Gå til innhold

1988 E34 535ia, solgt.


viggo E34
 Share

Anbefalte innlegg

Det lott drøye før det ble årdning med girkasse havari å rot men det ble til slutt, så nå er den godkjent med 50/35senk å 8 1/2 x18 foran å 10x18 felg bak i vognkort. 225/40/18 å 255/35/18

Ble litt ekstra jobb med eksosen men det ble til slutt. De som hadde monter supersprint annlegget hadde sveist det sammen med litt ymse dimensjoner, så måtte kappe å tilpasse litt med den nye gamle bakre delen som og hadde sett bedre dager. Nå er det brukt skjøtemuffe å eksos klemme så man kan dele eksosen istedetfor å ta ned hele helt fremme ved manifoldene ;)

Litt kjedelige bilder av eksos.

DSC_0010.JPGDSC_0011.JPGDSC_0015.JPGDSC_0013.JPG

Ser det kanskje på bildet at eksosen ble 3-5cm for lang så den stikker litt mye ut bak men det er bare mindre modifikasjoner ;)

DSC_0019.JPG

Ellers så har jeg en plan med supersprint annlegget og, tenker å bygge sammen dette med den andre frontdelen av eksos jeg nå har liggende å bygge opp med alpina grenrøret :)                             da kan jeg bytte mellom eu kontrollene om nødvendig :) men jakten på deler for turbo godkjenning er så smått igang :) noen som vet om man kan søke nå å fæhvor lenge den søknadens evt godkjenning er gyldig?

Skal prøve å få gjort den ren og forhåpentligvis polere den før søndag da det er bmw treff på en av de lokale banene her :)

DSC_0017.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Litn oppdatering da. Skjer ikke så mye her da det ble henting av en tds i Halden med en kompis å har sjøl hentet enda en 535. så har skrudd mest på den, planen med den er å få den på veien gjenn å selge videre. Skal ha den inn på kontroll om ett par uker for å se hvor ille det er, har rettet opp i mye rot med lys å en skade venstre foran da den hadde vert en liten tur i grøfta. Hadde bare sklidd ut i grøfta, venstreframskjerm, panser og vangen fremst var litt bøyd. Samt knuste ae lykter å småtjon, dette er nå årdnet opp så det jeg vet som gjennstår på den er støttestag begge sider framme, abs slår inn uansett hvordan man bremser, å bremser skeivt. Å kanaler må byttes. Så får vi se om det dukker opp noe ekstra ;)

men over til hoved objektet, har fått kutta inn eksosen å hengt den skikkelig på plass.  Å fått på vintersko, ellers blir den bare brukt :) tror det er ett casterstag El noe slikt som har litt slakke da det er en klunke/slag lyd i dumper fram på venstre side, ble ikke påpekt ved EU å har hatt 4hjulskontroll med forstillings sjekk uten at dem klarte å finne noe slakke. Men den er så irriterende at det må finnes ut av! Ellers blir det vel snart en runde med oljeskift å service :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det ble enda en :o fikk den billig å det meste fulgte med, så greide ikke å la være :D
men vi får se va som dukker opp på eu å ta det derifra :) viss det blir mye mer enn det jeg har funnet må man vurdere om det er værdt det eller om det er mer lønt å hugge den. om det går greit på eu har jeg håp om å bytte kanaler å få solgt den før jul;)  skulle hatt en nyframskjerm på venstre side å evt fått lakka panser, grill å framfanger da dette er av en grå farge.

kan prøve å legge ut litt bilder av begge i løpet av dagen ;)

den klunke lyden irriterer vettet av meg så må nokk til pers med casterstag her også :) lurer på å kjøpe av typen gs har som er tomme å sette inn gs-performance foringer i urethan. noen som har testet å har erfaringer rundt dette? ser di mener det blir mindre sporing osv med disse, men om det må byttes ofte så blir det originalt.

Endret av viggo E34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tilsendt litt bilder fra frua idag, så her litt enkle bilder av en godt skitten bruksbil med vintersko å litt andre prosjekter :D

received_1154383571310643.jpegreceived_1154383694643964.jpegreceived_1154383681310632.jpegreceived_1154383667977300.jpegreceived_1154383621310638.jpeg

Å noen av siste prosjektet. Starter med bilder fra anose.

