Gå til innhold

1988 E34 535ia, solgt.


viggo E34
 Share

Anbefalte innlegg

Kan ikke rive ut alt av interiør å strippe ned hele bilen før salg heller. Jeg har fått den på veien å fått gode tilbake meldinger fra værkstedet som hadde kontrollen at utenom bakre kanyler før rep, så det veldig bra ut for rust. Å det er godt nokk for meg ;)

Nokk om det. I går og idag var jeg på en liten delesanking da en bil ikke langt unna skulle skrotes etter at den hadde fått en trøkk i bakenden. Ble en grei fangst med masse småplukk, listverk inn og utv. Dørpakninger, framfanger med lykter å spylere komplett, bilen sto desverre med vinduer å takluke åpen å sønnen i huset som disponerte bilen brydde seg fint lite ifølge faren som jeg handlet med. Man kunne tydelig se at bilen hadde fått delvis interiør bytte engang i tiden fra mørke stoffseter til lyst 2+2 m stoler. Dette var egentlig i grei stand med unntak av førerstol som var helt rasert, så skal prøve å rense passasjerstol og bakseter å se hvordan det blir. Usikker hvor mye vann de har blitt utsatt for men fikk di såpass billig at jeg må prøve å se om det går ann å redde det.

Endret av viggo E34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering da, var å fikk henta originalt takstativ hær om dagen. Å lyktsekere, lurer på å bytte dem i slike me utbuing så parklys vises bedre, åsså prøvde man led i park. Tenkte egentlig å prøve led i alle lykter fram men led pærene gikk ikke inn i sokkelen på lyktene.DSC_0261.JPGDSC_0263.JPGDSC_0262.JPGDSC_0252.JPGDSC_0254.JPGDSC_0266.JPG 

Jeg synes fronten ser sintere ut med lyktsenkere men det er jo en smaksak ;)

Frua var ikke like begeistra for takstativet da :whut: skulle jo hatt takgrind med koffert å ski å diverse oppå dær :wave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en vaskerunde igår, da bilen ikke så ut etter å gått i sørpe å bløtt føre å salt..

Å nei, her er det ikke brukt skumkanon. Bilen så rett å slett ikke ut.DSC_0304.JPGDSC_0310.JPG

Med litt avfetting å såpe så var bilen værtfall renere gjenn.DSC_0311.JPGDSC_0330.JPGDSC_0335.JPGDSC_0337.JPGDSC_0343.JPGDSC_0346.JPGDSC_0347.JPGDSC_0341.JPG

frua er fortsatt like begeistret for takstativet :rolleyes:

DSC_0315.JPG

Endret av viggo E34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet jo eksos  til ett brukt halvgreit 735 eksos fra cat. Denne har nå fått litt frieksos så må vel ned med gjenn, i den forbinnelse har jeg jo titta litt rundt etter bedre eksos. Sikla lenge på eizenmannpotta som tilslutt havna hos sveigis.

Kom over en i nogenlunde avstand som solgte eksos og bakstilling fra en e32 for en tid tilbake, så fant ut jeg måtte sende ei melding å få bilder av eksosen. Denne viste seg å være eisenmann m5 bakpotte, denne fikk jeg til en fin pris pluss at han skulle opp til værnes i kveld så han kunne ta den med. Supert tenker jeg å eksosen ser meget bra ut, er nokk en liten frieksos på mellompottamen den kan fikses :) så den ble plukket opp i kveld :)DSC_0396.thumb.JPG.634a2de1cd0cc4f7ce19e7ada350bcbb.JPGDSC_0399.thumb.JPG.4de29eff4f1e7b2a3c323a15bf6a4187.JPGDSC_0401.thumb.JPG.30ee828cf1b79791ec3ce77e57c75121.JPG

gleder meg som en unge til å få på denne. Først må jeg bare bli ferdig med ommøblering i garagen, driver og setter inn reoler jeg tidligere har hatt i kjelleren. Hos meg står det stabler med hjul i både garage å kjeller å i garagen har jeg lagret mye greier oppå dekkstablene gjenn så nå blir det forhåpentligvis litt lettere å holde styr på deler gjenn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har vi vært på harrytur med denne, bilen funket smertefritt 15 av 22mil. Da la jeg plutselig merke til at ladelampa begynte å lyse... Bytta jo spenningsregulator for ikke lenge siden, men har vært litt støy fra dynamo så da er det nokk bare å bytte dynamoen. Det var jo selvfølgelig mørkt på tur hjem så her måtte vi sparre strøm så langt det lot seg gjøre. Ca 2mil hjemmefra var det stopp, fikk ringt en kompis som kom med batteri slik at vi kom oss hjem. Så da er det bare å begyne leiting etter dynamo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det bytte av dynamo, tok den ifra banebilen inntil videre da den bare står likevell. Så nå er det liv i bilen gjenn :)

Sendte også en mail til schmiedman med forespørsel om tuv papirer til eisenmann potta. Utrolig behjelpelige folk, fikk spørsmål om delenr, sendte bilde av plata med nr på å fikk svar med tuv papirer kort tid etter :) fabelaktig :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Liten oppdatering her da, girkassa har plutselig bestemt seg for å tulle gjenn. Vill kunn gire manuelt å om man har kassa i M, ved kjøring i e og s girer den ikke. Å når man passerer 3000rpm går den i nødmodus. Den har jo vært småsær ei stund men nå er den jo helt på tur. Skulle egentlig ivei å hente en delebil men har ikke hatt mulighet med allt som har foregått hjemme å sånt så den sjansen gikk desværre fra meg. 

Men skulle gjerne hatt ei ny kasse da, 4hp22. Bilen er så behagelig med automat at den skal få være det en stund til. 

Mulig jeg har funnet ei kasse, men skulle sikkert fått totaloverhalt før man får montert ny...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • viggo E34 changed the title to 1988 E34 535ia, solgt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...