryper en vel mot 1000nm og da kan det jo hende det nærmer seg smertegrensa der også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, BimmerFan! skrev:

Virker som girkassa var veldig usikker der :P 

Han holder nok bare bremsen inne for å få "launch control". Funker fint på M550´n også, bare holde bremsen inne, og trå gassen til 2-3000 rpm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

ESS Performance sa til meg 450 hk/ 860NM er omtrent maks hva som er mulig å ta ut av 50d motoren med kun mapping. Iallfall om den skal funke til normal bruk. De trodde ikke på disse tallene, 500 hk/ 1000 Nm, skjønte ikke hvordan det skulle være mulig å ta ut av den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...