Gå til innhold

1988 E34 535ia, solgt.


viggo E34
 Share

Anbefalte innlegg

Har i senere tid syntes det har vært litt bensinlukt ved bilen når den har hatt mye bensin å nå har den stått i garasjen noen dager med full tank å satan som det lukta bensin i garasjen. Så her er det noe som ikke er helt bra. Kan ikke se spor på bakken men ett eller annet sted kommer den lukta fra så hær må det nokk undersøkes litt etterhvært...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et rør oppå tanken sånn ca som er kjent for å ruste i stykker. På første E34en min så lakk det fra den når jeg fylte over 30 liter mener jeg å huske. Kanskje det er synderen? Hvis ikke så er det bare å gå over alt av slanger og rør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

artig lesning ja , litt mindre artig med  girkassetrøbbel, hadde en e34 540ia som var litt vrien å få i gir, plutselig vil den bare går i revers i alle gir... solgte bilen videre til en kompis som driver å roter med det nå.

artig du nevnte cruise control, da jeg har ettermontert det på min, men har ikke montert motoren med vaier og mangler den cluth bryteren da min er manuell. 

skal følge med her iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vært litt stille hær nå på nyåret. Bilen brukes hele tiden å funker godt bortsett fra girkassa som ikke er helt god.

Har gått å ventet på nytt tillskudd til familien iform av ei lita jente før jeg kunne ta mini service å litt småplukk. I tilegg til den blåe som nå er ferdig godkjent og venter på skilt.

Så idag ble bytte av olje og oljefilter og nulle service indikator. bytta den lille bensinslangen bak der rørene fra fuelrail møtes. Denne har hatt litt lekasje, så får vi se om vi er kvitt bensinlukt for en stund.

Har i senere tid hatt litt krøll med langlys som kommer å går, så bytta LKM med den i banebilen slik at det er i orden. Må jo ha skikkelig lys på familie bilen ;)

Ellers er det bare bruk og vask, nå får vel denne litt avlasting av den blå fra i morgen så fremt skiltene er kommet på bt :) vertfall frem til den blir solgt.

DSC_0216.JPGDSC_0130.JPGDSC_0124.JPG

Endret av viggo E34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20.1.2017 at 0.29, viggo E34 skrev:

Vært litt stille hær nå på nyåret. Bilen brukes hele tiden å funker godt bortsett fra girkassa som ikke er helt god.

Har gått å ventet på nytt tillskudd til familien iform av ei lita jente før jeg kunne ta mini service å litt småplukk. I tilegg til den blåe som nå er ferdig godkjent og venter på skilt.

Så idag ble bytte av olje og oljefilter og nulle service indikator. bytta den lille bensinslangen bak der rørene fra fuelrail møtes. Denne har hatt litt lekasje, så får vi se om vi er kvitt bensinlukt for en stund.

Har i senere tid hatt litt krøll med langlys som kommer å går, så bytta LKM med den i banebilen slik at det er i orden. Må jo ha skikkelig lys på familie bilen ;)

Ellers er det bare bruk og vask, nå får vel denne litt avlasting av den blå fra i morgen så fremt skiltene er kommet på bt :) vertfall frem til den blir solgt.

DSC_0216.JPGDSC_0130.JPGDSC_0124.JPG

Hei Viggo 😃 Er det denne bilen du blir å beholde eller er det denne du skal selge ? Mener du skrev på face at du nå hadde fått godkjent bilen du skal selge 👍 Faen at jeg er i en situasjon der det er litt skummelt å sette meg i gjeld for å kjøpe meg en bil til 😖 Er så lysten på en ny 535. Savnet etter den sinnsykt flotte jeg hadde, er stort !! Nå har det vært tre stk 535 til salgs på face og det akkurat nå som jeg forhåpentligvis nærmer meg en større stillingsprosent på arbeidsplassen. Men fornuften sier meg at jeg ikke må selge skinnet før bjønnen er skutt 😉 Får håpe det kommer noen ålreite 535'r for salg når jeg er litt mer sikra, jobbmessig 🙏 Lykke til med salg og nytt tilskudd til familien 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det lorris, Nei denne sorte selges nokk ikke da det er en norsksolgt 88 model :) masse muligheter for godkjent turbobygg her. Det er værtfall planen, men når det blir vet jeg ikke.