Screenshot_2016-10-19-18-31-15.pngScreenshot_2016-10-19-18-30-58.pngScreenshot_2016-10-19-18-30-52.pngScreenshot_2016-10-19-18-30-44.pngScreenshot_2016-10-19-18-30-37.pngScreenshot_2016-10-19-18-30-29.png

Å ett par slik den står nå.

received_1154383297977337.jpegreceived_1154383241310676.jpegreceived_1154383331310667.jpeg

Slik er nå ståa nå, så får vi se hvordan det blir på EU på denne. Tror ikke det skal komme noen store overaskelser utover det jeg har funnet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lazur blau er mye finere enn bmw swartz som min sorte er, så nå er det 2 lazur blau å en svart :)

så det når jeg hadde bilen på kjøre rampe å titta litt under der at det er montert gule polyforinger i hoved traversen bak :) så noen har kosa litt med den :) blir vel originale baklamper å da jeg ikke liker disse blanke lyktene bak.

største overaskelsen her er at det er nesten ikke rust på dører å andre standard plasser, er bare kanalene som er råtne ellers ser karosseri veldig greit ut. men venstre framskjerm skule vært byttet da den bare er retta slik at jeg fikk lagt på panser, så blir en liten bestilling på gs bare for å få unna sånne dumme feil som panserlås, noen slanger å litt filter å slikt for å ta en service :) synes det er på sin plass uansett om olja som er på ser grei ut, men synes den virka noe tynn ellers så det veldig fint ut i toppen da jeg var av med toppdekselet å såg hvordan det stod til der :bmw: 

blir bestilt så jeg får det til jeg kommer hjem fra jobb om ett par uker :headbang:

greit å få ordnet panser lås småplukk så lista etter på blir kortere å mer overkommelig :grab::rompe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Liten oppdatering her da.

Bilen er i daglig bruk å fungerer smertefritt. Måtte sette inn m-tech ratt nå når jeg kom hjem, ellers lite å melde. Eneste er at nå som det blir kaldere ser jeg at termostat bør byttes da den ikke virker å ha det helt bra.DSC_0001.JPGDSC_0006.JPG

Leverte den andre prosjekt doningen på EU i dag så er litt spent på va som dukker opp der utever det jeg selv har funnet. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det ratte gjorde kjøreopplevelsen enda bedre :)

EU på den andre gikk bedre enn jeg hadde ventet :) dog 2 ener feil å 10 2er feil. DSC_0008.JPG

Eneste tidkrevende og kostbare her er egentlig kanaler. Avgass ordner seg nok med litt ny bensin, bensinfilter, olje og filter tenker jeg da den var litt sur nå som det kalde været har kommet. Så det kan være litt kondens med nestn tom tank å ingen anelse hvor gammel bensinen er. Så jeg er positivt overasket :clap:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir å få den tilbake på veien ja, er litt småtterier som må ordnes. Men som sagt kanalbytte som er mest jobb med.  Ellers var det jo veldig lite rust i karossen så det hadde vært for gale å hugd den, dører å vanlige rustplasser er jo så å si rustfritt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei å hå, liten oppdatering hær da :-D

Har nå fått byttet termostat, så temp holder seg stabilt der den skal være. noe som betrygger mine øyne istedenfor at måleren går opp å ned i ett med terrenget:-D

Har å feilsøkt å lest en del rundt forbi ang retrofit av cruise control. satt igår etter å prøvd ny CC ECU, ny spak og ny aktuator. altså ikke nytt men brukt:!:  etter å prøvd igjenn uten hell satt jeg igår hos en kamerat å drikker kaffe å googlet opp å googlet ned kom det ett forslag slengt ut i luften, bremsebryteren! kan det være at denne er gåen å derfor det ikke vil fungere :?: evt at den mangler? ut å se å sammenligne med den siste jeg kjøpte da denne hadde CC også, jeg har jo en ledig kobling uder dashen som ikke aner va er til, ett dobbel stikkDSC_0019.JPG etter å ha sammenlignet med den andre 535n ser man at der står en bryter på dette stikket.DSC_0016.JPGDSC_0018.JPGDSC_0017.JPGdette må vel være en clutch bryter da den er Manuel tenker jeg. uansett flytter jeg denne over DSC_0020.JPG jeg tenker at det kan være slik at denne må være der for å ha ⚡(spenning) rundt å bryte spenning ved bruk av clutch. etter å ha montert bærer det ut å prøvekjøre å optimismen er på topp, legger ivæi å legger inn CC, ingenting skjer....](*,) etter litt tenking bestemte jeg meg for å ta en prøvetur med dashen åpen så jeg når bryteren med hånda, kjører ivei å trykker inn bryteren å legger inn CC samtidig som den holdes inne. forventer ingenting, plutselig rykker den til med en liten reaksjon, jeg prøver igjenn å der funker den. CC er altså oppe å går! denne bryteren lå bare løst på den andre også så funket nokk dårlig der også. denne skal sikkert stå med trykk mot mekanismen til clutch slik at den slipper opp og bryter spenningen når man tråkker på clutch. her tok jeg bare tape for å holde knappen inne. testet selvfølgelig at CC også bryter ved brems slik at jeg viste det var trygt før denne ble tapet fast da dette er bilen vi bruker daglig som familiebil. så nå funker CC som den skal, noe jeg er meget fornøyd med \:D/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • viggo E34 changed the title to 1988 E34 535ia, solgt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...