Gå til innhold

1988 E34 535ia, solgt.


viggo E34
 Share

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Da er omsider bilen oppe å går gjenn, til noens skuffelse lever den videre med automat men jeg tenker den skal få kose seg med det ei stund til. Har å funnet ut at ledningsnett til CC ligger klart så er på utkikk etter CC styreenhet og spake :) aktuator har jeg. Men om noen har kan jeg seff kjøpe samlet uansett ;)

Eller har den fått sommer hjul og 4hjulskontroll med målebrev for godkjenning av senk å slikt :) Ellers skal den få seg en god vask og polering etterhvært så man kanskje får tilbake litt glans i lakken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra og høre at den er oppe og går igjen.:) .

Automat er jo nydelig i denne bilen synes jeg.

Får litt mer luksusfølelse kontra manuell.

Når jeg kjører min som er manuell,føler jeg hele tiden at jeg må banke litt turtall og "ræce" litt...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har den samme tendensen at det blir litt mye gassing og hærjing med manuel.

Ellers har jeg tatt ett lite skippertak på rondellene som fulgte med bilen, disse er en gang i tiden blitt strippet for klarlakk på kant men ikke blitt holdt vedlike.

Utgangspunkt.DSC_0128.JPG

Etter å ha vasket å gnikket med felgrens og prickbort å såpe vann var senter fine men bremse støv forble like forbannet. Jeg har aldrig hatt felger med polert kant da mitt andre sett har klarlakk å vaskes lett rene. DSC_0130.JPGDSC_0133.JPGDSC_0135.JPG

Så da var det bare å gnikke å gnu med autosol. DSC_0136.JPGDSC_0137.JPGDSC_0138.JPGDSC_0139.JPGDSC_0140.JPGDSC_0141.JPGDSC_0142.JPGDSC_0144.JPGDSC_0143.JPGDSC_0145.JPGDSC_0146.JPGSnapchat-5658989731128539701.jpg

En ting som irriterer veldig er overgang fra kant til senter, ser det godt på flere av bildene at her er det noe som ikke er bra... Ellers har jeg jo fått erfart at dette er mye jobb med å få bra, felgene har jo noen sår å slikt men det blir som det blir foreløpig. 

Er værtfall færdig med første runde på felgene, men blir en runde til for å få dem bra. 

Har og fått taki cruisecontroll styreenhet å spak så nå skal dette monteres, dette gleder jeg meg til :) så bil skal inn på bt for innskriving av felg,  senk og eksos å få bilen eu godkjent gjenn :)    Hadde en liten service på bremsekalipper høyre fram da denne hang innpå, ble bare en sjekk og smøring. Må ha rep sett på den etterhvært men satser på dette holder en stund så kan jeg overhale ett ekstra sett jeg kjøpte nå å bytte når det blir tid for bytte av skiver og klosser :)

DSC_0143.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble som natt og dag Viggo.

Kommer til å gjøre seg med Rondell.

Det jeg og gjorde var å sette på en lammeullshette på drill og kjørte på med Autosol.

Da får du og fjernet det meste uten å gnikke deg i hjel .

Avslutningsvis en ny runde for hand og tilslutt en runde med Meguiars All metal Polish.

Da blir de blanke .

Som sagt dette ble veldig bra Viggo og gleder meg til å se de på bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips Jan, må prøve det nestegang. Blir stille i 2uker nå da jeg reiser på jobb, men det blir nokk fint å ta runde 2 på den måten med drill å lammeullshette :) skal å få polert bilen da den er så matt at den ser plastidippa ut :o men blir vel bra tilslutt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hoy, driver å monterer CC men ser at kontroll modulen har annen type stikk enn det som er i bilen fra før da det ligger klart her. DSC_0156.JPG

Noen som vet om jeg kan bare klipp å lim eller blir det da krøll?

1471520304606-1932189093.jpg

1471520378068-49105510.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser og at nettet i bilen har en kabel mer enn det jeg har kjøpt utifra kontroll modul... Vet ikke om man kan bare klippe og lime eller om det blir krøll da...

Endret av viggo E34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg fått koblet opp Cc kontroll modul som passet stikket jeg hadde orginalt i bilen. Satt inn å koblet aktuator å vaier. Montert og byttet spak da den første jeg fikk taki var uten bøy så den koliderte med spak til vinduspusser, siste spak ble kjøpt på høggern å der kunne di fortelle at di måtte være effektive, dvs at man klipper av ledningene istedet for å dra ut koblinga... Men, Cc funker fortsatt ikke, har ikke fått feilsøkt særlig enda. Det blir vel.