Denne som skal selges.DSC_0217.JPG

Helt original høyde og fått originale lykter rundt om. Litt å ta tak i med tanke på lakk da den har noe klarlakkflassing. Å venstre framskjerm bør byttes pga bulk. Men ellers virker det som en god bil :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 22.1.2017 at 16.23, viggo E34 skrev:

Takk for det lorris, Nei denne sorte selges nokk ikke da det er en norsksolgt 88 model :) masse muligheter for godkjent turbobygg her. Det er værtfall planen, men når det blir vet jeg ikke.

Denne som skal selges.DSC_0217.JPG

Helt original høyde og fått originale lykter rundt om. Litt å ta tak i med tanke på lakk da den har noe klarlakkflassing. Å venstre framskjerm bør byttes pga bulk. Men ellers virker det som en god bil :)

 

Okki 😃 Har du sjekka den skikkelig for rust ? Teppeløft over alt og funnet "null hull" 🤔? Den dagen jeg får mulighet, så må jeg ha et prosjekt som er rustfri. Når man ikke sveiser selv så er det et krav. Det koster skjorta å få slikt gjort. Alt annet er mulig å gjøre selv siden det da er snakk om slitedeler 😉 Ja ja, unner deg å få solgt bilen mtp at du trenger penga, men skulle den være til salgs senere fordi ingen har kjøpt den, får vi kanskje snakke sammen 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Okki 😃 Har du sjekka den skikkelig for rust ? Teppeløft over alt og funnet "null hull" 🤔? Den dagen jeg får mulighet, så må jeg ha et prosjekt som er rustfri. Når man ikke sveiser selv så er det et krav. Det koster skjorta å få slikt gjort. Alt annet er mulig å gjøre selv siden det da er snakk om slitedeler 😉 Ja ja, unner deg å få solgt bilen mtp at du trenger penga, men skulle den være til salgs senere fordi ingen har kjøpt den, får vi kanskje snakke sammen 👍

Med rustfri mente jeg fri for rusthull i kanaler/innerkanaler og andre steder det er komplisert å sveise. Kan godt være ett og annet hull der det lett felles inn nytt stål. Da koster det ikke skjorta å få det sveiset 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanaler er bra, bytta bakre del begge sider. har ikke sett under tepper men ser bra ut under bilen. Hjulbuer bak er og bra å samme rundt tanklokk, høyre fremre hjulbue har en rustflekk. Negativt med den er at den har noe flassing av klarlakk. 

Planen er å gi den en god vask å ta nye bilder, men tenkte det var greit med litt pent vær mtp bilder. Så havner den på finn, tenker 45 er en grei pris egentlig. Med fri omreg nå og at jeg må betale omreg da jeg står som eier pr dags dato?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 24.1.2017 at 14.51, viggo E34 skrev:

Kanaler er bra, bytta bakre del begge sider. har ikke sett under tepper men ser bra ut under bilen. Hjulbuer bak er og bra å samme rundt tanklokk, høyre fremre hjulbue har en rustflekk. Negativt med den er at den har noe flassing av klarlakk. 

Planen er å gi den en god vask å ta nye bilder, men tenkte det var greit med litt pent vær mtp bilder. Så havner den på finn, tenker 45 er en grei pris egentlig. Med fri omreg nå og at jeg må betale omreg da jeg står som eier pr dags dato?

Ok, har bare erfaring med at når en leter, ja så finner man 🤔 På e39'n jeg har nå, der så alt fint ut fra undersiden. Men det var fordi rustbeskyttelsen dekket over. Da jeg løftet teppet, fant jeg to digre hull fordi det hadde rustet fra innsiden 😖 Klamme/fuktige gulvtepper gjør underverker over tid dessverre. Bare litt tips til deg som selger, for det er greit å ha sitt på det tørre når en skal selge. Nei nå skal jeg ikke spæmme siden din no mer ang bilen som ikke er en del av tråden din 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • viggo E34 changed the title to 1988 E34 535ia, solgt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...