Gå til innhold

BMW E46 Touring (Langtidsprosjekt)


eadingen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte meg en BMW 318i E46 Touring 2001 modell som jeg har tenkt til å fikse opp/style. Blir et langtidsprosjekt da jeg bor borte på hybel og har ikke budsjett til noen store forandringer helt ennå. Men det blir litt mindre detaljer og slikt før sommeren, og da jeg får lappen i sommer.

Bilen har M-tech fanger som ble profflakkert i vinter. 18" BBS felger av ukjent slag.

Bilen har noe rust på de vanlige plassene, på bakluka, og noe i hjulbuene, og noen plasser der det mangler lakk på panseret. Det har jeg da tenkt å pussened/fylle i og lakke opp igjen. :) 

Det jeg tenker å begynne med er:

-Kjøpe blanke blinklys framme

-Kanskje nye baklykter, evt sote de som er på nå.

-Angel eyes

-Sorte nyrer

Det er til å begynne med. Etter hvert vil jeg kanskje hive på den coilovers, nye felger og slikt.

Bilen står nå med vinterdekk. Men når sommerdekkene kommer har den 18"BBS er ikke helt sikker på hvilke modell, men jeg kan legge ut bilde :) 

Kom gjerne med tips og innspill til hva du syntes, og eventuelt tips til hva jeg kan gjøre med den :)

Flere bilder kommer fortløpende. :D

Hilsen Erik Andre :)

12894305_10208086385211626_1023153671_o.jpg

12896260_10208086384931619_1216456627_o.jpg

12921961_10208086384411606_1607127896_o.jpg

12919430_10208086419812491_1242651920_o.jpg

l_462200026.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Heisann! Da var det på tide med en liten oppdatering da jeg endelig fikk sommerfelgene av gamle eieren! Bilen ble en helt annen for å si det mildt. 

Bilen har stått for det meste iro da jeg bor borte. Så det har blitt noen helgeturer og en god del vasking. Siden sist har jeg ikke gjort noe særlig med bilen, jeg har tatt litt rust og skiftet framskjermen, siden den var rustet hull i. Jeg har også hatt en liten service på bilen der jeg skiftet olje/filter og skiftet bremseklosser.

Blir kanskje noen større forandringer en tenkt, da jeg har utrolig lyst på en annen farge på bilen. Da får jeg og litt mer utvalg på valg av felger, og detaljer. Men da må jeg ha meg en runde å handle noe utstyr først ;)

Det som er planen for den nære fremtiden er å fjerne all rust, og få bilen skikkelig strøken, og kjøpe nye bremseskiver og spacers. 

Jeg lurer litt på hvor jeg kan få kjøpt orginale/eller bare BBS caps som skal være i midten av felgen, for det fulgte visst ikke med felgene..

Hilsen Erik Andre! :)

13105829_10208384513664651_1790786837_o.jpg

13105827_10208384513784654_1051246937_o.jpg

13129047_10208384513104637_891954917_o.jpg

13161228_10208384513144638_814137779_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde svarte nyrer på min. Fikk ikke bytta de ut før bilen forsvant, men jeg vet ikke helt hva jeg synes egentlig. Liker de originale best, tror jeg!

12191329_10207031961091666_1075472723334


Fra vi henta den, etter 3 timers kjøring tenkte jeg "er denne verdt det da?"" - noe det viste seg at den ikke var :P

 

Edit: med hvite blinkers og jææævlig mye skit .p
44yrGQr.jpg

Endret av Shattered
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med deg her her Shattered. Syns det blir litt "tomt" med sorte nyrer. Syns det passer bedre med den chrome detaljen på nyrene nå, vertfall når bilen er i fargen som den er. Blir nok forandret på om jeg skal hellakkere bilen i en annen farge ;)

Når det kommer til blinkersene, er jeg ikke sikker på hva jeg skal gjøre. Har ikke sett noe særlig bilde av hvordan de er sotet. Hvis noen har et bilde er det bare å slenge på :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Heisann,,va var det vel på tide med en liten oppdatering. Da jeg har bestillt endel lakk for å dekke over rustflekkene på bilen, som jeg håper kommer iløpet av uken. Er ikke sikker på leveringstid på GS men... Jeg skal også bestille AE til den, men lurer på hvilke jeg skal kjøpe. Har sett litt på ebay, men angående prisen er jeg ikke sikker på hvilken kvalitet det er på de. Så visst noen har noen innspill hadde det vært fint. 

Jeg har også en knekt fjær framme på venstre side, og da lurer jeg bare på om jeg skal kjøpe nytt senkesett til bilen. Jeg vet ikke om kvaliteten er noe på Supersport senkesettet på GS. Så vist noen har erfaringer med det sleng med en kommentar så hadde det vært fint.

Jeg tok også lappen på fredag, så hurra til meg. Nå blir endelig bilen brukt! :D

Kan slenge med et par bilder fra telefonen i et annet inlegg :)

Takk for denne gang;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, eadingen skrev:

Heisann,,va var det vel på tide med en liten oppdatering. Da jeg har bestillt endel lakk for å dekke over rustflekkene på bilen, som jeg håper kommer iløpet av uken. Er ikke sikker på leveringstid på GS men... Jeg skal også bestille AE til den, men lurer på hvilke jeg skal kjøpe. Har sett litt på ebay, men angående prisen er jeg ikke sikker på hvilken kvalitet det er på de. Så visst noen har noen innspill hadde det vært fint. 

Jeg har også en knekt fjær framme på venstre side, og da lurer jeg bare på om jeg skal kjøpe nytt senkesett til bilen. Jeg vet ikke om kvaliteten er noe på Supersport senkesettet på GS. Så vist noen har erfaringer med det sleng med en kommentar så hadde det vært fint.

Jeg tok også lappen på fredag, så hurra til meg. Nå blir endelig bilen brukt! :D

Kan slenge med et par bilder fra telefonen i et annet inlegg :)

Takk for denne gang;)

gratulerer med lappen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Jøss som tiden flyr, plutselig var vi langt uti 2017 og ingen oppdatering enda.

Det har skjedd litt med bilen men ikke så alt for store greier.

Det som er gjort er:

Montert senkesett. Bare fremme foreløpig.

Angeleyes, får nye iløpet av uken i og med at de jeg kjøpte bare varte ca 40 minutter. Så nå har jeg to igjen.

Nytt eksosanlegg fra katalysatoren. Ble endel grommere lyd vertfall.

La ut et par tusen for å få bilen gjennom EU kontrollen. Bla: Ny bærearm og nytt bremserør.

Ellers har jeg tatt bort det meste av rust. Lakkeringen er jo ikke akkurat profesjonelt gjort men det ser vertfall mye bedre ut enn rust.

Kommer flere bilder senere når jeg får nye AE og slikt ;)

IMG_2714.JPG

IMG_2718.JPG

IMG_2715.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...