Gå til innhold

Ulyd ved "høy" fart


Larsa97
 Share

Anbefalte innlegg

Når jeg kjører i over 70 er det lyd som høres ut kommer fra ett av eller begge bakhjula. Det er en slags "summelyd". Og når jeg svinger veldig hardt i lav hastighet/stille klikker det. Jeg har nylig montert senkefjører på bilen, og tror kanskje disse problemene har noe med dette å gjøre. Lurer også på om det kan være hjullager. Noen som har en mening om hva det kan være? :) Er snakk om en e91 2006 
Setter pris på svar! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde/har litt spesiell brumming av mine hjul på enkelte typer asfalt, som jeg tolket som dårlige hjullager, men det var bare spesiell asfalt.
Men jeg har ingen klikke lyder.

Får å sjekke om du har dårlige hjullager, jekk opp bilen og hold på hjulet kl 12 og 6 og kjenn. Snurr det rundt også, og du vil høre det om det er dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Otis skrev:

Jeg hadde/har litt spesiell brumming av mine hjul på enkelte typer asfalt, som jeg tolket som dårlige hjullager, men det var bare spesiell asfalt.
Men jeg har ingen klikke lyder.

Får å sjekke om du har dårlige hjullager, jekk opp bilen og hold på hjulet kl 12 og 6 og kjenn. Snurr det rundt også, og du vil høre det om det er dårlig.

Bare stussa på det, fordi det var ikke sånn i fjord, men kom nå etter jeg bytta til sommerhjul og andre fjører. Og lyden er der uansett hva slags asfalt, kliss ny asfalt eller gammal dårlig vei. Takk for svar! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sammyen skrev:

Kan godt være dekkene då du nylig bytta? :P
La du merke til lyden før du tok dekkskift?

Var ikke lyd før dekkskift, men var heller ikke lyd med vinterdekka :P Skjedde altså etter jeg la om til sommerdekk, men samma dekka og felger som forrige sesong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tenkte om de ble skadet etter fjær bytte. Fort gjort at det går litt hardt for seg ved bytte av fjær. :wink: For da får du dritt inn der, som igjen kan gi lyd. De skal være lukket, med fett inni.

Men egentlig tyder symptomene på slark i hjullager. Vanskelig å ta over internett.

Kan det være at hjulene dine subber borti noe sted? Har du olje lekkasje på bakaksling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at jeg må bytte diffolje? Hørte med en mekaniker og han sa at det kunne være det! Men ser ikke tegn etter lekasje.. Men den olja blir vel dårlig etterhvert den og?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2.4.2016 at 23.30, Larsa97 skrev:

Når jeg kjører i over 70 er det lyd som høres ut kommer fra ett av eller begge bakhjula. Det er en slags "summelyd". Og når jeg svinger veldig hardt i lav hastighet/stille klikker det. Jeg har nylig montert senkefjører på bilen, og tror kanskje disse problemene har noe med dette å gjøre. Lurer også på om det kan være hjullager. Noen som har en mening om hva det kan være? :) Er snakk om en e91 2006 
Setter pris på svar! :) 

Hadde lignende lyd på min E91 320d -06 mod ca 160 000 km.

Var ikke stor forskjell på kjøring rett frem eller i sving, men uansett, byttet begge bakhjulslager, og lyden var borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8. april 2016 at 21.04, FritzP skrev:

Hadde lignende lyd på min E91 320d -06 mod ca 160 000 km.

Var ikke stor forskjell på kjøring rett frem eller i sving, men uansett, byttet begge bakhjulslager, og lyden var borte.

Knaskje prøve olje først ettersom det er mindre jobb, og hjulllager hvis det ikke hjelper da! Skader jo ikke bytte olje på diffen en gang i blant uansett :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...