Gå til innhold

1988 E34 535ia, solgt.


viggo E34
 Share

Anbefalte innlegg

Har ikke skjedd rare greiene hær, men var å henta ny girkasse i går. Så nå er det da noe på gang gjenn, var å på runde her i helga å plukka med meg en sebring mellompotte. Så planen er å få på eisenmann potta når eksos likevell er nede, men eksosflensene var jo kappa av på eksosen mellom kat og simons mellompotta som var der så måtte jo kappe å ordne skjøtemuffer å greier når jeg bygde til org eksos. Men har nå deler så det går an å skru sammen eksos på normalt vis denne gangen :) så det blir etterhvert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Bilen er i disse dager inne til girkasse bytte, har å kjøpt ny mellomaksel da den gamle hadde vibrasjon. Bytta mellomakselopplagring men vibrasjon kom tilbake etter kort tid så tror den er ubalansert... Så blir spennende med ny kasse å forhåpentligvis null vibrasjon, så skal eisenmann potta på :)

Får også sjekka forstilling for å finne ut va som må byttes da det er noe kakling frammi der, så nå er det litt ting på gang gjenn :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper den funker som den skal så bilen kan oppleves som den skal gjenn, desverre undersøkte jeg nokk litt dårlig før jeg kjøpte denne kassa. Er samme nr på kassa som skal inn, men den stammer fra 745ia vistnokk. Tok det for god fisk at denne skulle være bare å sette inn. Slik er det altså ikke... Konverter er større å konverterhus er forskjellig så dett ble byttet over, det er jo greit nokk. Etter at kassa kom i bil så mekanikkeren som gjør jobben at oljerørene til oljepumpa kommer ut på forskjellige steder slik at man ikke får taki den øvre utgan/inngangen. Ergo må oljepumpe/oljepumpehuset også byttes over, ble også oppmerksom på at simringen mellom oljepumpe å konverter bør byttes hver gang kassa er nede. Så nå venter jeg på simring i posten, så blir det nokk nytt forsøk på å få sammen bilen snart. 

Fikk også handla ny mellomaksel fra alpina b10 da jeg misstenker at den gamle ikke er i balanse da den begynte riste gjenn kort tid etter jeg fikk bytta opplagring sist gang. Så når den nå kommer sammen gjenn blir det eisenmann bakpotte sammen med org eksos ellers. Gleder meg uansett til å høre lydbilde :) Eksos skal modifiseres senere, da blir det b10 grenrør, simons eller sebring mellompotte å eisenmann bakpotta. Dette bør gi en flott lyd å kanskje ett par ponnier ekstra ;)

Endret av viggo E34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

at ikke du har gitt opp detta automat greiene enda det skjønner ikke jeg :-P

manuell, da får du mer ytelse, mere holdbarhet, å det går billigere, de automat kassene dreper så mye av gleden med å kjøre en skikkelig god gammal stor rekke sekser :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja nei jeg synes den er så behagelig med automat. Denne har jo en kvassere kam å er blitt gjort noe arbeid med topp så den er en del sterkere enn normalt. Bruker noe mer på småkjøring kanskje ja, men på langkjøring der man får ligge på overdriven å kruse i fin fart er den nokk rimeligere gjenn. 

Men ja, blir det ikke greit nå så er det nokk fare for att den blir manuel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt småplukk skal det da være, men den skal få seg en strekk når jeg får tynna ut bilparken litt :) han som bytter kassa skal se over forstillinga også for der er det noe kakling, så får jeg ta en runde på den når jeg får den tilbake ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Får kjøre en lite oppdatering her da. Har ikke hørt noe fra mekanikkeren siste uka, har jo heller ikke stressa noe med denne da jeg hadde 2 biler med skilt, men nå er den andre 535'n solgtSnapchat-1587974871.thumb.jpg.16d36d91c2f97e908f33e724661ca58f.jpg

Å da ble det nytt side prosjektDSC_0358.thumb.JPG.4573cf0575091fa8986be5d12d842644.JPG

Denne gangen en 525tdsa. Får lage ny tråd når jeg får kommet igang med prosjektet :)

Så håper jeg den sorte 535ia'n blir klar iløpet av kort tid så det kan oppdateres mer om den tråden handler om :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tds'en var jeg og såg på selv, da jeg gav bort ei automatkasse til han :) Den hadde jo litt rust som i venstre bakskjerm,rustne skiver pga den har stått litt og noe rust rundt om, samt må skifte demperene som jeg såg i farten og fikk høre. Virker som et veldig godt utgangspunkt egentlig!:)

Misunner meg grønn på at han har de mørke trelistene i denne tds'en!;)

Må få laget deg tråd ja! Håper du har bilen en stund og får fiksa den opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 30.6.2017 at 22.46, sveigis skrev:

Grattis med salg og kjøp:).

Hvordan er Tdsen?

Tenkte rust osv.

Dritt at du skal ha så mye tull med den andre ..

Takk for det. Må ha ett side prosjekt vettu😂

Fikk masse bilder av rust fix som var utført i gulv tidligere, eller var det ett lite hull helt bakerst på kanalene. En del rust bak ved tanklokk og på motsatt side. Men virker som ett greit overkommelig prosjekt :) må bytte bakdempere da den ene er totalhavarert, bkf må byttes å bremslysbryter må sjekkes. Ellers har den en del utstyr, el vindu rundt om, tlf,el rullegardin +++ har bare så vidt fått sett på den enda, har ordna noen lysfeil bare å så vidt sett på el gardin og tlf da disse var koblet bort.

Som opeth nevner litt småplukk, morro å møte å sette fjes på noen fra forumet. Var mer å mindre tilfeldig at han nevnte ei automatkasse han hadde liggende å ikke skulle bruke da han skal bygge om til manuell. Kjempekjekt å ha liggende :)

Ellers håper jeg å få hjem 535n snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da blir det en liten oppdatering her da. Bilen er ferdig å klar for henting. Kjenner jeg gleder meg "litt" til å hente den i mprgen :)

Ble også ett impulskjøp forrige uke da denne dukket opp ikke langt hjemmefra.received_1506938476055149.thumb.jpeg.6a016433fd5a77b638318c8cd52179ed.jpegreceived_1506938609388469.thumb.jpeg.3c396de84df3f08ec9e5468cbf466d1b.jpegreceived_1506940012721662.thumb.jpeg.25cb75e01cbc3ff25d1568d94085429b.jpegreceived_1506938649388465.thumb.jpeg.269aa4525379dde3051088dee48508ec.jpeg

525dat som da blir konebil, fikk den billig med enkel mangellapp så bare måtte slå til. Greit med bruksbil som bruker under 1,5L på mila å :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • viggo E34 changed the title to 1988 E34 535ia, solgt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...