DSC_0162.JPGDSC_0163.JPGDSC_0164.JPG

Vistes dårlig position på.spaken på siste bilde menmen.

Ellers har jeg hatt utrolig god hjelp av en kamerat med rust sveising. Fikk jo butta kanal på ene sia på værksted da den var helt gåen. Passasjer siden var det bare jekkfestene så dette ble ordnet nå igår :)

Snapchat-5734099739840762222.jpgSnapchat-6239457434969341667.jpgDSC_0167.JPGDSC_0168.JPGDSC_0170.JPGDSC_0166.JPGDSC_0169.JPG

Fryktelig dårlig på å ta bilder men som jeg sa til ham bare det er godt nokk til å gå eu denne gangen er keg mwr enn fornøyd, sa planen er å få bytta hele kanalen å gå grundigere tilværks senere å ha en viss garanti på jobben ;) jeg kan ikke noe som helst med dette rustgreiene å gidder ikke late som heller. :P

Ellers var det idag den store dagen for å besøke bt for godkjenning av senk å hjul, å eksos da dette ble påpekt ved eu kontroll å skrevet på seddel....

Tuv papir på senk var i boks, tuv på hjul var i boks. Her hadde jeg skummet gjennom å tenkte, på med 8,5 felg fram å 10 bak. Som sagt så gjort. Suste bort å inn til time, spurte litt rundt dette med eksos da den ikke støyer spesielt, men er vel noe supersprint med oval stuss... Dette skulle da by på litt problemer, eksos må byttes til orginal eller annet anlegg med tuv... Så her er man på jakt etter original bakpotte... Senk var egentlig i orden men kunne ikke godskrives da jeg ikke hadde lest nøye nokk gjennom papirene, jeg har jo 2 sett rondell d58 ett med 4x8,5 å ett med 2x8,5 å 2x10 nåplukket jeg med 2x10 å heiv på bak disse var helt iorden, forran tok jeg med 2 av det andre settet å heiv på. Da han var ferdi måtte han bare beklage å meddele at framfelgene hadde feil innpress iht tuv da disse skulle ha et13 å mine fram hadde et19....dersom jeg hadde kjørt 4x8,5 alltså lik dim hele veien hadde hjul å senk vært greit, da man da har 7mm slingringsmonn. men iogmed at jeg hadde breiere felg bak måtte framfelg være eksakt... Så jeg må tilbake gjenn.Snapchat-209614339291229017.jpgSå jeg skal sjekke ut va framfelgene på banebilen er å se om disse kan brukes ellers blir det nokk 4x8,5

Det som er kjedelig er at dette er eneste som gjennstår nå for å få skilter gjenn da disse er innlevert pga overskredet pkk tid greiene. Å her er det ventetid til over september...

Men han karen på bt virka først litt smågrinette men etterhvert veldig hyggelig, godt inntrykk av han her. Viste forståelse for at det var tidligere eiere som hadde montert senk å sånt uten å godkjenne så det var ikke min feil, å det med eksos var han vel nestn litt irritert over virka det som da han må følge boka da det er meldt inn... Den er jo ikke bråkete men må da byttea uansett... 

Siste han sa før jeg dro var at denne måtte jeg ta godt vare på å stelle fint med da det var færre å færre å se av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte oppdateringer Viggo :).

Det er ikke alltid like hokus pokus med disse Retrofitsa bestandig nei,men der er nok en løsning.

Litt kanalbytte er aldri feil på en e34 nei :).

Dette blir bra og det fortjener den uten tvil .

Men Viggo ,Fikk du merknad på potta bak?

Det må være kun for å være dritt de gjorde det.

Jeg viste min på Biltilsynet med komplett 2,5 eksos fra kat og med samme potte som du.

Og to eu 'etter dette og det var ikke ett spm engang .

Som sagt ,liker upd her og følger med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk merknad på bakpotta j, samme potta som du har forsåvidt...

nei, skal nokk finne ut av dette med Cc etterhvert ;)

morro å få forbedra bilen iallefall :D

tror han på eu var sjalu på 6er lyden kontra den gamle volvoen sin med superduper JT eksos :P

men nå blir det værtfall i orden ;)

har fått ny time på BT 29.09 så da blir det skilter gjenn :D

 

ellers har jeg ett ubrukt fuelsystem for salg viss noen skal bygge noe gromt ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • viggo E34 changed the title to 1988 E34 535ia, solgt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...